نقش مربیان و معلمان مدارس در پیشگیری و درمان کودک‌آزاری و غفلت از کودکان

شروع موضوع توسط Nazanin ‏16/7/15 در انجمن معرفی کتابهای چاپ شده

  1. Nazanin

    Nazanin Moderator عضو کادر مدیریت

    ارسال ها:
    16,244
    تشکر شده:
    60
    امتیاز دستاورد:
    38
    نویسنده/ مترجم: دایان برودهرست/ شهرام محمدخانی

    این کتاب در شش فصل تدوین شده است.

    15d74cf8d25278cb03e93ad0c94a3d4b.jpg
    نگارنده در فصل نخست تعریفی از کودک آزاری و علل جامعه شناختی و روان شناختی آن به دست می‌دهد .در فصل دوم از امکانات و توانایی‌های مربیان و معلمان در شناسایی, درمان و پیش‌گیری از کودک آزاری سخن به میان آمده و در فصل سوم شرحی از روش‌های شناسایی کودک آزاری و غفلت در مدرسه به دست داده می‌شود .در فصل چهارم قوانینی معرفی شده‌اند که بر طبق آنها افرادی که با کودکان سر و کار دارند ملزم به گزارش دهی موارد کودک آزاری و غفلت احتمالی هستند .در این فصل همچنین فرآیند و نحوه گزارش دهی نیز بیان می‌شود .در فصل پنجم وظایف و اقدامات مدارس پس از گزارش دهی کودک آزاری و غفلت از کودکان تشریح شده و فصل پایانی حاوی رهنمودها و برنامه‌هایی در خصوص پیش‌گیری از کودک آزاری و غفلت از کودکان است .

    انتشارات ورای دانش