ورود به سایت   عضویت
ورود به سایت
» » » چند توصيه به همسرانی که مجبورند براي مدتي دور از هم زندگي کنند

چند توصيه به همسرانی که مجبورند براي مدتي دور از هم زندگي کنند

چند توصيه به همسرانی که مجبورند براي مدتي دور از هم زندگي کنند

 توجه داشته باشيد که تحمل سختي دوري از همسر به مدت تقريبا طولاني که گاهي به دلايلي مانند ماموريت هاي شغلي، سربازي، ادامه تحصيل در شهري ديگر و ... اتفاق مي افتد، نکات خاص خودش را دارد.با اين حال توجه به برخي نکات مي تواند براي حفظ رابطه هاي راه دور به همسران کمک کند که ما تعدادي از آن ها را در ادامه برايتان آورده ايم.

 براي اين که بيشتر در جريان موضوع مطلب امروز صفحه «خانواده و مشاوره» قرار بگيريد، بد نيست ابتدا گفت و گوي زن و شوهري به نام فرهاد و نگين را بخوانيد:

فرهاد: ديگه بايد از سه شنبه همين هفته برم. علي الحساب هم گفتن حداقل 2 ماه طول ميکشه.

نگين: خيلي برام سخته بيش از 2 ماه نبينمت، نميشه يکي ديگه رو به جات بفرستي!

فرهاد: نميشه ديگه! ماموريت کاري رو که نميشه به همکارم بسپارم!

نگين: تحمل اين دوري برام خيلي سخته، مي ترسم روي علاقه ما به هم تاثير منفي بذاره!

******

توجه داشته باشيد که تحمل سختي دوري از همسر به مدت تقريبا طولاني که گاهي به دلايلي مانند ماموريت هاي شغلي، سربازي، ادامه تحصيل در شهري ديگر و ... اتفاق مي افتد، نکات خاص خودش را دارد.با اين حال توجه به برخي نکات مي تواند براي حفظ رابطه هاي راه دور به همسران کمک کند که ما تعدادي از آن ها را در ادامه برايتان آورده ايم.


هر روز با هم در ارتباط باشيد

از آن جا که شما همديگر را نمي بينيد، برقراري رابطه عاطفي در طول روز براي شما ضرورت دارد. توجه داشته باشيد که لازم نيست ساعت هاي زيادي را به گفت و گو بپردازيد، بلکه کافي است در يک مکالمه کوتاه يکديگر را در جريان برنامه هاي روزانه خود بگذاريد يا با ارسال ايميل و پيامک با يکديگر در ارتباط باشيد. اين کار باعث مي شود بفهميد که براي يکديگر چقدر اهميت داريد. در ضمن اگر توانستيد و فرصت داشتيد، براي برقراري اين ارتباط به يک بار در روز اکتفا نکنيد.
به برنامه هاي روزانه خود اهميت دهيد

حتي اگر سرتان با فعاليت هاي گوناگون گرم است، ارتباط خود را با همسرتان حفظ کنيد. قبل از هر کار او را در جريان برنامه هايتان قرار دهيد و به او نيز بگوييد که وقتتان محدود است. اگر هم وقتتان آزاد است، فعاليت هايي مانند کتاب خواندن يا سرگرمي هاي ديگر را در برنامه خود بگنجانيد. توجه داشته باشيد که اگر شما به برنامه هاي روزانه تان اهميت ندهيد، دچار آشفتگي روحي خواهيد شد و همين عامل مي تواند در برقراري ارتباط با همسرتان مشکل زا شود.

به درد دل هاي يکديگر گوش کنيد

مقداري از وقتتان را در تماس هاي تلفني، صرف شنيدن مشکلات همسرتان کنيد. هنگامي که با همسرتان حرف مي زنيد، مشکل هاي او را يادداشت کنيد و به دنبال راه حل هايي براي حذف يا حداقل کمتر کردن آن ها باشيد. هم فکري و همدردي با همسرتان براي رفع مشکلات، در حفظ رابطه عاطفي تان تاثير زيادي خواهد داشت.

دلتنگي هايتان را ناديده نگيريد

در زندگي همه ما زمان هايي وجود دارد که دلگير و دلتنگ مي شويم. از اين لحظات به سادگي نگذريد و آن ها را ناديده نگيريد و با شريک زندگيتان درباره آن گفت و گو کنيد. تاثير اين گفت و گوها درباره دلتنگي هايتان در دلنشين شدن رابطه تان چشمگير خواهد بود. با اين حال و علاوه بر اين، شما مي توانيد در اين شرايط با دوستانتان به تفريح يا خريد برويد تا روحيه تان را حفظ کنيد.

اعتماد طرف مقابل را به خود جلب کنيد

اعتماد يکي از ضروريات رابطه زن و شوهري در زندگي مشترک است. بنابراين سعي کنيد اعتماد همسرتان را به طور کامل جلب کنيد و خودتان را در شرايطي که ممکن است همسرتان دچار سوء برداشت شود، قرار ندهيد. بنابراين در گفت و گوها و رفتارهايتان به او نشان دهيد که هيچ دليلي براي نگراني وجود ندارد.

هرچند وقت يک بار همديگر را ملاقات کنيد

گاهي اوقات اين امکان براي شما وجود دارد که براي يک روز هم شده به شهرتان برگرديد و همسرتان را ببينيد. در اين مواقع معطل نکنيد و تا جايي که بودجه و زمان شما اجازه مي دهد، با همسرتان قرار ملاقات بگذاريد. بنابراين از هر فرصتي براي ديدار استفاده کنيد. در ديدارهايتان فعاليت هاي مورد علاقه خود را انجام دهيد، به عنوان مثال با هم به رستوران برويد و از خوردن شام در کنار هم لذت ببريد. تا حد ممکن در فضاهايي خارج از خانه يکديگر را ملاقات کنيد؛ به عنوان مثال مکان جديدي را براي گشت و گذار انتخاب کنيد.

کارهايتان را با هم انجام دهيد

شايد به نظرتان منطقي به نظر نرسد، ولي سعي کنيد حتي از فاصله دور هم که شده در يک زمان کارهاي مشترکي انجام دهيد. جالب است بدانيد که با بهره بردن از اين روش، احساس مي کنيد که فاصله اي ميانتان نيست. به طور مثال غذاي يکجور درست کنيد، کتاب مشترک بخوانيد، برنامه تلويزيوني را که مورد علاقه هر 2 نفرتان است همزمان ببينيد و در انتهاي آن با هم تماس بگيريد و نظرات خود را با هم به اشتراک بگذاريد.

از اينترنت بهره بگيريد

يک بازي آنلاين انتخاب کنيد و با همسرتان به رقابت بپردازيد. اين روش احساس خوبي را به هر دوي شما منتقل خواهد کرد. همچنين از شبکه هاي مجازي براي ارسال تصويرهاي جالب و خنده دار استفاده کنيد. فراموش نکنيد که امکان استفاده از اينترنت و مزاياي آن براي شما بسيار کارگشا خواهد بود.

براي هم هديه بفرستيد

حتما نبايد مناسبت خاصي باشد يا منتظر يک ديدار حضوري باشيد. بدون هيچ دليلي يک نامه عاشقانه، يک کارت پستال يا يک هديه قابل پست براي همسرتان بفرستيد و معجزه آن را ببينيد. فراموش نکنيد در اين روزهايي که از همسرتان دور هستيد، هيچ چيز مانند فرستادن هديه براي همسرتان غافلگيرکننده نيست.

کارهاي عقب مانده خود را انجام دهيد

فقط روي نکات منفي تمرکز نکنيد. از اين شرايط براي انجام کارهاي عقب مانده خود استفاده کنيد. يکي از فوايد رابطه راه دور اين است که خلاقيت شما افزايش مي يابد و سعي مي کنيد خودتان و رفتارهايتان را تا ديدار بعدي، خوب بسنجيد و در پي بهبود شرايط خود باشيد. بنابراين و در صورت نياز براي تغيير بعضي ويژگي هاي شخصيتي تان از اين فرصت نهايت استفاده را ببريد.

يادگاري بر جاي بگذاريد

با اين روش يعني دادن يادگاري به همسر، پس از جدا شدن از يکديگر احساس دوري نخواهيد کرد. يکي از لوازم شخصي تان را به همسرتان بدهيد تا در صورت دلتنگي آن را در آغوش گيرد و احساس نزديکي، آرامش و شادي کند. اين وسيله شخصي مي تواند انگشتر، گردنبند يا يک عکس باشد.

توسط : مشاورفا  در تاریخ : 24-09-1394, 10:31   بازدیدها : 2006   
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
نظرات
farzam در تاریخ : 11 دی 1394 10:12
سلام
 
سايت پر باري درست كرديد ولي تمام عجين شده با فلسفه غربي يه جورايي بناش بر  سكشوال ري وي لوشن يا همان ارتباط جنسيه و اين يعني اينكه شما قادر به توليد و ايده نيستيد...و اين چيزي متفاوت نيست اگر كسي هم روانشناسي نخونده باشه مي تونه چنين آرشيوي جمع كنه
 
حافظ از دست مده دولت اين كشتي نوح
ورنه طوفان حوادث ببرد بنيادت
1
hossein abedi در تاریخ : 11 دی 1394 10:29
نقل قول: farzam
سلام
 
سايت پر باري درست كرديد ولي تمام عجين شده با فلسفه غربي يه جوراييبناش بر  سكشوال ري وي لوشن يا همان ارتباط جنسيه و اين يعني اينكه شماقادر به توليد و ايده نيستيد...و اين چيزي متفاوت نيست اگر كسي همروانشناسي نخونده باشه مي تونه چنين آرشيوي جمع كنه

 
حافظ از دست مده دولت اين كشتي نوح
ورنه طوفان حوادث ببرد بنيادت

 
به جای حرف زدن شما همدرست کن

2