توصیه متخصصین برای کم کردن وزن

شروع موضوع توسط Nazanin ‏11/10/15 در انجمن رژیم درمانی

  1. Nazanin

    Nazanin Moderator عضو کادر مدیریت

    ارسال ها:
    16,244
    تشکر شده:
    60
    امتیاز دستاورد:
    38
    61ac8f7ae577141fa9645f1d9525889d.jpg

    در این مطلب به یک سری ترفندها برای کاهش وزن اشاره می کنیم و از کسانی که تصمیم به کاهش وزن دارند می خواهیم در پیش بگیرند تا به نتییجه برسند بد نیست با روش های بسیار ساده و پیش پا افتاده لاغرشدن را تمرین کنید


    یک متخصص جراحی و لاپاروسکوپی گفت: افرادی که قصد کاهش وزن دارند باید بدانند که کاهش وزن با خوردن آب میوه سخت می‌شود.

    دکتر غلامرضا زمانیبا بیان این که آب میوه‌های طبیعی دارای میزان بالایی از ویتامین و کالری بالا هستند، گفت: نیم لیتر آب میوه طبیعی نزدیک به 500 کالری دارد که می‌توان آن را به عنوان یک وعده غذایی دانست.

    وی افزود: نکته‌ای که باید به آن توجه کرد این است که نمی‌توان آب میوه طبیعی را جایگزینی برای میوه دانست، چراکه فیبرهای غذایی که در میوه وجود دارند در آب میوه وجود ندارند.

    این متخصص جراحی و لاپاروسکوپی اظهار کرد: زمانی که یک فرد دچار استرس شدیدی باشد، بدن شروع به ترشح آدرنالین می‌کند که این امر موجب افزایش ضربان قلب و بالا رفتن میزان فشار خون می‌شود. در این هنگام برای ایجاد تعادل در ترشح آدرنالین، هورمون کورتیزول در بدن آزاد شده که کورتیزول تحریک کننده اشتها است.

    زمانی اظهار کرد: اگر زمانی برای ورزش روزانه ندارید می‌توانید در کارهای عادی روزمره با اندکی تغییر روش، ماهیچه‌ها را به تحرک وادارید. یکی از این کارها صرف نظر کردن از آسانسور و بالا رفتن از پله‌هاست، 20 دقیقه بالا رفتن از پله در روز موجب سوزاندن 100 کالری می‌شود.

    وی با بیان اینکه پاستا، سیب زمینی و شیرینی‌جات از خوردنی‌های ممنوعه هستند، ادامه داد: باید دانست که پروتئین‌ها نه تنها در ساخت عضله نقش مهمی دارند، بلکه می‌توانند به اندازه غذاهای حاوی کربوهیدرات به بدن انرژی برسانند با این تفاوت که به نسبت کربوهیدرات، مدت طولانی‌تری انسان را سیر نگه می‌دارند.

    این متخصص جراحی و لاپاروسکوپی با بیان اینکه نوشیدن آب کافی در روز از اهمیت بالایی برخوردار است، گفت: اضافه کردن چند قطره آب لیموی تازه به آب هر چند باعث سوزاندن چربی نمی‌شود، اما به بدن ویتامین C رسانده و موجب تقویت سیستم ایمنی می‌شود. برخی مواد غذایی هستند که به نظر سنگین و پرکالری می‌آیند، اما در واقع این گونه نیست، هندوانه از جمله این مواد غذایی است. پس از برخاستن از خواب و پیش از خوردن صبحانه و دیگر وعده‌های غذایی نوشیدن آب ولرم موجب کاهش اشتها می‌شود.

    این متخصص جراحی و لاپاروسکوپی یادآور شد: علم تغذیه اهمیت صبحانه را به قدری زیاد دانسته که آن را سرمایه‌ای برای سلامتی طولانی‌مدت می‌دانند؛ بویژه برای آن دسته از افرادی که قصد کاهش وزن دارن