شاد زیستن با کودک درون

شروع موضوع توسط Nazanin ‏30/11/15 در انجمن معرفی کتابهای چاپ شده

  1. Nazanin

    Nazanin Moderator عضو کادر مدیریت

    ارسال ها:
    16,244
    تشکر شده:
    60
    امتیاز دستاورد:
    38
    نویسنده: فاطمه شعیبی

    همه ما در درونمان کودکی داریم، که بخش احساسی و عاطفی وجود ماست. این کودک بازیگوش و شهودی و خلاق و خودانگیخته است.

    d89f7a60abe6af1d2cd5b3f875bd47dc.jpg
    همانطور که با "کودک طبیعی"پا به عرصه دنیا می نهیم مقدمات کودک درونی ما نیز مهیاست. اساساً "کودک درون" احساسی است که درباره خود داریم ما نیازها و خواسته ها و احساساتی داریم که عبارتند از گرسنگی، تشنگی، ترس، کنجکاوی، خشم، نیاز به محبوب بودن و مجموعه وسیعی از دیگر احساسات که همراه با بزرگ شدن ما آشکار می شوند. همه این موارد ضبط می شوند.

    انگار که "کودک درون" دیسکی کامپیوتری است که بر روی آن همه چیز را ضبط کرده باشیم، به مرور اطلاعات جدیدی بر آن اضافه می کنیم و هر گاه که بخواهیم، فایل های کهنه را بازخوانی می کنیم. ممکن است این کار را آگاهانه انجام دهیم، همچون زمانی که می دانیم خاطره ای را به یاد آورده ایم. ممکن است فایل را گم کرده باشیم، همچون زمانی که تلاش ما برای یادآوری آنچه سال ها پیش رخ داده است، ناموفق می ماند. ممکن است بدون آنکه بدانیم، به گذشته بازگردیم، همچون زمانی که اتفاقی در زمان حال به طور نیمه خودآگاه، واکنش هیجانی کهنه ای را در ما زنده می کند.

    "کودک درون" را همچون حلقه هایی که بر یک کنده درخت دیده می شود تصور کنید. همچنان که درخت رشد می کند حلقه های بیشتری بر محیط خارجی درخت افزوده می شود. حلقه ها زیر پوست درخت پنهانند. اما همیشه حلقه جدیدی زیر سطح خارجی در حال شکل گرفتن است. درنتیجه هر روز بر ضبط های "کودک درون" خود می افزاییم. به اتفاقاتی که در پیرامون رخ می دهند، با شیوه های مختلفی واکنش نشان می دهیم. این واکنش ها، خاطرات آینده ما می شوند. یعنی همان حلقه هایی که در حال اضافه شدن هستند.

    اگرچه اغلب اوقات زیر نقاب با لفافه ای که بر چهره می زنیم پنهان می ماند. کلید انس و الفت در روابط، شادابی و طراوت و تندرستی، کشف گنجینه هایی درون و آگاهی از ضمیر نورانی خویشتن، جملگی در دست های اوست. این کودک عزیز بخش ارزشمند و نازنین وجودتان و منتظر توجه هوشیارانه شماست. "کودک درون" کمکتان می کند تا شادمانه گذشته را رها کنید و هشیارانه در این لحظه حضور یابید.

    لینک دانلود