ورود به سایت   عضویت
ورود به سایت
» » » مسائل مالی چه به روز رابطه‌تان می‌آورد؟

مسائل مالی چه به روز رابطه‌تان می‌آورد؟

مسائل مالی چه به روز رابطه‌تان می‌آورد؟

اجازه ندهید که دلیل شماره یک جنگ و جدل زوجین، عشقتان را به یکدیگر از بین ببرد.
 
اوایل دهه 80 بود که زنی را دیدم عاشقش شدم. کیم را می گویم! بعد از چند باری که یکدیگر را دیدیم، در نهایت ازدواج کردیم. او عشق زندگی من، بهترین دوستم و دلیل موفقیتی است که امروزه به آن دست یافته ام. رابطه ما در طول این سال ها مستحکم تر و بهتر شده است. امروز بسیاری از مردم من و کیم را می بینند و فکر می کنند که به خاطر پول است که احساس خوشبختی می کنیم. واقعیت این است که وقتی من کیم را دیدم، ورشکسته بودم و به خاطر شکست در اولین کسب و کارم، یک میلیون دلار بدهی داشتم. خوشبختانه کیم با من ماند و من می دانم که نه ماندن او در کنار من به خاطر ثروت من است و نه ماندن من در کنار او به خاطر ثروتش!
 

پول: دلیل شماره یک دعوای زن و شوهرها

براساس گزارش هافینگتون پست از نتایج پرسشنامه ای که به وسیله مجله «پول» ایجاد شده بود، دلیل شماره یک دعوای 70 درصد زوجین «پول» است، نه مسائل مربوط به خانه، با هم بودن، خر و پف یا شام و ناهار! بیایید به شکل مشخص تری در مورد دلیل دعواهایشان صحبت کنیم. افرادی که در این پرسشنامه شرکت کرده بودند، عنوان کردند که خرید بیش از حد، بودجه بندی مسائل مالی خانه و بدهی هایشان بزرگ ترین عواملی است که آنها را به بحث و جدل وا می دارد.
 
در گزارش دیگری که به وسیله اخبار ان بی سی منتشر شده بود، به این موضوع اشاره می شد که 60 درصد زوجین به این خاطر سر مسائل مالی دعوا می کنند که یکی از آنها یا بیش از حد خرج می کند یا کمتر از حد معمول. تعجبی ندارد. پول نقش زیادی در شادی، سلامت و تناسب زندگی دارد. وقتی پول کافی برای پرداخت صورتحساب ها، مراقبت از خانواده و تفریح نداشته باشید، استرس زیادی به شما وارد خواهدشد و وقتی که بدانید این بی پولی ناشی از اشتباهات مالی یا مخارج زیاد همسرتان است، به استرس بیشتری دچار خواهید شد. پول چنان عامل استرس زای بزرگی است که ثابت شده است زوجینی که حداقل یک بار در هفته در مورد آن بحث می کنند، 30 درصد احتمال جدایی بیشتری دارند.

چرا زن و شوهرها در مورد پول دعوا می کنند؟

مایه شرمساری است که پول می تواند بین دو فردی که زمانی عاشق هم بودند، جدایی بیندازد. معمولا وقتی به داستان جدایی این افراد نگاه می کنم، متوجه می شوم که پول به روش های گوناگونی بین زوجین دلخوری ایجاد می کند که از آن میان می توان به برنامه ریزی نامناسب، هوش اقتصادی پایین یا انتظارات برآورده نشده و ابراز نشده اشاره کرد. اما من معتقدم که زن و شوهرها به این دلیل در مورد مسائل مالی با یکدیگر به مشکل می خورند که اصلا در مورد آن با یکدیگر حرف نمی زنند!

همسران باید به طور مرتب با یکدیگر در مورد مسائل مالی گفت و گو کنند. این امر به ویژه در ابتدای زندگی مشترک بسیار اهمیت دارد. چرا؟ چون همان طور که کیم، همسرم، نوشته، «همسویی در مورد مسائل مالی یکی از مهم ترین عوامل یک رابطه موفق و سالم است». زوجینی که هیچ گاه با یکدیگر در مورد پول حرف نمی زنند، هنگام بروز مشکلات بحث و جدل می کنند، چرا که هیچ گاه نگرش هایشان در این زمینه را با یکدیگر به اشتراک نگذاشته اند. به دلیل آنکه یک زندگی مشترک سالم و غنی فقط به میزان پولی که دراختیار دارید، بستگی ندارد، تصمیم گرفتم که چند موضوع را در مورد همسو کردن نگرش هایتان در این زمینه با شما در میان بگذارم.

برنامه ای تهیه کنید.

زمانی که من و کیم ورشکسته بودیم، باز هم دقیقا می دانستیم که داریم چه کار انجام می دهیم هر سال می نشستیم و اهداف مالی مان را می نوشتیم. این اهداف برای من راه اندازی یک کمپانی آموزشی، راه اندازی تعدادی کسب و کار و سرمایه گذاری در زمینه نفت، املاک و مستغلات بود. اهداف کیم نیز شامل پربارتر کردن پرونده های املاک و مستغلاتش می شد.

هر ماه به بررسی گام هایی می پرداختیم که در جهت دستیابی به این اهداف بر می داشتیم. یکدیگر را تشویق می کردیم و در صورت نیاز، اقداماتی را برای رفع و رجوع اشتباهات انجام می دادیم. هر چیزی که در زندگی مان وجود داشت، در راستای رسیدن به آن اهداف بود که همین موضوع ما را در نحوه خرج کردن پول، تصمیم گیری های زندگی و تعهداتمان یاری می کرد. از همه مهم تر این بود که ما اهدافمان را با یکدیگر در میان می گذاشتیم و یکدیگر را از انتظارات خود باخبر می کردیم.
 

برای استقلال شخصی ارزش قائل شوید.

به دلیل اینکه من و کیم در ابتدای زندگی مشترک هر دو ورشکسته شده بودیم، به یکدیگر تکیه کردیم، نه اینکه فقط یک نفر از ما بخواهد به دیگری اتکا کند. هیچ کدام نقش پدر و مادر را برای یکدیگر بازی نکردیم و در عوض به هم کمک کردیم تا هر دو رشد کنیم. امروز من و کیم حساب های پس انداز و سرمایه گذاری جداگانه ای داریم. کسب و کارهایمان نیز از هم جداست. هر دو ثروتمندیم و از لحاظ مالی به یکدیگر وابسته نیستیم. این موضوع «خواستن یکدیگر» را برایمان ساده تر کرده است، چرا که هر کدام از ما به مسائل مالی خودمان می رسیم و دیگر اسیر استرس و بحث و جدل نمی شویم.

یک تیم باشید.

 اگرچه ما از لحاظ اقتصادی مستقل هستیم، اما هنوز هم مانند یک تیم عمل می کنیم و می دانیم که اعضای یک تیم به کمک یکدیگر و در کنار هم مشکلاتشان را حل می کنند و پیروزی هایشان را جشن می گیرند. ما به عنوان دو هم تیمی، به طور مداوم با یکدیگر تعامل کرده و تغییرات لازم را در روند زندگی اعمال می کنیم. در مورد معاملات تجاری ام از کیم نظر می پرسم و او نیز همین کار را می کند. اگر مشکلی پیش آمده باشد، به یکدیگر کمک می کنیم. ما رقیب یکدیگر نیستیم، بلکه هر دو می خواهیم شاهد موفقیت ها و پیروزی های طرف مقابل باشیم.


سواد اقتصادی تان را افزایش دهید.

اولین هدیه ای که برای کیم گرفتم، شانس شرکت در یک کلاس حسابداری بود. می دانستم که هدف او این است که به یک سرمایه گذار در حیطه املاک و مستغلات بدل شود و به همین خاطر می دانستم که به حسابداری نیاز پیدا خواهدکرد. سال ها روی دانش اقتصادی مان کارکردیم، اغلب با یکدیگر کتاب می خواندیم، کلاس می رفتیم و در سمینارها شرکت می کردیم. حالا با هم کتاب می نویسیم و کلاس و سمینار برگزار می کنیم و البته هنوز هم در حال یادگیری هستیم. هرکدام از زوجین باید استقلال خود را حفظ کنند. این یعنی هرکدام از آنها باید دانش مالی بالایی داشته باشند و برای افزایش سطح دانش مالی خود تلاش کنند.

از اشتباهات خود درس بگیرید (و بخندید).

در نهایت این را فراموش نکنید که زندگی مانند یک سفر کوتاه است. بسیاری از زوج ها به این دلیل به مشکلات مالی برخورد می کنند که می پندارند این مسئله ناراحت کننده هیچ گاه برایشان پیش نخواهد آمد. هر زوجی دغدغه مالی خواهدداشت؛ نحوه واکنش شما به این دغدغه است که می تواند رابطه تان را مستحکم تر کند یا آن را کاملا از بین ببرد. من و کیم همواره شکست هایمان را به عنوان یک موقعیت آموزشی در نظر می گرفتیم و به دلیل اینکه در قالب یک تیم با یکدیگر همکاری می کردیم، توانستیم با کمک یکدیگر به این مشکلات فائق آییم و چیزهای زیادی بیاموزیم.

همچنین ما خیلی در کنار یکدیگر خوش می گذرانیم و می خندیم. کیم بهترین دوست من است. زمانی که زندگی سخت می شود، معنای خود را نیز از دست می دهد. اگر نتوانید به بهترین دوستتان بنشینید و به مشکلات زندگی بخندید، لحظات سختی را پیش رو خواهدداشت. یکی از بهترین روش ها برای اینکه از لحاظ مالی باهوش تر شوید این است که اشتباهات خود را به منزله موقعیت هایی برای یادگیری در نظر بگیرید، رویکرد مثبتی داشته باشید و با هم خوش بگذرانید.

توسط : مشاورفا  در تاریخ : 10-02-1397, 19:58   بازدیدها : 6046   
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .