مهارت های فکر کردن 2

شروع موضوع توسط Nazanin ‏16/7/15 در انجمن معرفی کتابهای چاپ شده

  1. Nazanin

    Nazanin Moderator عضو کادر مدیریت

    ارسال ها:
    16,244
    تشکر شده:
    60
    امتیاز دستاورد:
    38
    نویسنده/ مترجم: شری پاپ راکی/ پرویز امینی

    این مجموعه متناسب کودکان پیش دبستانی و دبستانی می باشد.

    7d6970d9a6c3d40646f1ea46ced0a20e.jpg


    باید درست فکر کرد تا بتوان درست مساله حل کرد

    در بیشتر مواقع کودک را تشویق به فکر کردن می کنیم و می گوییم : خوب فکر کن،حتما جوابشو پیدا می کنی.اما باید پرسید خوب فکر کن یعنی چی؟ اگر کودک از ما بپرسد چجوری فکر کنم؟ ما چه جوابی خواهیم داد؟ شاید بگوییم : یعنی اینکه خوب دقت کن.

    خوب دقت کردن خود مستلزم دانستن روشهایی است تا کودک به نتیجه ی مطلوبی برسد،صرفا تشویق انش آموز به دقت کردن و خوب فکر کردن کافی نیست و حتی گاهی اوقات نیز خسته کننده است.

    ژان پیاژه از پیشکسوتان روان شناسی شناختی می گوید :

    . . . پیش از زبان،هوش وجود دارد،اما تفکر وجود ندارد . . . تفکر مستلزم زبان آموزی است و از این رو کودکان پیش از یادگیری زبان،دارای تفکر نیستند. تو می گوید : . . . کودک برای یادگیری به تجربه ی مستقیم نیاز دارد تا آموزش رسمی،کودک باید شیوه های تفکر با تجربه را بیاموزد تا بتواند خوب یاد بگیرد . . .

    این کتاب جلد دوم مجموعه ی مهارت های فکر کردن است.این کتاب به گونه ای طراحی شده است تا بچه ها با شیوه های تفکر منطقی و درست اندیشیدن آشنا شوند.در این جلد با استفاده از تمرین های مثل هم/متفاوت از هم و استدلال کن،زمینه ی تفکر منطقی در کودک پرورش میابد.طبقه بندی کن،الگویابی،همانندها را پیدا کن،مرتب کن،الفبایی کن،از نقشه استفاده کن،نتیجه گیری کن،پیش بینی کن و . . . از دیگر تمرین های مفید این کتاب است.
    کودکان با خواندن این مجموعه با مهارت های تفکر،طبقه بندی،الگو برداری،الگو یابی،مرتب کردن و . . . و در مراحل بالاتر با پیش بینی کردن و نتیجه گیری کردن آشنایی پیدا می کنند.

    مجموعه مهارت های فکر کردن بر فعالیت و تجربه اندوزی استوار شده است و نگاه جدیدی را در آموزش کودکان،پیش روی مربیان قرار می دهد.کودک در این مجموعه دست به تجربه ی مستقیم می زند و با بکارگیری مهارت های فکر کردن در صدد حل مساله بر می آید.

    انتشارات مدرسه