نویسنده: اصغر نوری امام زاده بهره گیری از هوش عاطفی در کارکنان سازمان ، تعیین کننده ی رشد موفقیت در سطوح فردی و سازمانی می باشد. هنگامی که افراد از هوش عاطفی خود در محیط کار استفاده می کنند ، سازمانی هوشمند از نظر عاطفی به وجود می آورند که در آن هر یک از کارکنان در قبال خود ودیگران احساس مسئولیت می کنند ، روابطی سازنده و موثر را شکل می دهند و با کاربرد مهارت های هوش عاطفی ، سازمانی مولد و کارآمد را به وجود می آورند . فهرست بخش اول : ماهیت هوش عاطفی فصل اول : مفهوم هوش عاطفی و تاریخچه ی شکل گیری آن بخش دوم : افزایش هوش عاطفی فصل دوم : رشد وتوسعه ی خودآگاهی فصل سوم : مدیریت عواطف فصل چهارم : برانگیختن خویش بخش سوم : کاربرد هوش عاطفی در روابط با دیگران فصل پنجم : رشد و توسعه ی مهارت های ارتباطی موثر فصل ششم : توسعه ی مهارت های بین فردی فصل هفتم : کمک به دیگران ، شما و سازمان مفید است انتشارات نوشته