رصدخانه شهرداری فسا

شروع موضوع توسط nazanin.R ‏7/1/16 در انجمن ایرانگردی

  1. nazanin.R

    nazanin.R New Member

    ارسال ها:
    5
    تشکر شده:
    0
    امتیاز دستاورد:
    1
    رصدخانه شهرداری فسا
    یکی از مکان هایی که سالانه متقاضیان زیادی از شهرستان های مختلف استان فارس و کشور برای بازدید به این مکان می آیند و موردعلاقه گردشگران تور شیراز است، رصدخانه شهر فساست. رصد خانه و مرکز علمی شهرداری فسا که 12 سال سابقه دارد، به عنوان بزرگترین رصد خانه آماتوری جنوب ایران با سال تأسیس ۱۳۷۸ در وروری فسا از سمت شیراز و بر فراز تپه باستانی کدیوری واقع شده است. این مجموعه که از جاذبه های گردشگری شیراز به شمار می رود، شامل اتاق تلسکوپ، اتاق افلاک نما و سالن برگزاری کلاس‌های آموزشی می‌باشد.

    b16e80343f8df3ea3c599175fbd3a89a.jpg

    گروه نجوم این مرکز در سال ۱۳۸۶ به عنوان «برترین گروه نجوم کشور» و در سال‌های ۸۵٬۸۶ و ۸۷ به عنوان «قوی‌ترین گروه رویت هلال ماه» در کشور شناخته شد و در همین راستا چندین رکورد جهانی و ملی را به ثبت رسانده‌اند که از جمله آنها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

    1. رویت نازکترین هلال ماه در اسفند ۱۳۸۴ در شهرستان بافت واقع در استان کرمان که سبب ثبت رکورد جهانی زاویه جدایی بین ماه و خورشید و منجر به شکسته شدن حد دانژون گردید.
    2. ثبت رکورد جدایی زاویه در روز، هم با چشم مسلح و هم غیر مسلح
    3. ثبت رکورد وداع تا دیدار
    4. ثبت اختراع دستگاه‌های ردیاب خورشیدی برای صفحات فتو و لتائیک، لیزر خورشیدی، دستگاه تراش و آینه تلسکوپ توسط یکی از اعضای رصدخانه
    5. ثبت پدیده نادر گذر سیاره زهره از مقابل خورشید به عنوان مهمترین رخداد نجومی سال ۲۰۱۲ در ۱۷ خرداد ۱۳۹۱
    3fa97cea19482081367dabaef465fbf7.jpg

    منبع:
    تور شیراز