آگاهی و مغز ( مغز چگونه افکار را رمزگذاری می کند؟)

شروع موضوع توسط Nazanin ‏19/12/15 در انجمن معرفی کتابهای چاپ شده

  1. Nazanin

    Nazanin Moderator عضو کادر مدیریت

    ارسال ها:
    16,244
    تشکر شده:
    60
    امتیاز دستاورد:
    38
    نویسنده/ مترجم: استانیسلاس دِهانه/ سعید صباغی‌پور

    آخرین سرحد و چالش نهایی علوم اعصاب درک بنیان‌های بیولوژیک آگاهی و فرآیندهای مغزی است که به واسطۀ آنها احساس می‌کنیم، یاد می‌گیریم و خاطراتمان را به حافظه می‌سپاریم.

    ff892fd8e8667039868c018370f6f892.jpg
    در طول دو دهۀ گذشته، یکپارچگی قابل‌توجهی بین رشته‌های مختلف برای پرداختن به این مسئلۀ مهم علمی صورت گرفته و به لطف آزمون‌های روان‌شناختی و روش‌های تصویربرداری مغز، دانشمندان بیش از پیش به حل آن نزدیک شده‌اند.
    استانیسلاس دِهانه در این اثر شورانگیز، پرده از اسرار آزمایشگاهی خود و همکارانش در سرتاسر جهان برداشته و شیوه‌های آزمون و تبیین رویدادهای پشت‌پرده یک مغز آگاه را توصیف می‌کند. دیدگاه اصلی او، در این کتاب مهم که توسط منتقدان مجلات نیچر، ساینس و نیوساینتیست تحسین شده است، افزون بر دستاوردهای نظری، قابلیت آزمون عملی برای حیوانات، نوزادان و افراد دچار اختلال مغزی است. این اثر می‌تواند به عنوان کتابی درسی برای رشته‌های علوم اعصاب، روان‌شناسی و فلسفۀ ذهن مورد استفاده قرار بگیرد.


    مؤلفِ کتاب روان‌شناس و عصب‌پژوه فرانسوی است که هم اکنون مدیریت مرکز نورواسپین در پاریس را برعهده دارد. او پروفسور دانشگاه علوم اعصاب کالج پاریس بوده و در همانجا مرکز روان‌شناسی شناختی تجربی را تأسیس کرده است. دِهانه در سال 2015 به عنوان جوان‌ترین عضو آکادمی علوم فرانسه برگزیده شد.

    انتشارات ارجمند