ناسازگاری کودکان و نوجوانان

شروع موضوع توسط Nazanin ‏5/11/15 در انجمن معرفی کتابهای چاپ شده

  1. Nazanin

    Nazanin Moderator عضو کادر مدیریت

    ارسال ها:
    16,244
    تشکر شده:
    60
    امتیاز دستاورد:
    38
    نویسنده/ مترجم: دکتر منصف گیتونی/ دکتر زهرا بازرگان

    کتاب حاضر، برخوردی را پیشنهاد می کند که با تکیه بر شناخت عوامل اجتماعی و روان شناختی به تقویت هویت انسانی و اجتماعی فرد می پردازد و برای متعادل کردن رفتار کودک ناسازگار، خانواده، مدرسه، متخصصان و خود کودکان را به مشارکت می طلبد.

    3c2ee48237bd303bcfdfb67473073141.jpg
    وجود تعارض، ناسازگاری و خشونتهایی که زندگی مطلوب و امنیت اجتماعی را مختل می کند، یکی از مشکلات جوامع امروزی است. از عواملی که می تواند هم به عنوان منشأ شکل گیری رفتارهای خشونت آمیز و ناسازگارانه اجتماعی و هم به عنوان محیطی برای پیشگیری و کاهش آن تلقی گردد، مدرسه است.

    در هر کلاس و مدرسه، دانش آموزانی وجود دارند که به دلیل خصوصیات و شرایط فردی، خانوادگی و اجتماعی در پذیرش انتظارات و مقررات محیط آموزشی و انطباق دادن خود با آن و نیز در رفتار و برخورد متعادل با همسالان و همکلاسیهای خود دچار مشکل می باشند؛ رفتارهای پرخاشگرانه، کناره جویی، نافرمانی و آسیب رسانی به تجهیزات و لوازم خانه و مدرسه بخشی از پاسخهای این گروه از کودکان در برخورد با موقعیتهایی است که مورد انتظار و رضایت آنان نیست.

    کتاب حاضر ضمن تحلیل رویکردهایی که در حال حاضر در بسیاری از مدارس در برخورد با این گروه از کودکان به کار گرفته می شود و بررسی نقاط ضعف و قوت هر یک از رویکردها این پدیده را از زاویه ای متفاوت مورد مطالعه قرار داده.

    انتشارات سخن