ارتباط چاقی با زندگی در جای کثیف

شروع موضوع توسط Nazanin ‏11/10/15 در انجمن بیماری ها و راه درمان

  1. Nazanin

    Nazanin Moderator عضو کادر مدیریت

    ارسال ها:
    16,244
    تشکر شده:
    60
    امتیاز دستاورد:
    38
    fbd0547d2f9e7559328b8df17531b4c2.jpg

    خانه ای که شلخته و بهم ریخته باشد چگونه می تواند در افزایش وزن افراد تاثیربگذارد!

    نگران اضافه وزن فرزندتان هستید و از همین روزهای کودکی می‌خواهید به او برای داشتن اندام متناسب کمک کنید؟ محققان می‌گویند ثبت‌نام کردنش در کلاس‌های ورزش و درست کردن غذاهای کم روغن تنها کارهایی نیست که باید امتحان‌شان کنید؛ به نوشته ساینس دیلی، کودکانی که در خانه‌های پر گرد و غبار زندگی می‌کنند، بیشتر با خطر چاقی روبه‌رو هستند.به گفته پژوهشگران، مواد شیمیایی که معمولا در گرد و غبار خانه پیدا می‌شود، می‌تواند باعث چاقی شود. به همین دلیل برای حفظ زیبایی ظاهری و سلامت فرزندتان، چاره‌ای جز هر روز تمیز کردن خانه برای‌تان باقی نمی‌ماند. پس از همین امروز دست به کار شوید.


    3برابر احتمال بیشتر خودکشی اگر …

    استفاده از رژیم غذایی ناسالم یا استفاده از مواد مخدر برای کسانی که سراغ پروتز‌های سینه می‌روند. به نوشته دیلی میل، محققان در بررسی‌های تازه‌شان دریافته‌اند سرطان‌زا بودن تنها خطری نیست که این پروتزها برای سلامت دارند. بررسی‌های آنها نشان می‌دهد مصرف‌کنندگان آنها، سه برابر بیشتر در معرض انتخاب سبک زندگی مخرب قرار دارند.

    چند بار در سال می‌توانید موهای‌تان را رنگ کنید؟

    کسانی که نمی‌توانند یکنواختی رنگ موهای‌شان را تحمل کنند یا به‌خاطر سفید شدن موها چاره‌ای جز رنگ کردن‌شان ندارند، همیشه نگران عواقب استفاده از این محصولات شیمیایی هستند. البته این نگرانی چندان هم بی‌مورد نیست. پژوهشگران در بررسی‌های جدید‌شان کشف کرده اند که خطر چه سرطان‌هایی با استفاده مداوم از رنگ مو بیشتر می‌شود. به نوشته هلث سنترال، محققان می‌گویند بیشتر زنان در طول سال بیش از هشت بار از رنگ مو استفاده می‌کنند در حالی که اگر این میزان به بیش از ۹ بار برسد، ممکن است باعث ایجاد سرطان پوست شود. به گفته آنها کسانی که مدام موهای‌شان را رنگ می‌کنند، بیشتر با خطر ابتلا به انواع سرطان‌های خون روبه‌رو هستند.

    سرطان مثانه از بیماری‌های دیگری است که در کمین این افراد است. متخصصان می‌گویند رنگ موهای شیمیایی مغز استخوان را تنبل می‌کنند و خطر سرطانی شدن مصرف‌کنندگان‌شان را بالا می‌برند اما هنوز پژوهش جامعی در مورد اینکه رنگ موهای گیاهی و به ظاهر طبیعی تهدیدی برای سلامت تلقی می‌شوند یا خیر انجام نشده است.

    چرا زیاد مسموم می‌شوید؟

    سرماخوردگی، مسمومیت و هزار و یک بیماری دیگر می‌توانند با ضعیف شدن سیستم ایمنی بدن‌تان سراغ شما بیایند و شاید ندانید که عادت های به ظاهر بی ربطی که پای شان را به سبک زندگی تان باز کرده اند می توانند چنین بحران هایی را برای سلامت شما ایجاد کنند.

    محققان می‌گویند یکی از دلایل این تضعیف می‌تواند اعتیاد شما به اینترنت بازی باشد. به نوشته دیلی میل، آنها بر این باورند که اعتیاد به اینترنت عامل ضعف سیستم ایمنی بدن و ایجاد بیماری در افراد می‌شود و با منزوی‌تر کردن کسانی که به اینترنت معتاد شده‌اند، سلامت جسم‌شان را هم تهدید می‌کند.

    به باور محققان، کسانی که مدت زمان بیشتری را پای اینترنت می‌گذارنند، اغلب خواب کافی ندارند، عادات تغذیه‌شان نامناسب است و کمتر ورزش می‌کنند. سیگار کشیدن و مصرف نوشیدنی‌های ناسالم و سبک زندگی نادرست به سلامت این افراد آسیب می‌زند و باعث می‌شود به‌خاطر ضعف سیستم ایمنی بدن بیشتر در معرض ابتلا به بیماری‌های مختلف قرار داشته باشند.

    از ظاهرتان خجالت می‌کشید؟

    تنها اینترنت‌بازی بیش از اندازه نیست که می‌تواند سلامت جسم و روان شما را تهدید کند؛ محققان می‌گویند وقتی شما نسبت به ظاهرتان نگاه خوبی نداشته باشید و از وضعیت ظاهری‌تان خجالت بکشید، خطر بیمار شدن‌تان هر روز بیشتر از قبل می‌شود. به نوشته ومنز هلث، محققان بر این باورند که بدبینی افراد به ظاهرشان می‌تواند سلامت روان آنها را در معرض خطرات جدی قرار دهد و با پایین آوردن اعتماد به نفس‌شان حتی جسم آنها را هم بیمار کند.

    به باور پژوهشگران، کسانی که نگاه منفی نسبت به وضعیت بدن‌شان دارند و از آن خجالت می‌کشند، سیستم ایمنی ضعیف‌تری هم دارند و بیشتر بیمار می‌شوند. البته چنین نگاهی به اینترنت باز بودن شما بی ربط نیست. پیش از این محققان ثابت کرده بودند که دیدن سلفی های دیگران ناخواسته می تواند حسادت شما را تحریک کند و باعث شود که نسبت به ظاهرتان تصور ناخوشایندی پیدا کنید.

    یک دلیل عجیب برای ابتلا به افسردگی

    تنها ژن های شما و یا شرایط ناخوشایندی که زندگی تان به آن وارد شده نمی توانند بیماری فراگیر افسردگی را به جان شما بیندازند. اگر نگران ابتلا به افسردگی هستید، از کم شدن شنوایی گوش‌های‌تان بترسید. مهم نیست چند سال دارید و به چه دلیل نمی‌توانید مثل قبل خوب بشنوید. محققان می‌گویند همین اتفاق ساده می‌تواند افسردگی و حتی زوال عقل را به جان شما بیندازد.

    به نوشته خبرگزاری یونایتدپرس عصبانیت، خستگی، افسردگی و اضطراب از مشکلاتی هستند که با کم شدن شنوایی سراغ افراد می‌روند؛ اما اگر فرد با روش‌هایی که محققان هر روز کامل‌ترشان می‌کنند با این مشکل نجنگد، زوال عقل هم به مجموعه بیماری‌هایی که دچارشان شده اضافه می‌شود. پس تا مشکلی که مدتی است آن را بی‌اهمیت تلقی می‌کنید به دردسر بزرگی برای‌تان تبدیل نشده، فکری به حالش بکنید.

    تنها ژن های شما و یا شرایط ناخوشایندی که زندگی تان به آن وارد شده نمی توانند بیماری فراگیر افسردگی را به جان شما بیندازند. اگر نگران ابتلا به افسردگی هستید، از کم شدن شنوایی گوش‌های‌تان بترسید. مهم نیست چند سال دارید و به چه دلیل نمی‌توانید مثل قبل خوب بشنوید. محققان می‌گویند همین اتفاق ساده می‌تواند افسردگی و حتی زوال عقل را به جان شما بیندازد.

    به نوشته خبرگزاری یونایتدپرس عصبانیت، خستگی، افسردگی و اضطراب از مشکلاتی هستند که با کم شدن شنوایی سراغ افراد می‌روند؛ اما اگر فرد با روش‌هایی که محققان هر روز کامل‌ترشان می‌کنند با این مشکل نجنگد، زوال عقل هم به مجموعه بیماری‌هایی که دچارشان شده اضافه می‌شود. پس تا مشکلی که مدتی است آن را بی‌اهمیت تلقی می‌کنید به دردسر بزرگی برای‌تان تبدیل نشده، فکری به حالش بکنید.

    رابطه افسردگی با ماکارونی

    شاید حتی دیدن یک غذای پرکالری و بوییدنش بتواند به شما انرژی زیادی بدهد اما اگر نمی‌خواهید دریافت این انرژی به قیمت افسرده شدن‌تان تمام شود، باید دور برخی از این خوراکی‌ها را خط بکشید. دیلی میل نوشته، مصرف بیش از اندازه نان سفید و ماکارونی ممکن است خطر ابتلا به افسردگی را افزایش دهد. این کربوهیدرات‌های تصفیه شده می‌توانند به مرور شما را بدخلق و مضطرب کنند و احتمال مبتلا شدن‌تان به بیماری‌های روانی را هم بالا ببرند. محققان می‌گویند، اگر نمی‌توانید از قید این خوراکی‌ها بگذرید، بهتر است جایی برای مصرف بیشتر میوه و سبزی در رژیم غذایی‌تان باز کنید تا احتمال افسرده شدن‌تان کمتر شود.

    گاهی توی کارتان کم بگذارید!

    اگر تصور می‌کنید کمالگرا بودن و بی‌عیب و نقص انجام دادن کارتان باعث می‌شوید هر روز بیشتر از قبل پیشرفت کنید در اشتباهید. محققان می‌گویند، کمالگراها به جای آنکه پله‌های ترقی را چند تا یکی بالا ببرند، با چنین تلاش‌هایی دچار فرسودگی شغلی می‌شوند و زمینه را برای از دست دادن کارشان فراهم می‌کنند. به نوشته دیلی میل، تلاش این افراد برای بی‌عیب و کامل کار کردن باعث می‌شود بیشتر از همکاران‌شان استرس شغلی و خستگی ناشی از آن را تحمل کنند و آسیب‌های بزرگی به جایگاه شغلی‌شان بزنند.

    به کدام طرف می‌خوابید؟

    حتی جهتی که سر خود را در طول شب روی بالش می‌گذارید هم می‌تواند تکلیف سلامت‌تان را روشن کند. محققان می‌گویند کسانی که به پهلو می‌خوابند، به مغزشان فرصت کافی برای سم‌زدایی و استراحت کردن می‌دهند. پس اگر نگرانید سلامت مغزتان از دست برود و آلزایمر گریبان‌تان را بگیرد یا اینکه مجبور شوید روزهای پیری‌تان را با لرزش‌های سر و بدنی که از پارکینسون حاصل شده‌اند بگذرانید، به پشت یا روی شکم نخوابید.

    لاغری با جراحی فایده ای ندارد

    این ره که می‌روید. . .

    5 سال بیشتر وقت ندارید. اگر برای لاغر شدن سراغ جراحی رفته‌اید، زود وزن‌تان را پایین بیاورید و اگر هنوز زیر تیغ نرفته‌اید، قبلش به این واقعیت که حتی تیغ جراحی هم نمی‌تواند شما را تا ابد لاغر نگه دارد فکر کنید. محققان می‌گویند از آنجا که افراد چاق عادات مخربی دارند که باعث بالا رفتن وزن‌شان می‌شود، حتی بعد از جراحی کردن هم نمی‌توانند همیشه سالم زندگی کنند و طلسم چاق شدن‌شان بعد از 5 سال دوباره می‌شکند.