درد و اختلال شنوایی گوش بر اثر فشار

شروع موضوع توسط Nazanin ‏18/10/15 در انجمن گوش حلق و بینی

  1. Nazanin

    Nazanin Moderator عضو کادر مدیریت

    ارسال ها:
    16,244
    تشکر شده:
    60
    امتیاز دستاورد:
    38
    بر اثر فشار در گوش ممکن است یکسری اختلالات در شنوایی به وجود آید که همراه با درد باشد. در این بخش که با عنوان درد و اختلال شنوایی گوش بر اثر فشار، در مجله پزشکی دکتر سلام منتشر شده است به عواملی می پردازیم که بر اثر فشار به گوش آسیب می رسد. آسیب دیدگی گوش بر اثر فشار زمانی به وجود می اید که پرده گوش کشیده شده یا تحت فشار واقع شود که سبب می شود گوش درد بگیرد و در شنوایی اختلال ایجاد می شود. و زماني ايجاد ایجاد می شود که اختلاف فشار در دو طرف پرده گوش نا برابر باشد به عنوان مثال غواصان و همچنین برای خلبانان و مسافرين در هنگام فرود هواپیما رخ می دهد.



    2b07c5e994ac52cdcda9bb3d9ce0cafb.gif










    چرا بعضی افراد بیشتر تحت تاثیراین نوع آسیب دیدگی قرار می گیرند؟

    شیپور استاش به طور خود به خود زمانی که ما خمیازه می کشیم یا حرف می زنیم یا هنگام جویدن بازو بسته می شود به همین دلیل به صورت طبیعی در هنگام بلع و جویدن موجب تنظیم فشار هوا در دو طرف پرده گوش می شود.

    با این حال در بعضی افراد شیپور استاش به راحتی باز و بسته نمی شود و فشار هوا در این افراد به راحتی در دو طرف پرده گوش تنظیم نمی شود.در بعضی افراد لوله شیپور استاش نسبت به حالت طبیعی بسیار باریکتر است در نتیجه هر گونه بیماری سبب انسداد شیپور استاش در این افراد می شود.

    علت شایع مسدود شدن شیپور استاش در اثر التهاب و مخاط می تواند سرما خوردگی ,عفونت گلو و تب یونجه و… باشد در کل هر گونه موکوس اضافی که در پشت بینی جمع شود باعث ایجاد این مشکل می شود.

    آیا عوارض دیگری وجود دارد؟

    درد گوش می توانید شدید باشد اما در اکثر موارد اسیب جدی به گوش نمی زند و گاهی ایجاد شدن سوراخ در پرده گوش می تواند اشک اور باشد.با این حال,به احتمال زیاد پرده گوش در عرض چند هفته به صورت خود به خود بدون هیچ درمانی ترمیم می شود.(جهت اطلاعات بیشتربه بروشور جداگانه ای به نام ((سوراخ پرده صماخ)) مراجعه کنید.