تیپ های شخصیتی در سازمان

شروع موضوع توسط Nazanin ‏12/7/15 در انجمن معرفی کتابهای چاپ شده

  1. Nazanin

    Nazanin Moderator عضو کادر مدیریت

    ارسال ها:
    16,244
    تشکر شده:
    60
    امتیاز دستاورد:
    38
    نویسندگان: پروا اسدی، احمد اکبری دیباور، امین معاشری

    شناخت تیپ‌های شخصیتی مختلف براساس مدل «اینیاگرام»

    bfe9a761ba77b5929b62a5fb00be0412.jpg
    کتاب حاضر، با هدف شناخت ضعف‌ها و قوت‌های تیپ‌های شخصیتی در محیط‌های مختلف و استفاده از آن به عنوان ابزاری قدرتمند در ارزیابی خود و دیگران تدوین شده است. در این کتاب، سعی شده که نخست مدل «اینیاگرام» به طور کامل معرفی شده و شیوه نگاه آن به شخصیت‌های مختلف توضیح داده شود. سپس بنابر داده‌های مدل مذکور، ویژگی‌های 9 تیپ اصلاح‌طلب و کمال‌گرا؛ کمک کننده و یاور؛ عمل‌گرا و انگیزه دهنده؛ فردگرا و بیان‌گرا؛ جست‌وجوگر و متفکر؛ وفادار و متعهد؛ خودانگیز و مشتاق؛ رهبر و چالش‌گر و صلح‌جو و پذیرا شرح داده شده و محدوده پتانسیل‌های سالم و ناسالم، نیروهای خاص، استعدادها، مزیت‌ها، محدودیت‌ها، بخش‌های پوشیده و نقاط ضعف هر یک آشکار شود. بنابر ادعای نگارندگان کتاب، استفاده از این سیستم به جهان‌بینی ناهشیار، خویشتن‌شناسی، و شناخت عادات و انگیزه‌های درونی فرد کمک می‌کند.

    انتشارات جنگل