ورود به سایت   عضویت
ورود به سایت

مشکلات سفر را شکلات کنید

712 0 11-05-1394, 02:00
سفر با بچه ها ممکن است سختی های خاص خودش را داشته باشد. والدین با توجه و رعایت نکاتی می توانند سفر شیرینی را داشته باشند و از آن لذت ببرند ودر عین حال چیزهای زیادی به فرزندانشان یاد دهند و ازفرصت سفر

تفاوت دنیای ما و کودکان

913 0 11-05-1394, 01:58
اگر با دنیای کودک آشنا نباشید این خطاهای شناختی می تواند بسیار گیج کننده باشد زیرا کودک شما در حال پیشرفت و کسب مهارت های زندگی و زبانی است.

تو ،اونو بیشتر از من دوست داری!

817 0 11-05-1394, 01:56
رقابت امری است که همیشه بین بچه های یک خانواده وجود دارد. اما ممکن است والدین نیز ، با رفتارهای ناخودآگاه خود ، به آن دامن بزنند. ما همگی مصرانه بر این باوریم که بین فرزندان خود تفاوتی قائل نیستیم و

تشویق کردن بدون باج دادن

916 0 11-05-1394, 01:53
باید با مسوولیت های زندگی روبه رو شود و ما می توانیم از مسوولیت های کوچک شروع کنیم و به بچه ای کوچک مسوولیت های کوچک بدهیم برای مثال اگر خواهریا برادر کوچک تری دارد مسوولیت آوردن شیشه شیر یا شاید شیر

کاسه داغ تر از آش باحجاب ها

665 0 11-05-1394, 01:50
شما چرا کاسه ی داغ تر از آش هستی؟ حجاب بعد از سن تکلیف واجب می شود نه از کودکی!!

لوس مثل بچه‌ی من

806 0 11-05-1394, 01:49
كودكان لوس در مقابل سختى ها حساس مى شوند و درمقابل لذت ها بى تفاوت ، هم چون ساقه نازك یك درخت كوچك در مقابل هر نسیمى مى لرزند و كوچك ترین حادثه سوئى آنان را ناراحت مى كند، تا جائى كه یك حادثه كوچك

این دعواهای پرفایده!

885 0 11-05-1394, 01:46
پدر و مادر نباید از دعوا و درگیری بین بچه ها بترسند. تنها یک جر و بحث شدید می تواند کاری کند که کودک زیر بار زورگویی خواهر یا برادر نرود...

لازم برای همه ی والدین

812 0 11-05-1394, 01:45
طبق مطالعه ای كه تأثیرات دین را بر رشد و ارتقای كودكان بررسی كرده است، مشخص شده كودكانی كه والدین مذهبی دارند بهتر از دیگر كودكان رفتار می‌كنند و خود را با شرایط تطبیق می‌دهند.

عیدی دادن‌های اصولی

657 0 11-05-1394, 01:42
نباید عیدی گرفتن دلیلی برای سر زدن به بزرگترها باشد، "مامان اول به خانه خاله ... برویم که زیاد عیدی می ده" و یا " من خانه عمو... نمیام ، چون عیدی نمی ده" و یا " بابا بهشون عیدی ندی ها، چون اونها به

درس زندگی حین تعویض پوشک

1050 0 11-05-1394, 01:41
درقسمت اول تحت عنوان زندگی با طعم لمس و بازی، بازی با نوزادان تازه به دنیا آمده تا چهار ماهه را بررسی کردیم و درقسمت دوم تحت عنوان تازه واردهای به این دنیای عجیب  نوزادان شش ماهه تا یک ساله و

کودک پدر زن

816 0 11-05-1394, 01:41
علی یک بچه 3 ساله است که گاه گاهی برادر خود را می‌زند. این کار چیزی شبیه به زورگویی است. برای علی مهم نیست که مادرش راجع به او چه فکری می‌کند. علی نمی‌داند چگونه در این سن احساسات خود را بروز دهد.

از تیله بازی تا همراه اول

879 0 11-05-1394, 01:38
اوایل کودکی این کار والدین را برای چند لحظه ای از اذیت های کودک رها می کند اما با گذشت مدت زمان اندکی، کودک روز به روز به تلفن همراه علاقه نشان میدهد و وابسته آن می شود. تاجایی که بیشتر والدین ، وقتی

خواب آرام بدون خوابیدن کنار مادر

555 0 11-05-1394, 01:36
حضور بیش از اندازه فرزندان در اتاق خصوصی والدین، ممکن است باعث سردی میان پدر و مادر شده و حتی زمینه ساز بروز اختلافات و برخوردهای نامناسبی میان آنان گردد. از این روست که اهمیت جدا سازی محل خواب

جوجو می خواد بیاد

576 0 11-05-1394, 01:35
این رسم ها تا زمانی که قصد و هدف آن تنها مراقبت از مادر و فرزند باشد سازنده است. در غیر این صورت اجبار و تحمیل شدن آن خستگی و دلزدگی را سبب می شود. . هدف از این رسوم ایجاد روحیه ی بهتر برای مادر و

آموزش عشق و نفرت!

952 0 11-05-1394, 01:32
برای تجربه ی برخی از احساس ها و به دست آوردن بعضی توانایی ها در ارتباط باید از کودکی آماده شد....

زبان آموزی در حین بازی

996 0 11-05-1394, 01:30
کودک شما در دومین سال زندگی خود قدم بزرگی در جهت رشد و توسعه زبان گفتاری خود بر می دارد. همین که او شروع می کند تا از طریق ادای کلمات ، نیازها و احساسات خود را بروز دهد، شما می توانید با به حداقل

تأیید کنیم یا قاطع باشیم؟

986 0 11-05-1394, 01:30
" دست نزن عزیزم" بسه دیگه! مگه نمی گم نکن! یکی از آن روزهای وحشتناکی را در نظر بگیرید که ترفندهایتان بی اثر مانده و کودکِ شما هر آتشی دلش می خواسته سوزانده است.

تقویت هوش هیجانی کودک!

1188 0 11-05-1394, 01:28
یك لحظه كودك شما پادشاه جهان است و با شادی و خوشحالی به این سو و آن سو می دود؛ كمی بعد خشمگین شده است، از روی نا امیدی مطلق گریه می كند و اسباب بازیهایش را به این سو و آن سوی اتاق پرتاب می كند.مانند

خرید!اونم با بچه ها!

750 0 11-05-1394, 01:26
گاهی اوقات کودکان بدترین زمان ممکن را برای انجام بعضی کارها انتخاب می کنند . برای مثال ناپسندترین رفتارها ، بیرون از خانه از آن ها سر می زند و باعث دست پاچگی و خجالت زدگی شما می شوند. البته این موضوع

از دست دادن در دنیای کوچک ترها

874 0 11-05-1394, 01:24
مرگ همواره یکی از بزرگترین عوامل ایجاد فشار و استرس بوده است. بسیاری از کودکان با مرگ عزیزانشان از جمله پدر یا مادر رو به رو می شوند و برای بزرگسالان همیشه این سوال مطرح است که آیا کودک را در جریان

پرتگاه های تربیتی

710 0 11-05-1394, 01:22
همه ما می دانیم که هیچ محبتی در جهان جای محبت پدر و مادر را نمی گیرد و هیچ کس شفیق تر و پرمهر

قابل توجه پسر دارها

947 0 11-05-1394, 01:22
پسرها کمتر به مطالعه، به عنوان فعالیت سرگرم کننده می نگرند. آن ها مطالعه را عملی لذتبخش نیافته اند و در مقایسه با دخترها ، عمدتا برای رسیدن به هدفی سودمند مطالعه می کنند.

این احساس، اسمش خشمه!

739 0 11-05-1394, 01:19
کنترل خشم، حتی برای بزرگ‌ترها هم دشوار و چالش برانگیز است، اما بسیاری از ما طی سال‌هایی که در گذر عمر خود سپری کرده‌ایم، روش‌هایی برای کنترل عصبانیت یاد گرفته‌ایم و کم‌وبیش در موقعیت‌های مختلف

از من جدا مشو!

906 0 11-05-1394, 01:17
میزان وابستگی کودکان شش تا هجده ماهه و مدت زمان این دوره در بچه های مختلف، متفاوت است اما به طور معمول در نه ماهگی شدت آن به اوج می رسد و سپس به تدریج کاهش می یابد تا این که دوباره در هجده ماهگی بروز

خاله بازی که به دکتر بازی تبدیل می شود!

967 0 11-05-1394, 01:16
از آنجائی که دختربچه به صورت ناخودآگاه، علاقمند به نازکردن و دیده شدن است ، در بین بازی، بیمار شده و پسربچه ای که  همبازی اوست، نقش دکتر را بر عهده گرفته و از آنجائی که او نیز به دنبال کشف کردن

برو ته صف !

833 0 11-05-1394, 01:14
فقط کافیه اداره ی بیمه ،مراجعه کنی ، تا ببینی در شلوغی و ازدحام ،حتی باید برای استفاده از آسانسور هم ، از سیستم هل دادن بجای صف ایستادن استفاده کنی.....

یک انسان کاملا شبیه شما!؟

629 0 11-05-1394, 01:14
وقتی متوجه شدم که قرار است به زودی مادر شوم ، تمام فکر و ذکرم تربیت فرزندی بود که هنوز ندیده بودمش. از نگرانی های به سلامت دنیا آمدنش ذهنم را مشغول می کرد تا گذاشتن اسمی زیبا .هر روز که می گذشت ،فرصت

بهترین زمان برای شروع

993 0 11-05-1394, 01:13
نخستین تجربه‌های کتاب خوانی کودک در خانه شکل می‌ گیرند و ماندگارترین تأثیر را بر او به جای می ‌گذارند.نیازی نیست صبر کنید فرزندتان به 4 یا 5 سالگی برسد تا نخستین کتاب را در اختیار او قرار دهید.....