ورود به سایت   عضویت
ورود به سایت
» » » به دنبال همسر اينترنتي

به دنبال همسر اينترنتي

اگر به اينترنت به عنوان يک ابزار آشنايي نگاه کنيم، درست مثل محيط دانشگاه يا محل کار و مهماني خانوادگي، آن وقت مي توانيم به اين نتيجه برسيم که اينترنت هم مي تواند بهانه آشنايي دو نفر باشند. دو نفر که اگر آشنايي شان را به دنياي واقعي بکشانند، ممکن است تصميم بگيرند تا پايان عمر زير يک سقف زندگي کنند!

 
وقتي شبکه ارتباطي و اطلاعاتي ما به گستردگي جهان مي شود، عمق شناسايي ما متناسب با اين گستردگي، زياد نمي شود. آن وقت است که با يک سوال جدي مواجه مي شويم: چگونه مي توانيم در اين پهنه گسترده به شناسايي عميق کاربران اينترنت و لايه هاي پنهان شخصيت آنها دسترسي پيدا کنيم؟! چگونه اسير سطحي نگري و ساده لوحي نشويم؟! خلاصه اينکه در ميان اين همه افراد که فقط چند خطي از آنها مي خوانيم يا چند کلمه اي را مي شنويم آدم مورد اعتمادي را پيدا کنيم؟
 
 
کسب اطلاعات از پسران
 
 
اگر جزو دختر خانم هايي هستيد که در موقعيت آشنايي اينترنتي قرار گرفته ايد، بايد 2 نکته مهم را به ياد داشته باشيد. اول اين که با خودتان صادق باشيد و انگيزه شما صرفا کسب اطلاعات عميق در مورد همسر آينده تان باشد؛ نه سرگرمي و نکته دوم اين که زياد اطلاعات بگيريد و در مقابل، کم اطلاعات بدهيد. براي رسيدن به اين دو هدف مي توانيد روش هاي متفاوتي را به کار بگيريد. مثلا
 
 
1- با آي دي پسرانه بين نويسندگان وبلاگ ها و اتاق هاي گفتگو و... رفته و فرد مورد نظر را گزينش کنيد. (در اين مرحله جنيست خود را روشن نکرده، تا مشخص نمائيد که قادر به ايجاد و ادامه ارتباط، با فرد مورد نظر خود از طريق افکارتان هستيد نه جنسيت خود).
 
 
به عنوان يک دوست اينترنتي (بدون توجه به جنسيت) اطلاعاتي را در مورد وي کسب کنيد. سن؟ جنس؟ تحصيلات؟ محل سکونت؟ رشته تحصيلي؟ شغل؟ هدفش از چت کردن با با شما؟ هدفش از ايجاد سايت و وبلاگ شخصي؟ فرهنگ و نژاد؛ مذهب؟ سرگرمي ها، نظرات سياسي، متاهل يا مجرد بودن؟ تعداد افراد خانواده؟ شغل پدر؟ شغل مادر؟ وضعيت مالي؟ تحصيلات افراد خانواده و برادران و خواهران؟ توضيح در مورد تخصص و شغلش با سئوال از جزئيات آن؟ ميزان و ساعاتي که که به اينترنت وصل هست؟ و خلاصه هر آنچه که به نظرتان براي آشنايي اوليه مفيد است.
 
 
2- سعي کنيد در اين مرحله اطلاعات کمي از خودتان بدهيد يا بسيار خلاصه باشد. براي قدمهاي بعدي لازم است که او از شما کمتر بداند. البته براي تحکيم ارتباط لازمست که مقداري اطلاعات عام از خودتان بدهيد مثل تعداد خانوار، سن، رشته تحصيلي، مدرک، تفريحات مورد علاقه؛ ولي اطلاعات خاص از جمله نام محل تحصيل، نام واقعي خودتان، نام محل کار، آدرس منزل؛ همچنين عقايد مذهبي، سياسي را در اين مرحله عنوان ننمائيد. البته سئوال و جواب ها نبايد خشک و پشت سر هم باشد تا شک طرف مقابل را بر انگيزد. بلکه با ظرافت بايد مطرح شود.
 
 
3 – با روشن کردن جنسيت خود، ساير سرنخ هاي شناسايي او را با ظرافت طلب کنيد. مثل آدرس سايت هاي محبوبش؟ آدرس وبلاگ يا سايت شخصي اش؟ آي دي و آدرس ايميلش و در صورت امکان ايميل و آي دي دوستان مورد تائيدش؟ و از او بخواهيد طي ايميل هايي، در مورد خودش مطالب جالب و اختصاصي را بنويسد.
 
(بديهي است،در هر مرحله از مراحل مذکور؛ اگر فرد با پارامترهاي دلخواه شما تطابق نداشت يا قصد ازدواج ندارد، فرايند ازدواج اينترنتي در مورد او به اتمام مي رسد.)
 
 
4 – به مطالعه ايميلهاي ارسالي، سايت، وبلاگ و اشاراتي که داشته است به طور عميق بپردازيد و با ديد منتقدانه بررسي کنيد. پس از اين مي توانيد با افکار او چالش منطقي و علمي کنيد تا او بيشتر صحبت کند – که اين مطلب به شناسايي او کمک خواهد کرد.
 
 
5 - با آي دهاي ناشناس و دخترانه با او ارتباط بگيريد و به او ايميل بزنيد و با دادن اطلاعات ديگر، و گرفتن اطلاعات از او، مطالبش را چک کنيد. در اينجا دختر ديگري باشيد و نظراتي مخالف نظرات واقعي خود بدهيد. آيا او همان پسر است و با همان افکار. يا چهره متفاوتي از خود ارائه مي دهد. (ثبات و واقعيت مطالب وي را بررسي کنيد).
 
 
6 – گاهي از چيزهايي که بدتان مي آيد براي او به خوبي ياد کنيد و تعريف کنيد و به عکس از چيزهايي خوشتان مي آيد به بدي ياد نمائيد، و نظر او را بطور غير محسوس در رابطه با نظراتتان جويا شويد. تا واکنش واقعي فرد را چک کنيد. (تا مطمئن شويد او نقش بازي نمي کند و نظرات قطعي خود را ابراز کرده است)
 

7 – کم کم اطلاعات خاص از او بخواهيد. نام، نام خانوادگي، تاريخ تولد، نام پدر، آدرس منزل، شماره تلفن محل تحصيل، کار، منزل، و...، را از او بخواهيد و در اينترنت مشخصات او را جستجو کنيد. همچنين صحت مشخصات او را بررسي نمائيد.
 
 
8 – سعي کنيد به غير از خودتان حداقل يک نفرد ديگر که داراي تجربه و علم لازم در اين مورد است، از رابطه شما با خبر باشد و مشخصات بند 8 را پس از بررسي صحت آن، به فرد امين خود بدهيد (اشخاص پيشنهادي: پدر؛ مادر؛ خواهر يا برادر بزرگتر، معلم؛ مشاور خانواده و ازدواج)
 
 
9 – به احساس هايش، افکارش، و رفتارش در خلال صحبت ها توجه نموده و به صورت جزئي و با مثال در رابطه با زندگيش سئوال نمائيد. و واکنش ها و سخنانش را با تمام صحبت ها و نوشته هاي قبلي او که در آي دي ها متفاوت شما، به شما گفته است جمع بندي و آناليز کنيد. همچنين در مورد پروفايلش سئوالاتي بکنيد. چرا تکميل نکرديد؟ چرا اين آي دي را انتخاب کرديد؟ چرا عکس واقعي خود را در آن نگذاشته ايد؟ چرا به سرگرمي هاي خاصي علاقه داريد؟....
 
 
10– اگر به شما پيشنهاد ازدواج داد، نظرش را در مورد ملاقات حضوري وي با پدرتان، برادرتان و خانواده اتان در منزل شما، جويا شويد. (با اين مسئله او را چک کنيد تا چه اندازه جدي و مصمم است – در صورت مخالفت؛ دلايل او را با ساير بهانه تراشي ها و دليل تراشي هايي که از او به دست آوريد جمعبندي و تحليل نمائيد)
 
 
11- مراحل فوق نبايد پشت سر هم و سريع سپري شود و به زمان نياز دارد. اگر تمام اين مراحل با موفقيت طي شده است، او مي تواند صرفا يک خواستگار بالقوه براي شما باشد. مسئله ازدواج را به صورت صريح و شفاف با او بيان نمائيد. در اينجا تاکيد روي مراسم سنتي صرفا به خاطر اينست که ارتباط مجازي شما به ارتباط واقعي و دقيق تري تبديل شوند و فرايند به صورت عميق تري دنبال شود.
 
 
12– طي مراحل فوق به معناي شناخت فرد مذکور نيست. لذا براي انتخاب او به همسري بايد شروع به بررسي و شناخت او در خارج از دنياي مجازي نمائيد که خود بحث نسبتا مفصلي هست. در اين مورد اگر اطلاعات بيشتري لازم داريد مي توانيد به مراکز مشاوره مراجعه نمائيد.

توسط : مشاورفا  در تاریخ : 23-01-1394, 00:40   بازدیدها : 1081   
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .