ورود به سایت   عضویت
ورود به سایت
» » » چگونه احساساتمان را مثبت تر کنیم

چگونه احساساتمان را مثبت تر کنیم

چگونه احساساتمان را مثبت تر کنیم

برای شادی و شاد زیستن باید تلاش کنید و در این مقاله می آموزید که چگونه این کار را انجام دهید .
اما برای شاد زیستن چه کارهایی باید کرد. در این مقاله ۱۴ نکته را به شما پیشنهاد می‌کنیم که با رعایت آنها، زندگی شادتری خواهید داشت. توجه داشته باشید که تاثیر مثبت این نکات، از طریق تحقیقات علمی ثابت شده‌است.
۱ . خاطرات روزانه خود را بنویسید
شروع به روزانه نویسی کنید و خاطرات و احساسات مثبت خود را در آن درج کنید. باید بدانید که این عمل را باید بصورت طولانی مدت انجام دهید و حتی اگر روزهایی وقت ندارید، خیلی کم و خلاصه این کار را انجام دهید. این مساله باعث می‌شود که در آینده به شناختی از خود رسیده و علاوه بر آن کمی هم به داشتن حس خوب و شادی در شما کمک می‌کند.
۲ . آنچه که باعث خوشحالی شما می‌شود را با دوستان و خانواده‌تان به اشتراک بگذارید
دانشمندان اعتقاد دارند که وقتی احساس خوب خود را با دوستانتان به اشتراک بگذارید، به افزایش این احساس کمک کرده و رابطه دوستی خود را مستحکم می‌کنید. توجه داشته باشید که همینطور باید شنونده خوبی هم برای دوستانتان باشید.
۳ . محیط خود را با رنگ آبی پر کنید
دانشمندان تایید کرده‌اند که رنگ آبی و درجات روشن و تیره آن، باعث ایجاد حس آرامش در محیط شده و فرد را آرام می‌کند.
۴ . مدیتیشن را در برنامه خود قرار دهید
انجام تمرینات مدیتیشن، وقت زیادی را طلب می‌کند، اما ارزش آن را دارد. مطالعات نشان می‌دهد که مدیتیشن به استراحت مغز کمک کرده و باعث پایین آمدن سطح استرس و همچنین بالارفتن حس رضایت از زندگی می‌شود.
۵ . برای دیگران پول خرج کنید
خرج کردن پول فقط برای خود، نه تنها خودخواهی است، بلکه باعث بهبودی زندگی شما هم نمی‌شود. اگر برای اطرافیانتان پول خرج کنید، حس مثبت شما را تقویت کرده و باعث ایجاد حس عشق به زندگی در شما می‌شود.کسی را به دیدن یک فیلم مهمان کنید، برای فرد مورد علاقه‌تان، بدون مناسبت خاص هدیه بگیرید و یا دوستانتان را به نهار دعوت کنید.
۶ . ورزش را فراموش نکنید، حتی به صورت کم
ورزش کردن باعث کاهش استرس می‌شود، حتی اگر در مدت زمان کم انجام شود. ضمناً ورزش باعث بهبود شرایط ظاهری حتی به مقدار اندک می‌شود.
۷ . در تک تک لحظه‌هایتان زندگی کنید
زندگی کردن در لحظه، یکی از راه‌های اصلی رسیدن به یک زندگی شاد است. فکر کردن به گذشته و آینده باعث ایجاد حس اضطراب در فرد می‌شود. در حالی که تمرکز بر اتفاقی که در لحظه در حال وقوع است، باعث داشتن زندگی شادتر می‌شود.
۸ . به مقدار زیاد آب بنوشید
تحقیقات نشان می‌دهد، نوشیدن کمتر آب نسبت به مقدار استاندارد مصرف آن، حتی به مقدار کم، نه تنها باعث مشکلات پوستی می‌شود، بلکه باعث ایجاد حس نارضایتی از زندگی در فرد می‌شود. بنابراین روزانه به میزان مناسبی آب بنوشید؛ حداقل ۸ لیوان.
۹ . به قدر مناسب بخوابید
خواب مناسب، باعث افزایش مقاومت بدن در مقابل عواطف منفی شده و همچنین باعث واکنش سیستم عصبی و ایجاد زمینه‌های ضد استرس می‌شود. البته خواب زیاد، نتیجه معکوس داشته و باعث افسردگی می‌شود.
۱۰ . در هوای تازه قدم بزنید
حتی نیم ساعت قدم زدن در هوای آزاد، باعث افزایش احساس خوشی و ایجاد حس آرامش می‌شود. بعلاوه، قدم زدن باعث جذب ویتامین دی در بدن می‌شود که این خود فواید مخصوص به خود را دارد.
۱۱ . اهداف قابل دستیابی انتخاب کنید
این نکته یکی از راه‌های درست ایجاد حس خوب است. اهداف زندگی نباید خیلی آرمانگرایانه و غیرواقعی باشند. اهداف قابل دستیابی انتخاب کرده و برای رسیدن به آنها تلاش کنید. بزودی به زندگی شادتر و موفق‌تری خواهید داشت.
۱۲ . همیشه لبخند بزنید
لبخند زدن شما را از افسردگی نجات نخواهد داد، اما اگر روزی را با احساسات خنثی سپری می‌کنید، لبخند زدن باعث می‌شود که آهسته آهسته احساساتتان به مثبت گرایش پیدا کند.
۱۳ . به ترانه‌های مفرح مورد علاقه‌تان گوش کنید
گوش کردن به ترانه‌های شاد محبوبتان، باعث می‌شود به راحتی از حال‌و‌هوای غمگین به احساس شادی برسید. نکته مهم این است که هنگام گوش کردن به موسیقی با ریتم آن همراهی کنید. موسیقی‌ای که با آن همراهی نمی‌کنید، در تغییر حس و حال شما چندان موفق نخواهد بود.
۱۴ . و در آخر؛ زمان کمتری را در اینترنت بگذرانید
هرقدر که فضای مجازی برای شما محبوب‌تر باشد، در دنیای واقعی فردی عبوس و ناشاد خواهید بود، این یک حقیقت اثبات شده‌است. حالا عذر دیگری هم برای دور شدن از رایانه دارید!
پس تلاش برای شاد کردن لحظه‌هایتان را از همین حالا شروع کنید.

توسط : مشاورفا  در تاریخ : 29-06-1394, 14:19   بازدیدها : 1060   
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .