نویسنده/ مترجم: دایان برودهرست/ شهرام محمدخانی این کتاب در شش فصل تدوین شده است. نگارنده در فصل نخست تعریفی از کودک آزاری و علل جامعه شناختی و روان شناختی آن به دست میدهد .در فصل دوم از امکانات و تواناییهای مربیان و معلمان در شناسایی, درمان و پیشگیری از کودک آزاری سخن به میان آمده و در فصل سوم شرحی از روشهای شناسایی کودک آزاری و غفلت در مدرسه به دست داده میشود .در فصل چهارم قوانینی معرفی شدهاند که بر طبق آنها افرادی که با کودکان سر و کار دارند ملزم به گزارش دهی موارد کودک آزاری و غفلت احتمالی هستند .در این فصل همچنین فرآیند و نحوه گزارش دهی نیز بیان میشود .در فصل پنجم وظایف و اقدامات مدارس پس از گزارش دهی کودک آزاری و غفلت از کودکان تشریح شده و فصل پایانی حاوی رهنمودها و برنامههایی در خصوص پیشگیری از کودک آزاری و غفلت از کودکان است . انتشارات ورای دانش