ورود به سایت   عضویت
ورود به سایت
» » » چطور رضايت والدين را براي ازدواج جلب کنيم؟

چطور رضايت والدين را براي ازدواج جلب کنيم؟


 
از شما پرسيده بوديم  که: «آيا داشتن يک ازدواج موفق با مخالفت والدين امکان پذير است؟ در صورت مخالفت والدين شما چه اقدامي مي کنيد؟»
 
 
چطور رضايت والدين را براي ازدواج جلب کنيم؟
 
 
50 نفر از کاربران به اين نظرسنجي راي دادند که نظرات 38 نفر قابل بررسي بود. از اين بين، 4 نظر به دليل مرتبط نبودن کنار گذاشته شد و 34 نظر ديگر، مورد بررسي قرار گرفت که 17 کاربر اعلام کرده بودند ازدواج با مخالفت والدين را در شرايط خاص تاييد مي کنند و 17 کاربر ديگر، چنين ازدواجي را تحت هر شرايطي مردود دانسته بودند. به عبارتي، 50درصد کابران موافق ازدواج با مخالفت والدين هستند و 50 درصد ديگر مخالف آن.
 
 
اما نظر مشاوران  درباره اين موضوع
 
 
ازدواج در ايران به معني پيوند دو نفر نيست، بلکه به معني 10، 20 يا حتي 50 نفر است! شما با ازدواجتان دو خانواده (و در برخي مناطق کشور دو طايفه) را به هم پيوند مي زنيد و به همين دليل، خانواده سهم بزرگي در انتخاب و زندگي آينده دارد. آنقدر که اگر پدر و مادر مخالف ازدواج شما باشند، سايه اين مخالفت همواره بر سر زندگي شما خواهد بود.
 
اما واقعيت اين است که الگوهاي ازدواج در سال هاي اخير تغيير کرده و اين دختر و پسر هستند که ملاک هاي خود را تعيين کرده و همسرشان را انتخاب مي کنند. اين ملاک ها البته در چهارچوب خانوادگي هر فرد تعريف مي شود اما به هر حال گاهي تفاوت هايي وجود دارد که به فاصله ديدگاه جوان ترها با والدينشان برمي گردد.

ازدواج با رضايت والدين، آرامش بيشتري را براي شما در پي دارد اما اين رضايت نبايد به قيمت نارضايتي شما از ازدواج به دست بيايد. به بيان ديگر، نبايد صرفا به خاطر رضايت والدين تن به ازدواجي دهيد که با آن موافق نيستيد.
 
از سوي ديگر، گاهي اوقات والدين با دلايل واهي با ازدواج شما مخالفت مي کنند ولي اگر شما ثابت قدم باشيد، مي توانيد تلاش کنيد که بعد از ازدواج نظر مساعد آنها را جلب کرده و آنها را متوجه اشتباه خود کنيد. در اين صورت به کفش هاي آهني نياز داريد و تحملي بسيار بسيار طولاني. آن هم نه يک تنه، بلکه شما و همسرتان هر دو بايد صبور باشيد تا با وجود ديدن رفتار نامناسب آنها و شنيدن زخم زبان هايشان، باز طوري رفتار کنيد که در گذر زمان به شما اعتماد پيدا کنند.
 
به هر حال بايد بپذيريد که اگر انتخابي خارج از رضايت والدين انجام داديد، تا پايان مسئوليت انتخابتان را به عهده بگيريد و اگر لازم بود بهاي آن را بپردازيد. مسلم است که چنين چيزي وقتي امکان پذير مي شود که شما از انتخاب خود کاملا مطمئن باشيد و بعد از ازدواج سعي کنيد زندگي تان را مستحکم نگه داريد.
 

چطور والدين را راضي کنيم؟

 
1.اول از همه بگوييم که تهديد و پرخاشگري و جنگ و دعوا به هيچ نتيجه اي نمي رسد و فقط آتش معرکه را بيشتر مي کند. بنابراين از فکر قهرمان بازي بيرون بياييد و بيشتر تلاش کنيد در سکوت و آرامش ماجرا را پيش ببريد.
 
2. با والدين تان صحبت کنيد. در شرايطي آرام و منطقي و هر از چند گاهي بحث را پيش بکشيد و سعي کنيد نظر مثبت شان را جلب کنيد.
 
3.والدين شما، حتما دلايلي براي مخالفت شان دارند. آنها را بشنويد و سعي کنيد فارغ از شور و شوق عاشقي و هيجانات مقطعي، اين دلايل را تحليل کنيد. شايد واقعا حق با آنها باشد. مي توانيد اين دلايل را با فرد سومي که به بي طرفي او اطمينان داريد در ميان بگذاريد و مشورت کنيد. اين فرد مي تواند دوست، استاد، بزرگ فاميل يا مشاور باشد.
 
4.والدين گاهي به خاطر بي اعتمادي به شما با انتخابتان مخالفت مي کنند چون فکر مي کنند به قدر کافي بزرگ و عقل رس نشده ايد. در اين شرايط بايد دلايل خود را از انتخاب فرد مورد نظر تشريح کنيد و به آنها ثابت کنيد که بزرگ و قابل اعتماديد.
 
5.اگر لازم بود از بزرگترهاي فاميل و دوستان مورد اعتماد والدين تان کمک بگيريد و آنها را واسطه قرار دهيد.
 
6.مي توانيد اين جلسات گفتگو را با حضور نامزدتان برگزار کنيد تا در شرايطي منطقي، والدين هر دو شما را محک بزنند و دلايلتان را بشنوند و به شما اعتماد پيدا کنند.
 
7.اگر هيچ کدام از راه ها نتيجه نداد، سعي کنيد همراه والدينتان پيش مشاور يا روانشناس برويد و در شرايطي منصفانه درباره مشکل صحبت کنيد.
 

مخالفت خانواده‌ها را جدي بگيريد

 
اگر مخالفت خانواده ها به خاطر تفاوت اعتقادات مذهبي دو خانواده بود، اگر اختلاف مالي فراوان بين خانواده‌ها وجود داشت، اگر فاصله سني شما و نامزدتان بسيار زياد است و اگر مخالفت والدين به دليل موجه نبودن شخصيت فرد مورد نظر است (در حالي که شما معتقديد مي توانيد با قدرت عشق و صبر او را عوض کنيد) بهتر است به توصيه والدينتان گوش دهيد و بي گدار به آب نزنيد. حساسيت والدين در اين مسائل کاملا منطقي است و شما بايد در انتخابتان دقت بيشتري داشته باشيد.

توسط : مشاورفا  در تاریخ : 23-01-1394, 00:42   بازدیدها : 991   
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .