ورود به سایت   عضویت
ورود به سایت
» » » تسکین شکست عشقی و رسیدن به آرامش

تسکین شکست عشقی و رسیدن به آرامش

تسکین شکست عشقی و رسیدن به آرامش

راه های تسکین شکست عشقی و رسیدن به آرامش

 
 اگر به تازگی از یک رابطه خارج شده اید و در پی ترمیم افکار و احساسات خود و شروع یک زندگی جدید هستید پیشنهاد میکنم با این مقاله همراه باشید.

 اگر رابطه ای تمام شد به یاد داشته ‌باشید که فکر کردن به خاطرات خوب رابطه می‌تواند تمام دلایل منطقی را از ذهن شما پاک کند و در نتیجه دوباره به همان رابطه مسموم بازگردید؛پس خودتان را بیش از این آزار ندهید. خیلی طبیعی است که مغزتان شروع به خیالبافی کند و شما را قانع کند که این رابطه آنقدرها هم که فکر می‌کردید بد نبوده ‌است ولی اشتباه را تکرار نکنید. موقعیت را بپذیرید و سعی کنید به سمت آینده حرکت کنید.
 
از تداعی کننده ها پرهیز کنید. از تمام محیط‌هایی که ممکن است شما را به یاد رابطه بیندازند پرهیز کنید. حتی اگر دوستان مشترکی داشتید برای مدتی از آنها دوری کنید،  به هیچ وجه به محیط‌هایی که احتمال حضور او وجود دارد، نروید.
 
 مسئولیت تصمیم خود را بپذیرید. سعی کنید با درد ناشی از جدایی کنار بیایید، طبیعی است که بعد از جدایی احساس خلأ و گیجی کنید اما باید مسئولیت تصمیم‌ خود را بپذیرید و امید داشته ‌باشید که همه چیز خوب خواهد شد. 
 
• نگذارید نفرت جای عشق بنشیند. بعد از مدت کوتاهی وارد مرحله نفرت می‌شوید و به شدت از همه چیز خشمگین می شوید. هم از خودتان عصبانی هستید هم از طرف قبلی‌تان، اما بعد از مدتی به این نتیجه خواهید رسید که این جدایی اجتناب‌ناپذیر بوده ‌است. در واقع این خشم و غلیان احساسات خیلی طولانی نخواهد بود، سعی کنید کارهای مثبت انجام دهیدتا از آنها انرژی بگیرید، سعی نکنید نفرت را جایگزین عشق به دوست قبلی‌تان کنید.
 
 یک شبکه اجتماعی از دوستان بسازید. بعد از  جدایی، شما به کسانی نیاز دارید که دوست‌تان داشته‌ باشند و شما را درک کنند، سعی کنید بیشتر در جمع دوستان و اقوام دلسوزتان باشید، آنها به شما کمک می کنند زودتر خودتان را پیدا کنید و روی پای خود بایستید، یک شبکه آرام‌بخش از دوستان بیش از هر چیز می‌تواند از دردها و آلام شما کم کند ؛ دوستانی که به شما انرژی و امید به زندگی خواهند داد بهترین گزینه این روز های شما هستند.
 
 داستان را بدون سانسور برای خودتان بانویسی کنید. سعی کنید آنچه درون‌تان وجود دارد را روی کاغذ پیاده کنید، البته حواستان باشد که باید واقعا با خود صادق باشید و خودتان را سانسور نکنید. یکی از مهم‌ترین فواید نوشتن این است که شما وقتی قلم به دست بگیرید ناگهان احساساتی روی کاغذ می‌آید که خودتان از دیدن آنها شگفت‌زده شده و در نتیجه به یک بینش و شناخت عمیق‌تر از خود می‌رسید و علاوه بر همه اینها نوشتن از بار غم‌ها کم می‌کند و دیگر احساس خفگی نخواهید کرد چون احساس می‌کنید مغزتان خالی شده‌است.
 
• علایم هشدار  برای خودتان قرار دهید. یکی از بهترین راه‌ها برای فراموش کردن رابطه قبلی‌تان این است که فهرستی از تمام دلایلی تهیه کنید که می‌گویند چرا او برای شما فرد مناسبی نبوده ‌است. ظالم و صریح تمام دلایل را بنویسید، اینجا جایی نیست که بخواهید چیزی را ببخشید. از تمام وقایعی بدی که بین شما اتفاق افتاده احتمالا نشانه‌ای دارید، آن نشانه را به همراه احساسی که در آن لحظه داشتید کنار هم بگذارید. به خصوص اگر زمانی دلتان هوای عشق قبلی را کرد سراغ این یادآوری‌کننده‌ها بروید.
 
 چیزهای جدید پیدا کنید. یک جدایی می‌تواند شروع یک زندگی دوباره باشد، به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم دکور اتاقتان را تغییر دهید، وسایل شخصی‌تان را دوباره سامان دهید و کمی جا برای چیزهای نو باز کنید؛ حتی سعی کنید احساسات‌تان را هم تازه کنید. آشفتگی و کهنگی می‌تواند شما را افسرده کند و فقط استرس‌ها و اضطراب‌های شما را افزایش دهد. وقتی سعی کنید همه چیز را دوباره سامان دهید و مرتب کنید، مغزتان این آمادگی را پیدا می‌کند که خود را از درد جدا کند.

 موسیقی‌های آرامش‌بخش را  جایگزین آهنگ‌های غمگین کنید. آهنگ های غمگین فقط شما را در حزن فرو خواهند برد و شما را از احساسات ناخوشایند سرریز میکنند . بجای اهنگ های غمگین اهنگ های آرامبخش گوش کنید اینکار باعث آرامش روح و روان شما میشود .
 
 یک سری چیزها را که شما را به یاد آن شخص میاندازد باید دور بریزید. تمام چیزهایی که ممکن است شما را به یاد رابطه قبلی‌تان بیندازد دور بریزید، مثل‌ آهنگ‌ها، بوها، صداها، وسیله‌ها و...  سعی کنید چیزی از لوازمی که شما را در یاد قدیم میاندازد جلوی دید شما نباشد.
 
 خوشبختی را در جاهای دیگر جستجو و پیدا کنید. شاد و خوشبخت بودن را تجربه کنید یعنی سعی کنید همراه با دوستان و اقوام‌تان زمان بیشتری به تفریح بپردازید. با خود فکر کنید که رابطه تنها یک بخش از زندگی شما بوده‌است و اگر تنها باشید زندگی باز هم جنبه‌های زیادی برای لذت بردن دارد و شما می‌توانید به تنهایی برای خود تفریحات لذتبخش پیدا کنید.  یادتان باشد بهترین انتقامی که می‌توانید از دوست قبلی خود بگیرید این است که خوب زندگی کنید.
 
 احساسات و افکار منفی‌ را دور بریزید. باید بدانید که احساسات بد و افسوس هیچ دردی را دوا نمی‌کند. اگر رابطه شما با دوست قبلی‌تان خیلی ویژه بوده‌است باید قبول کنید که همه چیز تمام شده‌است. شما باید به خود تبریک بگویید که این شجاعت را داشتید که رابطه را قطع و بر احساسات خود غلبه کنید.
توسط : مشاورفا  در تاریخ : 30-11-1398, 13:22   بازدیدها : 7397   
تگهای مطلب : شکست عشقی, رسیدن به آرامش, راهکار های تسکین شکست عشقی, راه های سوگواری
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .