راهنمای کاربردی خرید جهیزیه آشپزخانه!

شروع موضوع توسط Nazanin ‏11/11/15 در انجمن خانه داری

  1. Nazanin

    Nazanin Moderator عضو کادر مدیریت

    ارسال ها:
    16,244
    تشکر شده:
    60
    امتیاز دستاورد:
    38
    0594f4126846c22e25f63814718200b0.jpg


    رسم است که موقع تعیین مهریه عروس می‌گویند«کی داده و کی گرفته»، ولی وقتی نوبت به خریدن و بردن جهیزیه می‌رسد، اوضاع کاملا فرق می‌کند یعنی جهیزیه نقد نقد است و معمولا پرخرج‌ترین و پر زحمت‌ترین بخش از تدارکات عروسی است. اصل فلسفه خرید جهیزیه کمک والدین برای آغاز زندگی مشترک است، ولی مشکل اینجاست اغلب وسایلی که روزبه روز هم به فهرست بلند بالای جهیزیه اضافه می‌شود، کارایی چندانی ندارند. این مساله به ویژه در مورد وسایل آشپزخانه نمود بیشتری داشته و بخشی از لوازم برقی آشپزخانه عروس و حتی سرویس ظرف و ظروف و انواع تابه‌ها و قابلمه‌ها تا مدت‌ها بدون استفاده گوشه کابینت می‌ماند و خاک می‌خورد. اگر در مرحله خرید جهیزیه هستید و می‌خواهید لوازم آشپزخانه تا را تهیه کنید، این راهنما را از دست ندهید.


    لوازم ضروری برای آشپزخانه

    به گزارش سایت نو عروس، فهرست چیزهایی که یک نوعروس می تواند در آشپزخانه‌اش داشته باشد، بسیار بلند بالاست و ما در اینجا به چند وسیله مهم اشاره می‌کنیم.

    نکات لازم هنگام خرید لوازم آشپزخانه

    قبل از اینکه خرید لوازم آشپزخانه را آغاز کنید، رنگ اتاق‌ها و آشپزخانه تان را مشخص کنید و در مورد رنگ غالب لوازم خانهتصمیم بگیرید. این مساله به ویژه در خانه‌هایی با آشپزخانه‌های اپن (باز) اهمیت بیشتری دارد. از لوازم برقی بزرگ شروع کنید، سپس سراغ لوازم برق کوچک بروید و بعد ست لوازم غذاخوری و در نهایت وسایل پلاستیکی و به اصطلاح خرده‌ریزها را کامل کنید.

    لوازم برقی آشپزخانه از نظر رنگی تنوع کمتری دارند و شما باید از میان رنگ‌های سفید و سیلور انتخاب کنید. فروشندگان معمولا رنگ سفید را پیشنهاد می‌کنند چون کمتر لک می‌شود و تمیز کردن آن ساده‌تر است. البته ست کردن سایر وسایل با رنگ سفید معمولا راحت‌تر از رنگ نقره‌ای است. با این‌حال هیچ اجباری در کار نیست و شما می‌توانید همه لوازم برقی آشپزخانهرا به رنگ نقره‌ای تهیه کنید.

    یخچال: انتخاب یخچال هم بستگی به بودجه، سلیقه و البته فضای آشپزخانه شما دارد. اگر جای‌تان کوچک است بهتر است سراغ یخچال «ساید بای ‌ساید» نروید. در ضمن بهتر است که یخچال بالا و فریزر پایین باشد ،چون استفاده شما از یخچال بیشتر از فریزر خواهد بود. این یخچال‌ها هم آب سردکن و هم یخ‌ساز یا یکی از این دو را دارند و قیمت‌شان هم معمولا از یک میلیون و پانصد هزار تومان به بالاست. البته اگر قصد صرفه جویی دارید، در میان برندهای ایرانی هم جنس خوب، با کیفیت و در قیمت مناسب‌تر وجود دارد.


    d9fe82be65ae2a76decf73909531ec4b.jpg


    کیفیت لاستیک‌های دور درها که بهتر است ضد باکتری باشد، دستگیره‌ها که باید یک تکه و متصل به بدنه باشد، قابلیت تنظیم ارتفاع طبقات داخلی و طبقات فلزی یا شیشه‌های نشکن که استفاده بیشتر و کیفیت بالاتری دارند، سیستم‌های خنک‌کننده دوگانه و داشتن آبریز و یخ‌ساز از خصوصیاتی است که باید در زمان خرید یخچال به آنها دقت کنید. بار خانگی، محفظه صفر درجه، نمایشگر LCD و قابلیت انجماد سریع جزو امکاناتی است که شاید چندان هم ضروری نباشد و تنها باعث بالا رفتن قیمت یخچال می‌شود.


    19cb612279ec853323f0236423eab40d.jpg



    ماشین لبا‌س‌شویی: ماشین لباس‌شویی در سایزهای مختلف وجود دارد، اما برای یک زوج جوان که حداقل تا 5 سال می‌خواهند از این وسیله استفاده کنند، ماشین لباس‌شویی 5 کیلویی کافی‌ست. قابلیت ادامه عملکرد دستگاه با وجود نوسانات برق، هشدار و عیب‌یاب با اینکه بر قیمت لباس‌شویی تاثیر دارند، اما در طولانی‌مدت استفاده زیادی دارند. مدل‌های داخلی با مدل‌های مشابه وارداتی تفاوت قیمتی حداکثر 500 هزار تومان دارند. انتخاب محصول داخلی یا وارداتی به بودجه شما بستگی دارد.

    اجاق گاز: در حال حاضر اجاق گازهای موجود در بازار مبله یا رومیزی هستند. اگر گاز رومیزی می‌خرید، آن را روی یک کابینت کشویی سوار کنید تا هر خانه‌ای که رفتید، آن‌ را همراه خود ببرید و نیازی به خرید دوباره نداشته باشید. در ضمن یادتان باشد که با انتخاب یک گاز رومیزی به یک فر توکار هم احتیاج خواهید داشت.


    139b4e5a90c4519e44befde4b63b13f7.jpg



    سرویس چینی: سرویس‌های چینی آلمانی را می‌توان با قیمتی نزدیک به یک میلیون تومان تهیه کرد در حالی‌که یک سرویس کامل چینی مربوط به یکی از مارک‌های معروف ایرانی نزدیک به 500هزار تومان قیمت دارد. سرویس ظرف‌های دم دستی، اما قیمت کمتری دارد و با مبلغی نزدیک به 300 هزار تومان می‌توان این مورد از جهیزیه را تهیه کرد.


    a14b98bee1569fb5abadb320ad223cb7.jpg



    ست چاقو، کف گیر، ملاقه و قاشق چنگال: این ست‌ها هم بسته به نوع داخلی و خارجی قیمت‌های متفاوتی دارند. نوع ساده ایرانی آن را حتی می‌توان با 200 هزار تومان تهیه کرد، اما نوع خارجی آن حتی در برخی موارد تا 5 میلیون تومان هم قیمت دارد! این امر در مورد ست ظروف تفلون و استیل هم صدق می‌کند، به‌گونه‌ای ‌که یک ست کامل قابلمه و ماهیتابه تفلون ایرانی یا استیل معمولی را می توان با 200 هزار تومان تهیه کرد، اما نوع خارجی همین ست تا یک میلیون تومان قیمت دارد. ست آبکش، ظرف دردار، جای حبوبات، سطل برنج یا بسیاری موارد ریز دیگر که در آشپزخانه به آن‌ها نیاز است، را هم می‌توان با بودجه‌ای نزدیک به 500 هزار تومان تهیه کرد.