زیبایی آباژور در دکوراسیون جهیزیه عروس‌ها

شروع موضوع توسط Nazanin ‏11/11/15 در انجمن خانه داری

  1. Nazanin

    Nazanin Moderator عضو کادر مدیریت

    ارسال ها:
    16,244
    تشکر شده:
    60
    امتیاز دستاورد:
    38
    bcca1eb114715c281ce671ba5d78e11a.jpg

    یکی از وسایل که در جهیزیه عروسها کاربرد تزیینی دارد و برای برخی افراد البته حیاتی است، آباژور است. آباژور به زیبایی دکوراسیون خانه کمک زیادی میکند و اگر در انتخاب ان سلیقه به خرج دهید میتواند شبهای رویایی برای شما رقم بزند. همه زیبایی آباژور به کلاهکی است که با خلاقیت هنرمندانه طراح و سازنده آن، بر آباژور مینشیند.

    کلاهکهایی که چراغهایی ساده با رنگی خنثی و بیتاثیر دارند، گزینههای معمول و مناسبی برای دکوراسیون هر محیطی هستند. اما حقیقت این است که نمیتوانند به تنهایی قدرت تاثیرگذاری زیادی بر جلوه دکوراسیون داشته باشند. در عوض چراغهای کلاهکدار با کلاهکی طرحدار و ترکیب رنگی زنده و قوی حضوری تعیینکننده و مهم در دکوراسیون دارند و جلوه محیط را تحت تاثیر خود قرار میدهند.

    انتخاب رنگ کلاهک آباژور باید هدفمند و حساب شده باشد تا بهترین نتیجه حاصل شود. انتخاب رنگهای شاد و تند برای کلاهک آباژورخوب است اما گاهی نیز برای این که رنگ خاص و متمایز عنصر مجاور آباژور خیرهکننده و برجسته تر خودنمایی کند؛ باید از رنگی سنگین در کلاهک آباژور استفاده شود تا رنگ کلاهک با رنگ عنصر مجاور جهت خودنمایی نجنگد. زیرا در این صورت هیچ یک از دو عنصر به خوبی جلوه نخواهند کرد و نتیجه مطلوب نخواهد بود.



    5973fef3b553f5658118afe44581c284.jpg



    اگر میانه خوبی با هیچ رنگ خنثی از قبیل سفید، کرم و حتی رنگ تاثیرگذاری مانند مشکی برای کلاهک آباژور ندارید و میخواهید کلاهکی ساده اما تاثیرگذار انتخاب کنید، یکی از ایدههای بسیار جذاب ومفید کلاهک قرمز رنگ است که میتواند گرمابخش دکوراسیون محیط شود و آن را طعمدار کند.

    اگر در انتخاب و استفاده ازکلاهکهای طرحدار و رنگارنگ تردید یا نگرانی دارید، از طرف دیگر تمایل دارید انتخابی متفاوت و موثر در مورد کلاهک آباژورها داشته باشید، بهترین گزینه انتخاب و استفاده از کلاهکی ساده اما مشکی است. آباژورهایی با کلاهک مشکی جلوه ای متمایز و غنی به دکوراسیون میدهند که این امر از توان کلاهکی سفید و کرم خارج است.

    اگر برای محیطهای فانتزی و شاد از لوستر یا چراغی با چندین کلاهک استفاده میکنید، یکی از ایدههای بسیار منحصر بهفرد و جذاب این است که برای هر یک از کلاهکها از یک رنگ استفاده کنید و ترکیبی از رنگهای متنوع و متمایز را کنار هم در قالب کلاهکهای موجود در یک لوستر به نمایش بگذارید.



    b07c604df45ed19aa5e78956291d61ae.jpg



    کلاهکهایی که از پارچهای با بافتی خاص و قوی تهیه شدهاند نیز میتوانند به اندازه کلاهکهای طرحدار و رنگی تاثیرگذار باشند. حتی اگر در رنگی خنثی دیده شوند. حال اگر اندازه آنها بزرگتر باشد تاثیرگذاریشان نیز بیشتر خواهد بود مانند کلاهکهایی که از پارچههای دارای سبک آفریقایی هستند، رنگی خنثی دارند و از بافتی قوی و سخت تشکیل شدهاند.

    قهوهای برنز از رنگهای خنثی بسیار شیک و جذاب است. این رنگ برای کلاهک چراغها و لوسترهای کلاهکدار، یکی از گزینههای همیشه زیباست. به خصوص اگر محیط، محیطی با دکوراسیون شیک و رسمی و یک رنگآمیزی سنگین و باوقار باشد