همنشینی با تلفن همراه و وابستگی به آن

شروع موضوع توسط Nazanin ‏15/10/15 در انجمن موبایل , لپ تاپ و تبلت

  1. Nazanin

    Nazanin Moderator عضو کادر مدیریت

    ارسال ها:
    16,244
    تشکر شده:
    60
    امتیاز دستاورد:
    38
    eb34c199d5efc06498e1fff775a1833b.png

    بزرگ‌ترین بلایی که این روزها فراگیر شده اعتیاد به تلفن همراه است برخی افراد از نظر روحی به تلفن همراه وابسته هستند.


    زندگی امروز ما به شدت با ابزار تکنولوژی آمیخته شده و روزی نیست که در آن، درگیر این وسایل نباشیم و کسی نیست که از بی‌توجهی اطرافیانش به خود به دلیل درگیری با این وسایل شکایت نداشته باشد. در یک مطالعه‌ که اخیرا انجام شده، محققان از 143 زن متاهل خواستند تا به سوالاتی در زمینه استفاده از تکنولوژی و رابطه‌شان با همسر خود،‌ پاسخ دهند. هدف این تحقیق سنجش میزان دخالت وسایل الکترونیک در زندگی و تاثیر آن بر روابط بین افراد بود.

    حدود 70 درصد از پاسخگویان اعلام کردند که استفاده از گوشی تلفن همراه اغلب مانع از تعامل آنها با همسرشان می‌شود و 74 درصد نیز کامپیوتر را عامل این فاصله دانستند. این افراد همچنین اعلام کردند که دعوا و مشاجره بیشتری با همسرانشان می‌کنند که این موضوع یک حس منفی از رابطه را به آنها می‌دهد و در نتیجه احساس نارضایتی و افسردگی بیشتری می‌کنند. با این تفاسیر هرچه افراد بیشتر با وسایل الکترونیکی درگیر شوند درگیری‌های بیشتری داشته و احساس رضایتشان از زندگی مشترک کمتر می‌شود.

    مطالعات دیگری نیز نشان می‌دهد وابستگی به تلفن همراه برای سلامتی بسیار مضر است. چرا که وابستگی به آن موجب افزایش استرس و اضطراب و حتی افسردگی می‌شود.

    یکی از دلایل این وابستگی قابل حمل بودن تلفن همراه و امکان حضور آن در همه جا است که می‌تواند برای روابط مشترک بسیار مخرب باشد. تحقیقات دیگر نیز نشان می‌دهد برخی وسایل مانند تلویزیون زوج‌ها را در کنار هم قرار می‌دهد اما استفاده از لپ تاپ آنها را از هم دور می‌کند. پیشنهاد کارشناسان این است که بهترین گزینه برای گفتگو، مکالمات رودررو به جای ارسال پیام‌های نوشتاری است.