ورود به سایت   عضویت
ورود به سایت
» » » ای انسانهایی که همیشه نگران و زودرنج هستید

ای انسانهایی که همیشه نگران و زودرنج هستید

ای انسانهایی که همیشه نگران و زودرنج هستید

انسانهای نگران و حساس، یک دنیا« اما و اگر» دبا خود همراه دارند  چون به « تنبیه شدن» و حتی امکان مواخذه قرار گرفتن هزینه بسیاری می‌دهند.
به افراد حساس و نگران توصیه می‌شود مواظب واکنش ها و رفتاری که آنها را از اعمال معمولی باز می‌دارد باشند. سیستم بازدارنده  ( Behavioral Inhibition System) در حقیقت روشی است که دلائل تلاش و موفقیت افراد را بیش از حد به زیر سئوال می‌برد تا آنجا که افراد، دست از رقابت و تلاش می‌کشند. برای مثال، افرادی که حس رقابت و انگیزه قوی برای دستیابی به موفقیت دارند، از طریق سیستم کنترلی که در رفتار خود تعبیه کرده‌اند (به خاطر مشکلات طبیعی در سر راه رقابت و برای فرار از واکنش منفی)، دست از رقابت می کشند.
به همین دلیل به افراد زودرنج و همیشه نگران توصیه می‌شود ضمن تشخیص و اگاهی بر « سیستم بازدارنده اعمال و انگیزه ها»، تلاش کنند تا توجه خود را معطوف عواقب مثبت اعمال‌شان سازند.
تلاش کنید تا اعمال تان برای پاداش و جایزه نباشد.
متوجه مرز ظریف بین قدردانی نشدن  با « مردود شدن» باشید. برای مثال اگر در یک مسابقه هنری شرکت کردید و آثارتان را برای پذیرش در مسابقه ارائه داده‌اید ولی خبری نشده‌است و کسی با شما تماس نگرفت به واکنش منفی و « شخصی کردن» ماجرا نپردازید. صبوری پیشه کنید و با خودتان مهربان باشید و به سراغ دلائل غیرواقعی و خرد کردن شخصیت خودتان نروید.
خود را در معرض انتقاد سازنده قرار دهید
آدم‌های حساس و زودرنج، تمایل دارند از کسانی که به قابلیت های آنها اعتقاد دارند و نقاط مثبت اعمال شان را به خوبی تشخیص می‌دهند پناه ببرند. به خودتان فرصت دهید تا در معرض نظرات انتقادیِ آدمهای دیگرهم قرار بگیرید.
یاد بگیرید که تعریف درستی از احساسات خود داشته باشید
توانایی برای رودرویی با احساسات و عواطف دشوار، مشروط است به این واقعیت که انها را به درستی تشخیص دهید. قبل از هر چیز باید به این حقیقت وقوف داشته باشیم که داشتن احساساتی نظیر « من عصبی هستم» یا « احساس می کنم خیط شده‌ام»   نباید ترسی در ما ایجاد کند. شما می‌توانید با وجود داشتن احساسات ناخوشایند، همچنان بر تصمیم، تلاش و هدف خود پابرجا باشید.
سرخوردگی و حتی یک شکست، احتیاج به زمان دارد.
به خودتان فرصت دهید تا مرور زمان، به آرامی، احساسات صدمه دیده تان را ترمیم کنید. ناراحتی خودتان را انکار نکنید و به اندازه ممکن احساس جریحه دار شدن را با مهربانی و صبوری پذیرا باشید.

توسط : مشاورفا  در تاریخ : 30-06-1394, 21:35   بازدیدها : 1387   
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .