ورود به سایت   عضویت
ورود به سایت
» » » تاثير منفي چاقي بر رابطه زناشويي

تاثير منفي چاقي بر رابطه زناشويي

کمبود مواد‌غذايي نقش چنداني در کاهش ميل جنسي در جوانان يا سالمندان ندارد. گرچه محققان سلنيوم و روي را موثر دانسته‌اند ولي چندان ثابت شده نيست. شايد يکي از مهم‌ترين مشکلات تغذيه‌اي تاثيرگذار در ميل جنسي، چاقي باشد.

 چاقي در مردان با تغييرهايي که در سطح هورمون‌هاي مردانه ايجاد مي‌کند، باعث ناتواني جنسي مثل اختلال در نعوظ و انزال زودرس و... مي‌شود. البته ناتواني جنسي ناشي از چاقي ارتباطي به سن ندارد و افراد جوان و مسن چاق دير يا زود درگير اين موضوع خواهند شد. وقتي مردان چاق دچار ناتواني جنسي مي‌شوند، نخست اعتماد به نفس خود را از دست مي‌دهند و رابطه زناشويي برايشان به يک عامل اضطراب‌آور تبديل مي‌شود. اضطراب نيز احتمال شکست را در برقراري روابط زناشويي بالا مي‌برد.

چاقي در خانم‌ها نيز باعث بروز اختلالاتي در برقراري روابط زناشويي مي‌شود. تغييرات فيزيولوژيکي که باعث کاهش ميل جنسي مي‌شود، از يک سو و مشکلات طبيعي چاقي در زنان از سوي ديگر تاثير منفي در برقراري رابطه زناشويي مي‌گذارد. علاوه بر اين، احتمال ابتلا به عفونت‌هاي واژينال در خانم‌هاي چاق بيشتر است که برقراري روابط زناشويي را دشوارتر مي‌کند.

به همين دليل خانم‌ها و آقايان بايد از همان دوران جواني نسبت به وزن خود حساس باشند و از چاق شدن جلوگيري کنند. متاسفانه بسياري از اختلالات ايجاد شده در بدن به نوعي با وزن افراد در ارتباط هستند. از همان دوران کودکي بايد کودک را به خوردن غذاهاي مفيد عادت داد. غذاهاي خوب گردش خون مناسبي در بدن برقرار مي‌کند و يادمان باشد برقراري رابطه زناشويي خوب به برقراري جريان گردش خون و سالم بودن سيستم عصبي بستگي دارد. فعاليت بدني و ورزش در همه سنين و حتي سنين بالا توده ماهيچه‌اي مطلوبي ايجاد مي‌کند. توده ماهيچه‌اي و فيزيک خوب نيز نقش مهمي در سرخوشي و شادي انسان‌ها دارد. عوامل عصبي و رواني هم نقش مهمي در برقراري رابطه زناشويي موفق دارند.
توسط : مشاورفا  در تاریخ : 24-09-1394, 10:24   بازدیدها : 1870   
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .