خطرات وای فای در کمین شماست

شروع موضوع توسط Nazanin ‏14/10/15 در انجمن موبایل , لپ تاپ و تبلت

  1. Nazanin

    Nazanin Moderator عضو کادر مدیریت

    ارسال ها:
    16,244
    تشکر شده:
    60
    امتیاز دستاورد:
    38
    5f6a5f20cdd4ec2893cb07f1aa47cc97.jpg

    از جمله مضرات و عوارض شبکه های وای فای چه می دانید و چه کارهایی لازم است انجام دهیم تا به عوارض اینگونه شبکه ها و امواج دچار نشویم.


    نتایج مطالعات دانشمندان نشان می دهد که تشعشعات ناشی از فعالیت شبکه های ارتباطی “Wi Fi” سلامت جسمی و وضعیت روانی انسان را تهدید می‌کند. ، متخصصان دانشگاه کالیفرنیا در یک بررسی علمی گمانه خطر شبکه های وای فای را برای سلامت انسان اثبات کردند؛ نتایجی که اثبات می کند این امواج نه تنها برای انسان مضر است بلکه باعث پژمرده شدن گیاهان به جز خانواده کاکتوس ها می شود.
    در این مطالعه، 500 خانواده با وضعیت متوسط که روزانه از شبکه وای فای استفاده می کردند شرکت داشتند.
    در پایان دوره مطالعه، عوارض بیماری از قبیل اختلال در عملکرد دستگاه گوارش، افزایش فشار خون و برخی عوارض دیگر در افراد تحت بررسی حاضر در محدوده فعالیت شبکه وای فای مشاهده شد.
    مشخص شد که شبکه وای فای همچنین باعث آشفتگی در خواب افراد حساستر و کودکان می شود؛ حتی از فواصل دورتر تا جایی که شعاع آن قابل دریافت باشد. حالا دانشمندان توصیه می کنند شب ها در زمان خواب فعالیت وای فای قطع شود.
    مطالعه در این باره همچنان با هدف دسترسی به نتایج بیشتر و درک عوارض استفاده از شبکه های وای فای بر سلامت انسان ادامه دارد.
    دانشمندان امیدوارند که بتوانند با تکمیل مطالعات، ابزارهای بسازند که به کاربران اینترنت و شبکه های وای فای امکان پیشگیری از عوارض تشعشعات و امواج ناشی از فعالیت این ابزارهای ارتباطی را بدهد، به ویژه اینکه حالا شبکه های وای فای تنها محدود به چهاردیواری خانه ها نیست و در بسیاری از اماکن عمومی نیز قابل دسترسی و استفاده است.