تقویت حافظه با این گیاه تقویت حافظه با این گیاه

شروع موضوع توسط Nazanin ‏14/10/15 در انجمن دارو های گیاهی و طب سنتی

  1. Nazanin

    Nazanin Moderator عضو کادر مدیریت

    ارسال ها:
    16,244
    تشکر شده:
    60
    امتیاز دستاورد:
    38
    d7fa4150b0ec88c371618a710384b80a.jpg

    بوییدن این گیاه می تواند در بهبود بیماری الزایمر و تقویت حافظه تاثیرگذار باشد افراد مسن بهتر است این گیاه خوشبو را استشمام کنند.


    محمدکاظم رشیدی اظهار کرد: اسفند یک گیاه علفی به ارتفاع 40 تا 50 سانتیمتر و به شکل بوته‌ای پر از برگ و سبز رنگ است و گل‌های درشت و زیبا دارد و طبع آن نیز گرم و خشک است. این گیاه در مناطق کوهستانی از جمله همدان به صورت خود رو رشد می‌کند و در بهار برداشت می‌شود.

    وی افزود: اسفند را می‌توان به صورت دم‌کرده، خوراکی و دود کردن مورد استفاده قرار داد. البته باید توجه کرد که مصرف بیش از حد از اسفند، سم است و موجب بروز مشکلاتی می‌شود بنابراین توصیه می‌کنیم روزانه بیش از 10 عدد از دانه اسفند مصرف نشود.

    این محقق گفت: اسفند خواصی همچون ضد درد، ضد ورم، ملین، ضد اسپاسم، تصفیه خون، ضد عفونی‌کننده، ضد سرفه، تب‌بر، ضد حساسیت، ضد سودا و بلغم، درمان ترس، درمان بی‌خوابی، قاعده‌آور، تقویت حافظه، درمان نازایی، کرم‌کش و خوشبوکننده هوا را داراست. همچنین اسفند در درمان جنون، رفع آلزایمر، صرع، تیک‌های عصبی، پارکینسون و پرش غیرارادی اعضا و رفع وز وز گوش موثر است.

    رشیدی اظهار کرد: در فصل بهار و تابستان با توجه به بیشتر شدن شدن حشرات می‌توان از اسفند برای پاکسازی محیط و دفع حشرات موذی استفاده کرد. به صورت علمی ثابت شده که اگر معتادان مواد مخدر 12 عدد اسفند را در تابه‌ای تفت دهند و با عسل میل کنند تاثیر شگرفی در بیزاری آنها از موادمخدر خواهد داشت و به ترک آنها کمک خواهد کرد.

    وی ادامه داد: استفاده از روغن اسفند نیز رواج دارد و دود کردن اسفند در درمان نازایی، تسکین اعصاب، رفع حساسیت‌های پوستی، درمان سستی و فلج بدن و دفع چشم زخم کاربرد دارد.

    رشیدی خاطرنشان کرد: آقایانی که در خطر ابتلا به سرطان پروستات هستند می‌توانند روزانه با خوردن 5 تا 10 دانه اسفند همراه با مویز، از این بیماری درامان باشند. همچنین در درمان کم کاری کلیه نیز موثر است.

    (ایسنا)