دانلود فیلم هیس دخترها فریاد نمی زنند - (اختلالات جنسی پدوفیلیک - ضرورت آموزش جنسی کودک - اضطراب)

شروع موضوع توسط MoshaverFa ‏11/12/15 در انجمن تحلیل فیلم های روانشناسی

  1. MoshaverFa

    MoshaverFa Moderator عضو کادر مدیریت

    ارسال ها:
    961
    تشکر شده:
    509
    امتیاز دستاورد:
    63
    18f469ec1dc618a7bfbbf162ea0cb232.jpg
    عنوان : هیس دخترها فریاد نمی زنند
    موضوع روانشناسی : (اختلالات جنسی پدوفیلیک - ضرورت آموزش جنسی کودک - اختلالات اضطراب)
    کارگردان: پوران درخشنده
    موضوع: اجتماعی
    سال تولید: 1392مدت: 94 دقیقه
    فرمت: MKV
    حجم: 855 مگابایت
    بازیگران:
    شهاب حسینی، مریلا زارعی، جمشید هاشم‌پور، طناز طباطبایی، فرهاد آییش، مائده طهماسبی، شیرین بینا، بابک حمیدیان،مجید مشیری و…
    خلاصه داستان:
    بی توجهی و سهل انگاری پدر و مادر شیرین هشت ساله، واقعه ای را برای او رقم می زند (تجاوز در کودکی) که زخمش سالها بر روح او باقی می ماند و همه زندگی اش را تحت الشعاع خود قرارمی دهد. آنچه این زخم را عمیق تر می کند و واقعه را به فاجعه ختم می سازد، این است که دخترک هیچکس را نمی یابد تا دردش را با او در میان بگذارد. شیرین دو بار تا آستانه ی ازدواج پیش می رود اما ازدواجش به هم می خورد. او در سومین تجربه اش دچار بحران می شود و…

    دانلود با لینک مستقیم : دانلود
     
    sohaib و rezanaghdi از این پست تشکر کرده اند.
  2. MoshaverFa

    MoshaverFa Moderator عضو کادر مدیریت

    ارسال ها:
    961
    تشکر شده:
    509
    امتیاز دستاورد:
    63
    فیلم سینمایی هیس! دخترها فریاد نمی‌زنند کاری از پوران درخشنده که برای نخستین‌بار معضلات ناشی از تجاوز جنسی به کودک را به نمایش گذاشت و یکی از پر سر و صدا ترین و پرفروش ترین فیلم های جشنواره فجر سال 92 بود. در این فیلم بی‌توجهی و سهل‌انگاری پدر و مادر دختر هشت‌ ساله‌ای، واقعه‌ای را برای او رقم می‌زند که زخمش سال‌ها بر روح او باقی می‌ماند و همه زندگی‌اش را تحت‌الشعاع خود قرار می‌دهد. آنچه این زخم را عمیق‌تر می‌کند آزار و اذیتی است که او در کودکی متحمل شده و واقعه را به فاجعه ختم می‌سازد و به حدی از این اتفاق دچار وحشت و ترس می‌شود که حتی در بزرگسالی نیز این ترس و خاطره بد در ذهنش باقی می‌ماند. حال که او دختر بزرگی شده و دوبار هم تا آستانه ازدواج رفته، فاجعه ای به بار می‌آورد که ریشه در ترس او در اتفاقات دوران کودکی‌اش دارد و این است که دخترک هیچ‌** را نمی‌یابد تا دردش را با او در میان بگذارد...

    فیلم "هیس!" دختران فریاد نمی‌زنند از نظرعلم روان‌شناسی به شدت قابل تحلیل است زیرا که دو طرف ماجرای "تجاوز به عنف" که در آن اتفاق می‌افتند، هر دو از نظر روانی هم تجاوز گر و هم قربانی بیمارهستند.
    در نگاه تحلیلی به این فیلم که مخاطب اصلی آن پدر و مادرها و مربیان و معلمان هستند و پیام و هشدار آن برای اولیا و مربیان این بود که اجازه دهیم کودکانمان صحبت کنند و ما خوب به صحبت‌های آنان توجه کنیم وحتی چیزهایی که دوست نداریم را هم بشنویم؛ همچنین رابطه دوستانه ای با کودکان داشته باشیم.

    آزار دیدن در کودکی یا "childabuse" در روان هر کودکی می‌تواند اثرات پایداری بگذارد. هر کودکی نیاز دارد که در جهان کوچکش احساس امنیت کند. وقتی دنیای بیرون نا امن باشد، او این حس ناامنی را برای همیشه با خودش خواهدداشت. برای دختران این احساس ناامنی ‌می‌تواند با احساس منفی دیگری هم همراه باشد. از بین رفتن پرده بکارت یا حتی گمان این قضیه می‌تواند به آن‌ها احساس نقص یا ناپاکی دهد. باورهای زیر بنایی این احساسات مثل "جهان ناامن است" یا " من ناقص هستم" می‌تواند از آنها افراد گوشه‌گیر، مضطرب یا افسرده‌ای بسازد که روابط اجتماعی چندان خوبی هم ندارند. اتفاقی که لااقل در دوره‌هایی از زندگی برای نقش اصلی فیلم « هیس دخترها فریاد نمی‌زنند» افتاده بود.
    یکی ازمهم‌ترین دلایلی که یک کودک را می‌تواند در معرض آسیب‌های جنسی قرار دهد، ناآگاهی است. ناآگاهی او از مسائل جنسی، و چگونگی واکنش نشان دادن نسبت به میل جنسی از جانب کودک؛ از طرف دیگر همه کودکان احتیاج دارند آزادانه احساسات و نیازهایشان را بگویند.
    در سکانسی هوشمندانه از فیلم خانم درخشنده، می‌بینیم که یکی ازدست اندرکاران مدرسه وقتی که دختر بچه می‌خواهد در مورد تجاوز با او حرف بزند، می‌گوید آیا مشکلت به "درس" یا "مدرسه" ربط دارد؟ می‌شنود " نه! در مورد خودمه!" می‌شود حدس زد کودک چه می‌شنود "می‌بینی که وقت ندارم". این دقیقا اشکال آموزش و پرورش ما در کلان است، اشکالی که هنوز هم باقی است. ارجحیت " تکالیف درسی" بر "خود" بچه‌ها. حتی وقتی که کودک در قالب یکی از هم کلاسی‌ها می‌خواهد داستان آزار دیدن خودش را تعریف کند، می‌شنود که " هیس" و با آن دختر هم ارتباط قطع می‌شود.

    همچنین در مورد فیلم برآورده نشدن نیاز به آزادی و امنیت در نقش اصلی فیلم اثرات دیر پایی دارد.او در دوره ای از زندگی تسلیم این اثرات می‌شود.اما زندگی خودش می‌تواند روان درمان بخش شود.در دوره ای حس می‌کند که حالا دیگر بر زندگی اش کنترل دارد و می‌خواهد ازدواج کند. اما آمدن تجاوزگر دوباره" کودک و ناامن و ترسیده" او را رو می‌کند و او از " بی آبرویی از نقص" فرار می‌کند.

    کودکان عمدتا در سن چهار سالگی متوجه تفاوت‌های خود و جنس مخالف می‌شوند و می‌آموزند جاهایی از بدنشان باید پوشانده شود و کسی نباید آنها را لمس کند.البته لزوم آموزش مسائل جنسی به پسر بچه‌ها نیز نباید مغفول بماند، چراکه آنها نیز در معرض خطر تعرضات جنسی هستند وبخشی از این امور باید در دوره پیش دبستانی با شعر و آواز و نمایش عروسکی آموزش داده شود.مثل اینکه "کسی جز مامان و بابا و در نهایت دکتر اجازه ندارد اعضای خاصی از بدن شما را ببیند یا لمس کند.

    اگر در نهایت سیستم آموزشی مهارت‌های زندگی را به کودک یاد می‌داد،اگر در این فیلم مادر و پدر به بهانه کار از تنها فرزندشان غفلت نمی‌کردند و با پرس و جوی بیشتری به کارگرشان اعتماد می‌کردند،اگر از ترس بی آبرویی جلوی حرف زدن دختر را نمی‌گرفتند،اگر دختر در نوجوانی این مسئله را با یک متخصص در میان می‌گذاشت،اگر فقط یک نفر به حرفش گوش می‌داد،این قتل و بعد از آن قصاص اتفاق نمی‌افتاد...

    به زبان روان شناسانه اگر به جای راه حل‌های کودکانه‌ای مثل "تسلیم شدن در مقابل ترس"، اجتناب از هر موقعیتی که ممکن است به لو رفتن عکس‌ها منجر شود" و " جبران افراطی به شکل قتل یک متجاوزگر دیگر"، از راه حل‌های بزرگسالانه ای مثل " حرف زدن از احساسات"، حل مساله با اطلاع دادن به روانشناس یا پلیس" یا " پیدا کردن آدم‌هایی شبیه خودش که از این آسیب سالم بیرون رفته‌اند و حرف زدن با آنها" استفاده می‌کرد، هیچ گاه مورد تجاوز واقع شدن به قاتل شدن منجر نمی‌شد.

    همچنین در نگاهی دیگر به کاراکتر مراد به این واقعیت جامعه میرسیم که متاسفانه سواستفاده کنندگان جنسی کودکان و بیماران پدوفیلیا در جامعه ما حضور دارند و تا چه حد میتوانند در روان و سرنوشت یک فرد تاثیر بگذارند طبق توضیح و شواهدی که در آسیب شناسی روانی از این افراد ذکر شده معمولا کسانی که به اختلال پدوفیلیک دچار هستند از بین دختران و پسران یکی را به دیگری ترجیح میدهند. افرادی که قربانیان خود را از بین دختران انتخاب میکنند معمولا کودکان دختر ۸ تا ۱۰ سال و کسانی که پسران را انتخاب میکنند از بین پسران ۱۰ تا ۱۳ سال گزینش میکنند.
    فعالیت افراد پدوفیلیک شامل برهنه کردن کودک , دستمالی اندام او و یا تجاوز به آنها میباشد و چون این اعمال غیر قانونی و از لحاظ اجتماعی زشت است برای انجام فعالیت های خود احتیاج به جلب اعتماد قربانیان دارند و به منظور دسترسی به کودکان نقشه های مفصل و دقیقی میکشند.

    اکثر آنها معمولا در محیط هایی مشغول میشوند که تعداد کودکان زیاد است مثل مدارس و پرورشگاهها. آنها قربانیان خود را سمت خود جلب کرده , آنها را تنها گیر می اندازند و از ترس قربانیان در مورد اعمال جنسی خود میکاهند .
    همانطور که در فیلم ملاحظه میکنید این کار به ترتیب
    ۱) انتخاب یک کودک ساده و آسیب پذیر که به راحتی ترغیب و تشویق شود و بعد از سو استفاده صدایش در نیاید.
    ۲)استفاده از مشوقهای غیر جنسی مثل خرید اسباب بازی یا خوراکی
    ۳)گفتگوی جنسی در مورد مسائل جنسی
    ۴)پیشرفت از نوازش های غیر جنسی به لمس کردن های جنسی برای حساست زدایی
    و سرانجام بعد از سوءاستفاده کودک را مجبور میکند که در مورد تجربه ای که با هم داشتند حرفی به والدین خود نزند.....

    در آخر مشاورفا دیدن این فیلم را به تمام پدر و مادرها و مربیان و معلمان توصیه میکند.
     
    rezanaghdi از این پست تشکر کرده است.