روش های سریع برای خوشبوکردن

شروع موضوع توسط Nazanin ‏17/10/15 در انجمن گوش حلق و بینی

  1. Nazanin

    Nazanin Moderator عضو کادر مدیریت

    ارسال ها:
    16,244
    تشکر شده:
    60
    امتیاز دستاورد:
    38
    788688c3e95e661695b3bef809429e87.jpg

    خوشبوشدن دهان در مواقعی که مسواک در دسترس نیست هم امکان پذیر است و می توان از این راههای طبیعی و آسان بهره برد.


    هیچ‌** دوست ندارد به بدبویی دهان معروف باشد و حتما شما هم از این قاعده مستثنا نیستید. اما اگر غذایی دارای سیر و پیاز خورده باشید و بوی دهان‌تان مایه آبروریزی‌تان باشد چاره‌ای ندارید جز این که به طور جدی در فکر رفع آن باشید.

    در اینجا راهکارهایی به شما ارائه می‌کنیم تا با بکار بستن‌شان بتوانید دهان خود را خوشبو کنید.

    سیب و گلابی: هم خوشمزه‌اند و هم با تحریک بزاق دهان، بوی بد را رفع کرده و خوشبویی را جایگزینش می‌کنند. اگر دهان‌تان را چندان خوشبو نمی‌دانید، با خوردن یکی از این دو میوه مشکل را حل کنید.

    چای سبز: گذشته از خواص فراوانی که برای زیبایی و سلامتی دارد، به دلیل آنتی‌اکسیدان‌هایی که در خود گنجانده می‌تواند باکتری‌های دهان را از بین ببرد و به شما نفسی خوشبو هدیه کند. از نوشیدنش غافل نشوید.

    ماست: ماست دارای باکتری‌های مفید است. خوردن چند قاشق ماست باعث می‌شود باکتری‌های سودمند راهی دهان شوند و عرصه را بر باکتری‌های مضر تنگ کنند. ماست بخورید و دهان‌تان را خوشبو کنید.

    جعفری: حاوی کلروفیل است و به همین دلیل جویدن آن، کامتان را خوشبو می‌کند. دارچین، کرفس، اکالیپتوس، گشنیز، رزماری و هل نیز همین خاصیت را دارند.

    آب نمک: نمک بسرعت کار باکتری‌های دهان را می‌سازد. از این‌رو، راه ساده خوشبوکردن دهان آن است که کمی نمک به یک لیوان آب ولرم بیفزایید و آن را در دهان قرقره کنید. اما مراقب باشید جرعه‌ای از آن را قورت ندهید!

    پیشگیری: همه اینها را گفتیم، ولی پیشگیری چیز دیگری است. سیر، پیاز، ادویه‌های خاص و قهوه بوی دهان‌تان را ناخوشایند می‌کنند. اگر جایی دعوت هستید از یک روز قبل مصرف آنها را کنار بگذارید. حداقل روزی دو بار مسواک کنید و آب فراوان بنوشید، چون باکتری‌ها عاشق ماندن در فضای خشک هستند.