ورود به سایت   عضویت
ورود به سایت

پشت نقاب کودکي

994 0 21-05-1394, 19:44
والدين مى توانند به كودك كمك كنند تا دوستى براى صحبت كردن پيدا نمايند. شايد وقت آن باشد كه اقوام در اين مورد پيشقدم شوند.(توجه ! اقوام، دوستان يا همسايگانى كه فوق العاده احساساتى هستند وخود مشكلات حل

وقتي بابا دروغ گفت...

1042 0 21-05-1394, 19:42
همه انسانها در محدوده اي برابر پا به عرصه وجود مي گذارد. هيچكس از كودكي دروغگو به دنيا نيامده است. همه انسانها راه فكر كردن و توجيه اعمال خويش را از ديگران آموخته و تكامل يافته اند. درستي يا نادرستي

اگر مدرسه ، همکاری ما را نپذیرد چه می شود؟

689 0 21-05-1394, 19:40
بپذیرید که مسوولین و معلمین به شما به عنوان یک منتقد نگاه کنند. باید به آنها نشان دهید که تا چه حد به شغل آنها احترام می گذارید و به دنبال راهی برای همراهی و همگامی با آنها هستید.

فراموشم نکن تا می توانی

545 0 21-05-1394, 19:36
كودكان، قوی تر از آن هستند كه شما فكر می كنید و می توانند پا به پای شما مراحل بازسازی را طی كنند. پس به آنها كمك كنید تا با شما همراه شوند!

من سئوالم رو از کی بپرسم؟

858 0 21-05-1394, 19:33
هنگام روبرو شدن با یک پرسش حساس، ممکن است شما بخواهید پاسخی صادقانه بدهید ولی احساس  می‌کنید که کودکتان برای فهم جزئیات آن آماده نیست. شاید در هر دو مورد حق با شما باشد، اما به جای شانه خالی

غلبه بر معلولیت ذهنی

702 0 21-05-1394, 19:32
خیلی‌ها معتقدند عشق می‌تواند محرک باشد. عشق می‌تواند قدرت‌های پنهان آدم‌ها را آشکار کند. آیا این تفکر درست است؟ هفته نامه سلامت به دنبال جواب این سئوال به خانه‌ای رفت که در آن فرزندی دوبار متولد شده؛

نگرشی دوباره به عقب ماندگی ذهنی

841 0 21-05-1394, 19:28
عقب ماندگی ذهنی بیماری نیست،... اما می تواند در نتیجه بیماریهای مختلف به وجود آید و افراد عقب مانده ی ذهنی نیز در برابر بیماریها آسیب پذیرترند.

بوي عطر محبت

682 0 21-05-1394, 19:22
 کودک عقب مانده ي ذهني، کارها را کم کم و جزيي تر مي آموزد و انجام مي دهد، 

دونه دونه مهارت کودکانه

766 0 21-05-1394, 19:15
چرا من باید به کودکستان برم؟ آیا مجبورم در کلاس این معلم باشم؟ این طبیعی است که کودکان خردسال نسبت به ترک فضای امن خانه و رفتن به کودکستان یا مدرسه قدری بی‌میل باشند. بخصوص در آغاز کار. اما والدین

باهم بمانيد ، تاهميشه

855 0 21-05-1394, 19:11
، زمينه‌ساز پذيرش مسووليت اجتماعي در كودكان و نوجوانان و نيز تبلور نوآوري‌ها و خلاقيت‌هاي ذهني آنان، خانواده است و بس.

بالهاي مهرت را بگستر

685 0 21-05-1394, 19:08
امام صادق عليه السلام نيز فرمود: «اگر دوست داري عمري طولاني داشته باشي پدر و مادرت را خوشحال کن».(7)

بچگی هم بچگی های قدیم

707 0 21-05-1394, 19:04
دیگر بچه‌های شما نمی‌توانند مانند خودتان به این طرف و آن طرف خانه بروند و بازی کنند. در این جامعه فرزند سالار، فرزندان زندانی چهاردیواری واحدهای مسکونی شده‌اند. همین محدودیت‌ سبب شده حرکات طبیعی مورد

او از من چه می خواهد؟

749 0 21-05-1394, 19:02
آنچه‌ در مورد دوران‌ بچه ‌داری‌ و تربیت‌ فرزند جای‌ افسوس‌ دارد، آن‌ است‌ كه‌ بچه‌ داری‌ وظیفه‌ و شغلی‌ موقتی‌ است. روزهای‌ فعال‌ و پر مسئولیت‌ ما به‌ عنوان‌ پدر و مادر برای‌ تربیت، نگهداری‌ و

وقت بازی است؟

756 0 21-05-1394, 19:00
بازی از فعالیت های اساسی کودکان است. آنها از طریق بازی و از راه تجربه ، دنیای اطراف خویش را می شناسند. کودکان به هنگام بازی می توانند به نتیجه رفتار خود پی ببرند .دیدگاهها و احساساتشان را بیان کنند،

تیز هوشی و دردسر های آن

624 0 21-05-1394, 18:58
همچنان که افراد بشر از نظر شکل و قیافه ظاهری با یکدیگر متفاوت هستند. از نظر خصایص روانی مانند هوش، استعداد، رغبت و دیگر ویژگی های روانی و شخصیتی نیز بین آنان تفاوت های آشکار وجود دارد.

جدی ترین انسان های روی زمین

667 0 21-05-1394, 18:55
ضمیر ناخودآگاه آنها نیز آنرا ضبط کرده به باوری در بزرگسالی تبدیل می کند! ممکن است باور این مساله برای تان سخت باشد. اما بین والدینی که کودک خود را کله پوک، فسقلی، دست و پا چلفتی صدا می کنند تا

چرا مامانا سر بچشون داد می زنن؟

801 0 21-05-1394, 18:53
همه ما گاهی یک آن دچار فشار عصبی می‌شویم و ممکن است به خاطر یک خطای جزئی، بر سر کودکی فریاد بکشیم یا او را بزنیم. پس از آن، والدین احساس گناه می‌کنند، عذرخواهی‌ها رد و بدل می‌شود و همه قول می‌دهند

تا چه حد سخت گیر باشیم؟

946 0 21-05-1394, 18:51
لجبازی در کودک کاملاً طبیعی است. هر کودکی تا حدی لجبازی می کند، چون این طبیعت آنهاست که اطرافشان را آزمایش کنند و بفهمند که تا کجا می توانند پیش روی کنند. با این حال، بچه ها حد و مرز خود را نمی

حالت تهاجمی در کودکان

687 0 21-05-1394, 18:49
کودک در بعضی از مراحل رشد ، حالت تهاجمی و مبارزه‌جویی به خود می‌گیرد. در هنگام تعلیم و تربیت کودک، مخصوصا در سن دوسالگی، لفظ « نه» برایش محکم‌ترین کلمه‌ای است که در اوج خشم و عصبانیت و دعواهای خویش

شش میم در تربیت موفق

817 0 21-05-1394, 18:45
 آموختیم که در سایه ی ایجاد توانایی ، سازگاری و مسئولیت پذیری در فرزندانمان می توان آنان را در مقابله با مشکلات مقاوم ساخت و کمک کرد تا با اتکاء به توانایی خود و البته در قدم اول با توکل به خدای

مشق شب یا جریمه خانگی

827 0 21-05-1394, 18:43
انجام دادن تكالیف مدرسه یكی از منابع اختلاف زا میان فرزندان و پدر و مادر است. بچه ها از انجام دادن تكالیف مدرسه دل خوشی ندارند. آنها تا آخرین لحظه این مهم را به تعویق می اندازند، فراموش می كنند كه

تکنیکی موفق به جای تنبیه

827 0 21-05-1394, 18:39
چگونه رفتارهای نادرست كودكان را اصلاح كنیم اگر كودك شما روی دیوار اتاق نشیمن راخط خطی كرده است، فرستادن او به اتاقش جواب نمی دهد. بهتر است یك پارچه مرطوب به او بدهید و بگویید كه دیوار را تمیز كند

مرا به نام تو مي خوانند

794 0 21-05-1394, 18:36
 آيا شما پدر و مادر واقعي من هستيد؟  آيا منو به فرزندي پذيرفته‌ايد؟  آيا مي‌تونم پدر و مادر واقعي‌مو ببينم؟  چطور ممکنه من دو تا پدر و مادر داشته باشم؟ اگر شما کودکي را به فرزندي

دنياي شنگول و منگول

990 0 21-05-1394, 18:35
فرض مي‌کنيم شما در حال گفتن قصه‌ي شنگول و منگول هستيد مي‌خواهيد نقش مادر شنگول و منگول را به فرزند خود بسپاريد. او براي اولين بار قرار است نقش خود را از فرزند بودن به مادر بودن تغيير دهد. تغيير صدا و

عقیق وجود کودک

810 0 21-05-1394, 18:33
سازد. به نظر میرسد کـودکانی که احساس بهـتری نسبت به خودشان دارند، راحت تــر می توانند از پس مشکلات بر

فرق آزاد گذاشتن كودكان با بی‌حرمتی

807 0 21-05-1394, 16:34
كودكی دوران كسب تجربه‌ها و احساسات گسترده است. كودكی، توپ بازی در پارك، دوچرخه سواری، بازی با دوستان و داشتن اوقات خوش است. كودكی یعنی داشتن یك زندگی بدون مسوولیت و كشف سرگرمی‌های تازه در هر روز.

سخت نگير خودش بزرگ ميشه!

862 0 21-05-1394, 16:32
 تروريسم هاي خانگي به اين موضوع پرداختيم که در خانواده هايي با سبک تربيتي سخت گيرانه پدر و مادر شيوه اي سرزنش گر و سرکوب گر دارند و عوامل افت اعتماد به نفس را در کودکان فراهم مي کنند. در اين