ورود به سایت   عضویت
ورود به سایت
» » » رابطه مستقیم راضی بودن از زندگی و پوکی استخوان

رابطه مستقیم راضی بودن از زندگی و پوکی استخوان

اگر سطح رضایت شما از زندگی تان به میزان کافی باشد شک نکنید به پوکی استخوان  دچار نخواهید شد حتی در دوران میانشالی و پیری!
بیش از نیمی از زنان بالای 50 سال به بیماری پوکی استخوان مبتلا می شوند که می تواند به شکستگی استخوان منجر شود. فاکتورهای اصلی خطرزا در بروز پوکی استخوان شامل مصرف ناچیز کلسیم، استعمال سیگار و مصرف برخی انواع داروها و یائسگی هستند.
علاوه بر این، استرس های طولانی مدت می تواند بر متابولیسم بدن و در نهایت خطر ابتلا به پوکی استخوان تاثیر بگذارد. همچنین بی توجهی فرد مبتلا به افسردگی نسبت به حفظ سلامتش ممکن است خطر ضعف استخوانی را افزایش دهد و حتی امکان دارد آنان را به استعمال مواد دخانی و خودداری از انجام فعالیت های بدنی ترغیب کند.
در این بررسی بیش از 1100 زن 60 تا 70 ساله فنلاندی حضور داشتند. روی این افراد تست هایی انجام گرفت تا میزان سلامت استخوان آنان اندازه گیری شود. متخصصان در این مطالعه مشاهده کردند به طور کلی تراکم استخوانی این زنان در طول یک دوره 10 ساله به طور متوسط چهار درصد کاهش پیدا کرده است. با این حال میزان تراکم استخوانی در زنانی که از زندگی شان رضایت داشتند بیش از 52 درصد بالاتر از شرکت کنندگانی بود که از زندگی شان راضی نبودند. بر اساس این بررسی تغییرات در رضایت از زندگی در طول مدت 10 سال انجام مطالعه با شدت تراکم استخوانی مرتبط بوده است.
به گزارش ایسنا به نقل از هلث دی نیوز، متخصصان فنلاندی با بیان اینکه در این مطالعه هنوز ارتباط مستقیم این دو عامل با یکدیگر مورد تایید قرار نگرفته اظهار داشتند: آنچه مشاهده شد این است که سطح بالایی از رضایت از زندگی می تواند فرد را در مقابل ابتلا به پوکی استخوان حفاظت کند اما انجام مطالعات بیشتر در این زمینه ضروری است.

توسط : مشاورفا  در تاریخ : 20-08-1394, 06:37   بازدیدها : 2327   
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .