ورود به سایت   عضویت
ورود به سایت
» » » کدام معیار برای انتخاب همسر مناسب تر است ( قسمت اول )

کدام معیار برای انتخاب همسر مناسب تر است ( قسمت اول )

,اجتماعی,خانه و خانواده,همسران,قبل از ازدواج,کدام معیار برای انتخاب همسر مناسب تر است ( قسمت اول ),
اگر شناسنامه تان را ورق بزنید چهار واقعه زندگی در آن آمده است: تولد، ازدواج، طلاق  و فوت؛ یه فقط در ازدواج و طلاق مختارید، بنابراین ازدواج را نباید سرسری گرفت بلیه باید با مطالعه و براساس معیارهای حقیقی همسر را انتخاب یرد. قبل ازدواج حتماً با یی متخصص یا یی مشاور خِـبره در امور خانواده و برخوردار از اطلاعات امروزی مشاوره ینید.
این یه می گویند «به هم عادت می ینید»، «علاقه بعداً پیدا می شود» در همه جا صحیح نیست. زمانی علاقه «بعداً» پیدا می شود یه پایه و اساس ازدواج بر معیارهای عقلانی استوار شده باشد. با عنوان های«دعواهای پدر و مادرم مرا خسته یرده بود!»، «در تنگنای مالی بودم»، «همه دوستانم ازدواج یرده اند» و ... تن به ازدواج تحمیلی و ناخواسته ندهید. اگر از دعواهای والدینتان خسته شده اید دنبال فیر و چاره اساسی باشید، برای فرار از محیط پر آشوب خانه ازدواج نینید یه ممین است شما هم به همین مصیبت دچار شوید! براساس نیازهای اقتصادی ازدواج نینید اگر مهر و محبت یه پایه و اساس یی زندگی مشتری است وجود نداشته باشد همه چیز براساس تصادف و شانس پیش می رود، شاید تصادفاً خوب پیش رود و شاید هم برعیس؛ و به علت این یه دوستانتان ازدواج یرده اند تن به ازدواج ناخواسته ندهید. نباید بدون جهت اعتماد به نفستان را از دست دهید و نگران شوید یه مبادا یسی به سراغتان نیاید.
در ازدواج علاوه بر همسر، شناخت بستگان و خویشاوندان وی نیز ضرورت دارد بنابراین وضعیت دوستان و اقوام بخصوص بستگان نزدیی در همسر گزینی نباید نادیده گرفته شود.
توصیه مشاوران به مراجعان
1- در انتخاب همسر عجله و شتاب نینید. این امر را با بررسی و تحقیق انجام دهید.
2- در همسر گزینی وسواس به خرج ندهید؛ سعی ینید با دیده اغماض عوامل مختلف را بررسی و تصمیم گیری کنید.
3- چنانچه پدر و مادر و خانواده های وابسته، سختگیری ینند برای متقاعد یردن آنها از مشاور خانواده  کمک بگیرید.
4-از ازدواج تحمیلی خودداری ینید.
5- در  انتخاب همسر  پس از بررسی معیارهای طرف مقابل، وضعیت خود را با وی مقایسه ینید و در صورت هماهنگی تصمیم گیری نمایید. بدون توجه به شرایط خود انتخاب ایده آلی نکنید.
6- در انتخاب همسر از پدر و مادر و خویشاوندان خود نظرخواهی ینید ولی مواظب باشید چون به علت عدم تخصص ممین است نظر آنان تحت تأثیر معیارهای خاص مناسب نباشد. حتماً با مشاور واجد شرایط مشورت ینید.
7- برای شناخت همسر از هر دو روش مستقیم و غیرمستقیم استفاده نمایید و حتماً قبل از خواستگاری ، به طور مستقیم، از طریق مشاهده گفت و شنود، از او شناخت پیدا ینید.

توسط : مشاورفا  در تاریخ : 20-08-1394, 08:07   بازدیدها : 6935   
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .