ورود به سایت   عضویت
ورود به سایت
» » » اقدامات تاثیرگذار برای داشتن زندگی شاد

اقدامات تاثیرگذار برای داشتن زندگی شاد

 

اقدامات تاثیرگذار برای داشتن زندگی شاد

  اگر شما یک اقتصاددان یا یک دانشمند علوم اجتماعی هستید ممکن است که بخواهید با انجام آزمایشات علمی سطح رضایت و شادی خود را بسنجید اما شادی آن چیزی است که امکان دارد آن ها را در زندگی داشته باشید و همچنین بستگی به نوع تعریف و بینش شما از آن دارد .

به گزارش  مشاورفا به نقل از شفقنا زندگی ؛در جوامع مختلف در طول تاریخ شادی با عنوان داشتن شانس در مواقع مختلف زندگی و یا یک فرد خوب بودن یا داشتن زندگی مملو از لذت و اوقات فراغت فراوان همراه بود .در سراسر جهان داستان ها و زندگی های غم انگیزی چون ابتلا به بیماری های مختلف از جمله سرطان ؛از دست دادن شغل ؛ یک جدایی یا یک فروپاشی ناراحت کننده وجودداشته است که فرد در نهایت توانسته شادتر از گذشته به زندگی خود ادامه دهد .اما با وجود سختی های فراوان راه کارهایی وجود دارد که بتوان همچنان شاد زندگی کرد .

حل کردن مشکلات

گرچن روبین ؛ در حال تحریر کتابی در مورد خوشبختی و شاد زیستن است .او در این کتاب به فرضیه شناسایی مشکلات اشاره می کند . این امر ممکن است مانند یک ایده اولیه به نظر برسد اما بسیاری از سرخوردگی ها و احساس ناراحتی ما به دست و پنجه نرم کردن با مشکلات ما برمی گردد . شناسایی مشکلات اغلب می تواند منجر به یافتن یک راه حل روشن برای آن شود .درک یک مشکل به افراد کمک می کند تا نقطه نظر مخصوص آن و وسعت دیدگاه نسبت به آن داشته باشند و نشان دهد که شاید آن چیز ارزش ناراحتی را نداشته باشد .همچنین شناسایی یک مشکل یافتن راه حل برای آن و در نتیجه از بین رفتن ناراحتی را نیز به همراه خواهد داشت .

داشتن زندگی ساده

در زندگی نباید بیش از توان خود توقع داشته باشیم ما معمولا چندین وظیفه و کار را بر عهده می گیریم .ما باید در مورد آنچه که مهم است فکر کنیم و آن را انجام دهیم که این امر باعث کاهش نارحتی و استرس در زندگی می شود .به عبارت دیگر برای داشتن آرامش و زندگی شادتر باید تمرکز حواس داشته باشیم .انجام کارهای مختلف در فاصله های زمانی متفاوت می تواند باعث کاهش فشار بر زندگی و در نتیجه کاهش استرس و نگرانی از آینده در شما شود .

ورزش کردن

ارتباط ذهن و بدن موردی است که اغلب به عنوان جزء جدایی ناپذیر از شادی به آن اشاره می شود .حفظ سلامتی مناسب بدن از طریق ورزش اثرات قابل توجهی بر ذهن دارد . افرادی که به طور کلی ورزش می کنند سطوح بسیار پایین تری از اضطراب و افسردگی را تجربه خواهند کرد .همچنین عوامل ژنتیکی تاثیر بسزایی در گرایش افراد به ورزش و در نتیجه کاهش استرس و نگرانی ها دارد .ورزش کردن کورتیزول که همان هرمون ایجاد استرس در بدن است را در سطح چشمگیری کاهش می دهد و باعث کاهش میزان ابتلا به افسردگی نیز می شود .

پذیرفتن احساسات مثبت و منفی

پذیرفتن و قبول تمامی احساسات از جمله عصبانیت ؛شادی ؛ غرور ؛سرخوردگی، غم و اندوه و ناامیدی به ما کمک می کند تا جهان بینی واقعی داشته باشیم .با پذیرش احساسات مختلف خود تبعا می توانیم پاسخی مناسب و سازنده برای آن داشته باشیم .همچنین به شما کمک می کند تا انتظارات خود از زندگی را کنترل کرده و دیدگاه مناسبی نسبت به آن داشته باشید .

گردش و گذران وقت در طبیعت

بسیاری از مردم اظهار می کنند که جاذبه غریزی به طبیعت و تمایل به حفظ آن دارند .همه ما زندگی در طبیعت ؛جنگل و یا در کنار دریا را دوست داریم .هر چند با وجود انبوهی جمعیت جهان در مناطق شهری زندگی میکنیم اما با طبیعت با روش های گوناگون مانند داشتن حیوانات اهلی به عنوان حیوانات خانگی، و یا با رفتن پیکنیک و یا ماهیگیری ارتباط برقرار می کنیم .بودن در طبیعت و سپری کردن وقت در آن به داشتن احساس بهتر و کاهش استرس و نگرانی ها کمک خواهد کرد .

تفکر کردن

برخی مطالعات نشان می دهد که تفکر کردن می تواند سطح شادی افراد را تا حد قابل توجهی بالا ببرد .همچنین فعالیت هایی مانند مدیتیشن، یوگا و تمرین تمرکز حواس ممکن است سطح شادی و رضایت را تقویت کند. مراقبه و تفکر سازنده ممکن است به شما اجازه قرار دادن مشکلات خود در چشم اندازوسیع تر با دیدگاه بهترهمراه با حس تمرکز حواس بیشتر را بدهد .به علاوه به شما بینشی گسترده و واقع گرایانه تری از جهان اطراف را می دهد .

منبع : سایت howstuffworks


توسط : مشاورفا  در تاریخ : 9-10-1394, 07:12   بازدیدها : 2189   
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .