ورود به سایت   عضویت
ورود به سایت
» » » براي خوشبختي تلاش کنيد

براي خوشبختي تلاش کنيد


دوران نامزدي، عقد و هفته هاي اولي که در خانه مشترک زندگي مي کنيد، روزهايي ارزشمند ، شيرين و هيجان انگيز هستند. اما اگر مي خواهيد اين رابطه هميشگي و مداوم باشد بايد راه هاي رسيدن به آن را بشناسيد و برايش تلاش کنيد.

وقتي وارد رابطه زناشويي مي شويد بسيار مهم است که به اين نکات اهميت بدهيد.
 
بسازيد: چگونه بسازيد؟ يک رابطه سرشار از احترام و تحسين بسازيد. به رفتار و گفتار همسرتان اهميت بدهيد. زن و شوهرهايي که در يک رابطه سالم قرار مي گيرند به جزيي ترين رفتار و عملکرد همسرشان اهميت مي دهند وبا گفتن «از تو ممنونم» احترام و شخصيتش را حفظ مي کنند. پس گام اول را با اين اصل شروع کنيد که براي داشتن رابطه سالم بيشتر تحسين کنيد و کمتر ايراد بگيريد.
 
جستجو کنيد: چه چيزي را جستجو کنيد؟ ساده است. به دنبال شناخت علايق همسرتان باشيد و سعي کنيد مشترکاتي بيابيد که هر دو از ماندن در اين رابطه لذت ببريد. به جستجوي تجربه هاي مشترک جديد برويد تا خاطرات لذت بخشي از زندگي زناشويي بسازيد.
 
قوانين زناشويي داشته باشيد: چه قوانيني؟ مثلا قانون عذرخواهي از يکديگر. اگر اشتباهي از شما سر مي زند صادقانه از همسرتان عذربخواهيد. گفتن«متاسفم» شايد خيلي سخت به نظر بيايد اما اين جمله بسيار شفابخش است. پايبند به اين قوانين باشيد و مطمئن باشيد که در برابر چنين رفتاري همسرتان به شما اعتماد خواهد کرد.
 
از همسرتان نخواهيد که دقيقا مثل شما فکر کند، اهداف شما را داشته باشد و فداکاري هاي شما رابکند. همه اينها جز توقعات نابه جاي شما و حقوق فردي همسرتان است که ممکن است شما آنها را ناديده بگيريد
 
توقعات بي جا يا نيازهاي ضروري يک رابطه...
 
حتما به عنوان زن يا مرد به دنبال يک رابطه عاشقانه هستيد و حتما بارها يک همسر ايده آل و يک خانواده رويايي را تصور کرده ايد که در آن رفاه، زيبايي، سلامت و تفاهم فراهم هستند. اما اگر انتظاراتتان را در اين نوع فانتزي هاي ذهني بنا کنيد بدون شک با مشکلات زيادي در زندگي زناشويي مواجه خواهيد شد. شايد لازم باشد براي رسيدن به يک رابطه درست زناشويي کمي بيشتر فکر کنيد و تفاوت بين انتظارات و توقعات بي جا و نيازهاي ضروري رابطه را بهتر بشناسيد:
 
تغييرات را بپذيريد: آنچه که شما از رابطه زناشويي در آغاز آشنايي مي خواهيد با آنچه بعدها و درطول زندگي با آن مواجه مي شويد بسيار متفاوت است. هردوي شما باتوجه به شرايط و موقعيتي که داريد تغيير مي کنيد. معناي عشق و وابستگي تغيير مي کند و شما ارزش ها و معيارهاي زندگي را چيزهايي ديگر خواهيد دانست. همه اين تغييرات در يک رابطه سالم، طبيعي و ضروري است و بلوغ فکري شما و همسرتان را نشان مي دهد. پس زماني که با اين تغييرات مواجه مي شويد آنها را جز نيازهاي ضروري رابطه بدانيد.

به حقوق شريک زندگي احترام بگذاريد: کساني که رابطه سالم دارند حقوق و ارزش هاي شريک زندگيشان را جدي مي گيرند. تنها در رابطه بيمار است که مي توان به راحتي از حقوق و نيازهاي طرف مقابل چشم پوشيد. از همسرتان نخواهيد که دقيقا مثل شما فکر کند، اهداف شما را داشته باشد و فداکاري هاي شما رابکند. همه اينها جز توقعات نابه جاي شما و حقوق فردي همسرتان است که ممکن است شما آنها را ناديده بگيريد.
 
6 نکته ضروري براي ماندن در يک رابطه سالم
 
1. مشخص کنيد که از رابطه چه مي خواهيد. از خودتان چه مي خواهيد ودوست داريد، همسرتان چگونه رفتار کند؟
 
2. به شريک زندگي اجازه بدهيد نيازهايتان را بشناسد.
 
3. بپذيريد که شايد همسرتان نتواند همه خواسته ها و نيازهايتان را برطرف کند و ممکن است درمواردي توقغ شما بي جا باشد.
 
4. در يک رابطه دوطرفه قرار بگيريد. هم گيرنده باشيد و هم دهنده.
 
5. سعي کنيد مسائل را از منظر همسرتان ببينيد. اين به اين معني نيست که در هر شرايطي به دنبال پذيرش و تاييد همسرتان باشيد بلکه نشانه درک، علاقه و احترام شما به کسي است که با او زندگي مي کنيد.
 
6. زماني که نمي توانيد اختلاف نظرها، تفاوت هاي فرهنگي و فکري را خودتان حل کنيد بايد از مشاوران و متخصصان حوزه روابط همسران و خانواده کمک بگيريد. هرگز خود را داناي کل ندانيد. سعي نکنيد همه چيز را به روش خودتان حل کنيد.

توسط : مشاورفا  در تاریخ : 25-01-1394, 17:10   بازدیدها : 1252   
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .