دانلود و نقد فیلم Begin Again - (شکست عاطفی، شکوفا شدن)

شروع موضوع توسط MoshaverFa ‏16/8/15 در انجمن تحلیل فیلم های روانشناسی

  1. MoshaverFa

    MoshaverFa Moderator عضو کادر مدیریت

    ارسال ها:
    961
    تشکر شده:
    509
    امتیاز دستاورد:
    63
    6883a771fed556faa2541996a3545bce.jpg


    عنوان فیلم : Begin Again
    موضوع فیلم : روانشناسی (شکست عاطفی، شکوفا شدن) / کمدی/ درام/ موزیکال
    سال تولید : 2013
    کارگردان : John Carney
    بازیگران : James Corden / Keira Knightley / Mark Ruffalo / Hailee Steinfeld /
    کشور: USA
    خلاصه داستان : دختری ترانه نویس با دوست پسرش به نیویورک می آیند و دوست پسر توسط کمپانیهای بزرگ موسیقی احاطه میشود که تعادل رابطه عاطفی این دو نفر تغییراتی می یابد. در این بین یک تهیه کننده ورشکسته موسیقی با شنیدن اتفاقی صدای این زن در یک کافه شبانه کلا زندگی کاریش را تغییر داد. شکست وحشتناک عاطفی دختر گرچه در ابتدای فیلم او را در هم میشکند اما مسیر جالبی در زندگیش باز میکند که به جای عقده ای شدن به شکوفا شدنش می انجامد.
    دانلود فیلم با لینک مستقیم : دانلود
     
    آخرین ویرایش: ‏6/11/15
    rezanaghdi از این پست تشکر کرده است.
  2. MoshaverFa

    MoshaverFa Moderator عضو کادر مدیریت

    ارسال ها:
    961
    تشکر شده:
    509
    امتیاز دستاورد:
    63
    c1c39b32d15e6b83bc5e007a9dc015f6.jpg

    جان کارنی کارگردان ایرلندی فیلم « شروعی دوباره » ، 8 سال پیش فیلمی مستقل و کم هزینه به نام « یکبار / Once » را روانه سینماها کرد که با واکنش های مثبت غیرمنتظره ای مواجه شد. « یکبار » اثری موزیکال و خیابانی بود که با محوریت موسیقی ، زندگی یک مرد و زن جوان را به تصویر می کشید که عشق و موسیقی شان را با هم می خواستند. « یکبار » اثری گرم و جمع و جور بود که توانست توجه بسیاری از تماشاگران سینما را به خود جلب کند و حتی در فصل اسکار نیز جوایزی در بخش موسیقی دریافت کند. اما پس از این فیلم ، جان کارنی نتوانست موفقیت هایی را که به واسطه ساخت این فیلم بدست آورده بود را تکرار کند و ترجیح داد که در زادگاهش مانده و کماکان آثار کوچک و کم هزینه را کارگردانی کند. « شروعی دوباره » یکی دیگر از آثار کم هزینه این کارگردان خوش ذوق ایرلندی است که اینبار به واسطه رخداد داستان در نیویورک و همچنین حضور بازیگران مشهور توانسته بازاری بین المللی را هم بدست آورد و در دیگر نقاط دنیا رنگ اکران به خود بگیرد. داستان فیلم به این شرح است :

    گرتا ( کیرا نایتلی ) ترانه سرایی است که چندان کار و حرفه اش را جدی نمی گیرد و ترجیح می دهد در سایه دوست پسر خواننده اش به نام دیو ( آدام لوین ) که مشهور هم هست باشد. اما رابطه گرتا و دیو پس از اینکه گرتا متوجه می شود وی در یک رابطه بسر می برد ، وارد بحران می شود. گرتا پس از این جدایی بصورت کاملاً اتفاقی با یک تهیه کننده سابق موسیقی به نام دن ( مارک رافالو ) آشنا می شود. دن نیز همانند گرتا ، به تازگی دچار مشکلاتی شده. وی از کارش اخراج شده و از همسرش مریم ( کاترین کینر ) نیز جدا شده است. دن پس از اینکه متوجه استعداد گرتا در خوانندگیمی شود سعی میکند این استعداد را شکوفا کند و این موضوع باعث می شود تا این دو بیشتر یکدیگر را بشناسند اما...
    ba4708fa59ae7caee0188c7562ffb9ff.jpg
    « شروعی دوباره » تقریباً در حال و هوای مشابهی با « یکبار » ساخته شده است. موضوع مورد بحث هر دو فیلم کماکان " موسیقی " است و تمام اتفاقات فیلم نیز حول محور موسیقی می چرخد. در واقع جان کارنی پس از گذشت سالها از اکران موفق « یکبار » ، بار دیگر به سراغ این سوژه رفته و اینبار داستان فیلمش را نه بصورت تمام موزیکال و عاشقانه بلکه در فرمت کمدی و " نیمه موزیکال " به تصویر کشیده است.

    « شروعی دوباره » دربرگیرنده همان مضامین آشنای مورد علاقه جان کارنی می باشد. کارنی نشان داده که مانند بسیاری از ایرلندی ها ، علاقه وافری به موسیقی دارد و نواختن و ساخت موسیقی را راه حل مشکل گشای بسیاری از مسائل می داند. وی قبلاً در « یکبار » موسیقی را به خیابان ها برد و در نهایت عاشقانه اش را با کمک موسیقی به انتها رساند و اینبار نیز داستانی کم و بیش مشابه را با حضور شخصیت های بیشتری روایت کرده که البته وجه تمایز آشکار آنها این است که اینبار شوخی می کنند و جنس شوخی هایشان هم زننده نیست.
    1bd5add9090dc8c757dc4a3e00ea38f7.jpg
    در فیلم ما با شخصیت زنی به نام گرتا مواجه هستیم که علی رغم توانایی های بسیاری که در عرصه موسیقی دارد اما همیشه در پشت صحنه موسیقی باقی مانده و بدترین اتفاق زندگی اش سبب می شود تا مسیر رخداد بهترین اتفاق زندگی اش محیا گردد! گرتا باهوش و مسئولیت پذیر است اما از توانایی خود آگاهی چندانی ندارد تا اینکه به دلایلی با دوست پسر مشهورش دچار مشکل می شود و بصورت اتفاقی در کافه با یک تهیه کننده موسیقی اخراجی آشنا می شود. آشنایی این دو دقیقاً همانی است که جان کارنی علاقه بسیاری به روایت داستان آنها داشته و دارد. این دو شخصیت عاشق موسیقی هستند و البته در لابلای این علاقه، درک متقابلی هم از یکدیگر دارند و می توانند که حرف همدیگر را متوجه شوند .

    « شروعی دوباره » پس از آشنایی دن با گرتا دقیقاً در همان مسیری به راه خود ادامه می دهد که پیش از این « یکبار » طی کرده بود. کارنی در اینجا نیز امید به زندگی و تلاش برای بدست آوردن برترین های زندگی را از طریق ساخت موسیقی تعریف کرده؛ یعنی همان تصویری که اغلب ایرلندی های بزرگ تاریخ موسیقی مانند " کریس دی برگ " و کرنبریز " ترسیم کرده اند. حال این دیدگاه سنتی ایرلندی در قالب فیلم، به « شروعی دوباره » نیز منتقل شده است و جان کارنی کسی بوده که این اصل را به بهترین شکل ممکن در « شروعی دوباره » به تصویر کشیده و پرورش داده است.

    البته کارنی در روایت داستانش چاشنی خوشبینی را بیش از حد افزایش داده و گاهاً منطقِ روایی داستان را زیر سوال می برد. اما به لطف دیالوگ های هوشمندانه و دو شخصیت اصلی دوست داشتنی داستان، این کمبودها چندان خودشان را نشان نمی دهند. با اینحال نمی توان انکار کرد که « شروعی دوباره » در مقایسه با « یکبار » از ضعف بیشتری در فیلمنامه برخوردار است و اگرچه مضمون هر دو فیلم درباره موسیقی و تلاش برای بدست آوردن زندگی بهتر است، اما مشخصاً « شروعی دوباره » در مقایسه با « یکبار » ، توجه edb5fffebf0214760de41b75c2dc7861.jpg
    بیشتری به مخاطب عام سینما داشته است و از این حیث اثر عامیانه تری محسوب می شود.

    کیرا نایتلی در « شروعی دوباره » در نقش اصلی ظاهر شده و در جریان فیلم آوازخوانی هم کرده که اینکار را به خوبی انجام داده است. شیمی رابطه میان نایتلی و رافالو در « شروعی دوباره » بسیار خوب بوده و تماشاگر هم می تواند این دو را در کنار یکدیگر قبول کند. مارک رافالو که در چند سال اخیر بین آثار کمدی و اکشن و اَبَرقهرمانی در حال چرخش بوده، در نقش دن بازی بسیار خوبی از خود به نمایش گذاشته است. بهترین لحظات فیلم بدون شک گفتگوهای بین نایتلی و رافالو است. در میان بازیهای خوب فیلم، چند نقش مکمل شکل نگرفته هم وجود دارند که وایولت دخترِ دن، با بازی هیلی استینفلید یکی از این نقشهاست. وایولت شخصیتی است که جان کارنی اهمیت چندانی به وی نداده و با اینکه پتانسیل این نقش برای حضور بیشتر در داستان وجود داشت، اما علناً یک نقش حاشیه ای و کم ارزش است. در کنار وایولت، شخصیتِ مریم با بازی کاترین کینر را هم باید اضافه کرد که نقش چندانی در داستان نداشته و فقط به طویل تر شدن نام بازیگران مشهور فیلم انجامیده است. آدام لوین هم که از دنیای موسیقی پاپ به فیلم آمده ، در نقش دوست پسرِ سابق گرتا بهرحال توانسته کار خودش را انجام دهد اما لطفاً انتظار بیشتری از وی نداشته باشید!

    « شروعی دوباره » اثری گرم و سرزنده است که حول محور موسیقی می چرخد. فیلم موسیقی را کلید تمام مشکلات زندگی می داند و دلیل شادی و غم انسان را نیز به موسیقی مرتبط می سازد. شخصیت های فیلم افرادی هستند که روزگار با آنها بد کرده اما به واسطه موسیقی و قدرت جذبش، تبدیل به انسانهای خوشبختی شده اند که از تک تک لحظات زندگی شان در حال لذت بردن هستند. چنانچه علاقه مند به موسیقی هستید و از دیدن یک داستان نیمه عاشقانه کمدی لذت می برید، « شروعی دوباره » دقیقاً همانی است که دنبالش می گردید و می تواند که حالتان را خوب کند.

    منبع : مووی مگ
     
    rezanaghdi از این پست تشکر کرده است.