تلویزیون دیدن و ابتلا به بیماری

شروع موضوع توسط Nazanin ‏14/10/15 در انجمن موبایل , لپ تاپ و تبلت

  1. Nazanin

    Nazanin Moderator عضو کادر مدیریت

    ارسال ها:
    16,244
    تشکر شده:
    60
    امتیاز دستاورد:
    38
    3f7b34d7d0aa04ff7bc99f15ce777c37.jpg



    آیا می دانستید تماشای بیش از حد تلویزیون مضرات و عواقب جبران ناپذیری برای ینندگان آن دارد؟از جمله این عوارض می توان پرخوری و ابتلا به کبد چرب را نام برد!


    – اکثر ما از نشستن روی کاناپه و تماشای سریال مورد محبوبمان از تلویزیون لذت بسیاری می‌بریم. اما اگر بخواهیم صادق باشیم این عادت لذت بخش معمولاً با خوردن یک کاسه بزرگ ذرت یا چیپس همراه است. به نظر شما این دو عامل با یکدیگر نمی‌توانند موجب چاقی بشوند؟

    هر چه میزان ساعتی که یک فرد در طول روز تلویزیون تماشا می‌کند بیشتر باشد مصرف غذاها و تنقلات ناسالم او افزایش می‌یابد. بر اساس تحقیقات انجام شده، به طور کلی تماشای زیاد فیلم و سریال ارتباط مستقیمی با ناسالم شدن رژیم غذایی فرد دارد. از آنجایی که تلویریون تماشا کردن یک فعالیت کاملاً نشستنی است به طرز کاملاً نا خودآگاهی فرد را به سمت خوردن غذاهای خوشمزه و چرب می‌کشاند.

    امافارغ از بحث جذابیت غذاهای ناسالم برای ما روانشناسان عقیده دارند: آن دسته از افرادی که جزء گروه‌های پُر مصرف تلویزیون طبقه بندی می‌شوند و رژیم غذایی ناسالمی دارند اغلب اطلاعات خاصی در مورد ویژگی‌ها و خواص مواد غذایی ندارند. این کمبود دانش به احتمال زیاد از مواجه بیش از اندازه این افراد با تبلیغات تلویزیونی ناشی می‌شود. این در حالی است که مخاطبان کم مصرف تلویزیون اغلب رژیم غذایی سالم‌تری دارند؛ زیرا با تبلیغات کمتری در طول روز مواجه می‌شوند.

    البته باید مخاطبان برنامه‌های مختلف تفاوت قائل شد، برای مثال: آن‌هایی که مخاطب اخبار هستند دانش بهتر و بیشتری در مورد سلامت مواد غذایی دارند در نتیجه تمایل چندانی برای استفاده از مواد غذایی ندارند. به گفته مخاطبان پُر مصرف تلویزیون: برنامه غذایی آن‌ها بیشتر تشکیل شده از میان وعده‌های چرب و بدون ارزش که تنوع خاصی هم ندارند. موضوعی که در نهایت نتیجه ای جز ابتلا به چاقی و رنج بردن از تبعات احتمالی آن به دنبال ندارد.