اطلاعات مهم اقتصادی در زندگی برای زنان

شروع موضوع توسط Nazanin ‏15/10/15 در انجمن خانواده

  1. Nazanin

    Nazanin Moderator عضو کادر مدیریت

    ارسال ها:
    16,244
    تشکر شده:
    60
    امتیاز دستاورد:
    38
    905c45be0de3e6f138a8d35d8e35a5a9.jpg

    این دانستنی های اقتصادی برای بانوان و خانم ها بسیار مفید و پرارزشند که برای آینده اقتصادی آنان بسیار مهم است

    مراحل و مسایلی در زندگی هستند که همه زنان باید برای آنها برنامه ریزی داشته باشند. برای اینکه زنان آینده خود را تضمین کنند، باید مسایلی که در ادامه ذکر می کنیم را بدانند و خودشان را برای روبه رو شدن با آنها آماده کنند.

    زمان بازنشستگی
    طبق آمار، زنان بیشتر از مردان عمر می کنند. از طرفی هم، زنان همیشه درآمد کمتر از مردان دارند و در نتیجه میزان پس انداز مالی آنها هم کمتر است. البته بخشی از آن به این مربوط می شود که زنان زودتر خودشان را بازنشسته می کنند. آنها وظیفه خانه داری و تولد و بزرگ کردن بچه ها را هم به عهده دارند و همه این مسایل در کنار هم موجب می شود از نظر مالی در سطح پایین تر از مردان قرار داشته باشند.
    به همین دلیل، بهتر است از همان جوانی این آینده نگری را داشته باشند و برای روزهای پیری یا بیکاری خود، پول پس‌انداز کنند. اگر خودتان هم می دانید که مثلا در دو سال آینده قرار است بچه دار شوید و فرصتی برای کار کردن نیست، پس از همین الان برای آن روز پول کنار بگذارید. حتما به مساله بیمه توجه داشته باشید. در جایی استخدام شوید که مطمئنا شما را بیمه می کند تا در بازنشستگی بتوانید از مزایای آن بهره مند شوید. از اینکه پول خود را در پروژه های سودزا سرمایه گذاری کنید، نترسید.

    سخت‌کوشی و زیاد کار کردن به تنهایی فایده ای ندارد. باید تفکر مالی درست و آینده‌نگری داشته باشید. فقط به اکنون فکر نکنید و بخشی از درآمد ماهانه خود را برای آینده کنار بگذارید.

    مواقع خاص و غیرمنتظره
    اگر تاکنون حساب پس‌انداز نداشته اید، همین امروز دست به کار شوید. این حساب نه تنها برای آینده که برای مواقع خاص و بیکاری های ناگهانی لازم و ضروری هستند. یا حتی شاید برای درمان و هزینه های پزشکی موردنیاز واقع شوند. حساب های پس انداز برای وقت هایی که قسط یا وام هایتان نیز عقب می افتند بسیار کاربردی و عالی هستند. با داشتن این حساب، دیگر خیالتان راحت است که کمبود مالی ندارید.
    با یک پول کم حساب باز کنید و هر ماه به مجموع آن بیفزایید. ترجیحا برای این حساب کارت اعتباری نگیرید تا الکی خرجش نکنید. این پول را کنار بگذارید و فراموش کنید. اصلا خیال کنید چنین پولی وجود ندارد. این حساب برای مواقع کاملا خاص و ضروری است. می توانید حسابی باز کنید که سود هم به آن تعلق بگیرد.

    ازدواج
    ازدواج برای هر دو طرف زن و مرد هزینه های زیادی دارد. تقریبا بیشتر جوان ها با قرض و وام می توانند هزینه های این امر را به دست بیاورند. برای اینکه این هزینه ها شما را از پای درنیاورند، به مرور و هر ماه پولی را برای آن کنار بگذارید. هر چقدر هم که کم، اما حتما بخشی از درآمد ماهانه خود را برای این منظور در نظر بگیرید. با این کار، با آرامش بیشتر و استرس کمتر وارد زندگی جدید خود خواهید شد.

    بچه دار شدن
    بچه دار شدن یکی از بزرگ ترین لذت های هر زن در زندگی است. هنگامی که یک زن بچه دار می شود دیگر فرصت کار کردن ندارد، یا ساعت کاری او کاهش می یابد. یکی از کارهایی که قبل از بچه دار شدن باید در نظر بگیرید و رعایت کنید، پس انداز یا سرمایه گذاری مالی است.
    شرکت های دولتی چند ماه مرخصی با حقوق برای زایمان دارند. اما شاید کاری که شما انجام می دهید، چنین مزیتی نداشته باشد. پس باید به چنین مواقعی حواستان باشد. برای اینکه نمی توانید چند ماه در محل کار خود حاضر شوید، باید پول داشته باشید تا خیالتان از همه طرف راحت باشد.

    بعلاوه در مورد بیمه های مربوط به زمان نیز تحقیق کنید و هرکدام که با شرایط و موقعیت شما جور بود را برای خود تهیه کنید. بیمه هایی را انتخاب کنید که هزینه های بارداری و زایمان را دارند و تا حد زیادی هزینه های شما را کاهش می دهند.

    نگهداری از پدر و مادر مسن
    آمار و تجربه نشان داده دخترها دوبرابر بیشتر از پسرها از پدر و مادر مسن و بازنشسته خود نگهداری می کنند. اگر شما هم پدر و مادر پیر دارید، برای آینده خود برنامه ریزی مالی داشته باشید تا بتوانید به آنها کمک کنید. بیمه های سلامت از جمله کارهایی است که هزینه های شما را تا حد زیادی پایین می آورند. بیمه های تکمیلی و انواعی که همه انواع آزمایش و هزینه های پزشکی را پرداخت می کنند، برای نگهداری از والدین پیر بهترین گزینه هستند.