ورود به سایت   عضویت
ورود به سایت
» » » خرده اختلاف های نامزدی

خرده اختلاف های نامزدی

ساره ده دقیقه ای بود که جلوی در دانشگاه منتظر اومدن نامزدش بود. دیروز با علی قرار گذاشته بودند که بعد از دانشگاه با هم به خانه مادرعلی بروند.

مهارت های همسرداری
شماره علی را گرفت. صدایی نالان به گوشش رسید. گفت: علی جان سلام پس تو کجایی؟
علی در پاسخ گفت: اِ باید میامدم دنبالت؟ راستش حوصله ندارم بگذار برای یک روز دیگر. ولی ساره آنقدر اصرار کرد که بالاخره علی پذیرفت. هنوز یک ساعتی از رسیدنشان به خانه مادر علی نگذشته بود که با چشمی پر اشک از بیرون آمد و مدام زیر لب با حرص می گفت: واقعاً که معلوم نیست چشه! با هر زبونی سعی می کنم بفهمم چرا تو خودشه اهمیت نمی ده. آخرشم بلند شد رفت تو اتاقش. منو ببین به خاطر کی اینهمه راه پاشدم اومدم اینجا... 

اتفاقی که برای ساره خانم افتاد خیلی وقتها برای خیلی از خانم ها در دوران نامزدی می افتد. یعنی یک دفعه و بدون اینکه خانم اشتباهی کرده باشد رفتار همسرش تغییر می کند. بی حوصله می شود، مدام به گوشه ای خیره شده و به فکر فرو می رود، ناراحتی و غم از صورتش می بارد و...
خانم هم که متوجه ناراحتی نامزدش می شود می خواهد به هر نحوی که شده از مشکل او با خبر شود و راه حلی برای آن بیابد. به همین دلیل شروع به سوال می کند. اما جواب های سربالای نامزدش او را بیشتر کنجکاو و مصر به دانستن مشکل می کند. در این حالت یا ناراحت می شود و با نامزدش قهر می کند و یا اینکه به اصرار خود برای آگاهی از علت ناراحتی وی تا جایی ادامه می دهد که نامزدش کلافه شده و او را ترک کند.

در هر دو حالت، نصیب خانم از این ماجرا حس ناراحتی، غم، بی توجهی نامزد و گاه خشم و بهره مرد ناراحتی بیشتر، عصبی شدن و خشم فراوان می شود.
بهتر است خانم ها زمانی که احساس کردند نامزدشان به درون غار تنهایی اش رفته است، او را تنها بگذارند و بدانند که در این شرایط او به نبودِ خانم بیشتر از بودن او نیازمند است. تنهایی و فکر کردن مرد تنها درمان این مشکل است
اما فکر می کنید علت ایجاد این مشکل و اختلاف میان زن و مرد چیست؟
برای همه انسانها اتفاق می افتد که برای دوره ای کوتاه، نیازمند خلوت و تنهایی باشند. مردان نیز از این امر مستثنی نیستند. روان شناسان اصطلاحاً به این امر «پناه بردن مردان به غار تنهایی شان » می گویند.
معمولاً مردان زمانی که کوهی از افکار و مشکلات غیر قابل تحمل به آنها هجوم می آورد، به غار تنهایی شان پناه می برند و در آن به مسائل خود می اندیشند تا راه حل منطقی برای آنها بیابند. در این حالت آنها دوست دارند که با خود، افکار و مشکلاتشان تنها باشند و کسی مزاحم شان نشود.
در مقابل خانم ها زمانی که متوجه ناراحتی آنها می شوند، به دلیل علاقه فراوانی که به فرد مقابل دارند سعی می کنند به هر نحوی شده مشکل را شناخته و نامزدشان را در حل آن یاری رسانند اما با بی میلی وی رو به رو می شوند.
دوران نامزدی در کنار اینکه بسیار زیباست، سختی های بسیاری هم دارد. بلاتکلیفی، تامین هزینه های بالای ازدواج، تامین مسکن، حرف و حدیث های اقوام و آشنایان و... همه و همه مشکلاتی هستند که دختر خانم و آقا پسر باید در این دوران آنها را تحمل کنند.
 
آقایان وقتی در دوران نامزدی با این تنش ها و مشکلات مواجه می شوند و می خواهند آنها را به تنهایی حل کنندوارد غارتنهایی شان می شوند. در واقع علاوه بر اینکه این غار قدرت درک و منطق مردان را بیشتر کرده و آنها را در حل مشکل یاری می رساند، یک نیاز روحی نیز محسوب می شود. مردان معمولاً در این زمان به خود، کارهایی که تا به حال انجام داده اند و... نیز می اندیشند و بدین شکل خود را ارزیابی می کنند.
به همین دلیل بهتر است خانم ها زمانی که احساس کردند نامزدشان به درون غار تنهایی اش رفته است، او را تنها بگذارند و بدانند که در این شرایط او به نبودِ خانم بیشتر از بودن او نیازمند است. تنهایی و فکر کردن مرد تنها درمان این مشکل است.
 
در حالیکه اگر خانم این غار را به رسمیت نشناسد نه تنها هرگز نمی تواند به همسرش در حل مشکلاتش کمک کند بلکه نیاز روحی او را درک نکرده، مشکلی بر مشکلاتش افزوده و بیشتر ناراحت و عصبانیش کرده است و این یعنی آغاز یک دعوای بزرگ.
خانم ها باید بدانند که اگر نامزدشان در غار تنهایی به این نتیجه برسد که مشکلش را با مشورت گرفتن از او می تواند حل کند، حتماً این کار را انجام خواهد داد. در ضمن اگر مرد را برای مدتی به حال خود تنها بگذارند، او کم کم از غار بیرون می آید و دوباره همان مرد مهربان روزهای قبل می شود اما اگر بخواهید که او را به زور از غار بیرون بکشید نه تنها بیشتر در غار فرو رفته و دیرتر از آن خارج می شود بلکه ممکن است شما را به دلیل نشناختن حریم غارش توبیخ کند. پس غار تنهایی نامزدتان را بشناسید و به آن احترام بگذارید.
  
خیلی ها وقتی ازدواج می کنند، به این امید پا پیش می گذارند که طرف مقابلشان را تغییر دهند. میزان این تغییر ممکن است به یکی دو خصوصیت اخلاقی محدود شود یا ویژگی های اساسی شخصیت طرف مقابل را در بر بگیرد.
این یک خانواده واقعی است
بسیاری از عروس و دامادها نمی‌دانند چه طور باید حد و مرز خانواده جدید خود را بسازند. چطور مانع از دخالت اطرافیان در زندگی‌شان شوند و همین نابلدی باعث می‌شود که رابطه با همسرشان تحت تأثیر آن قرار گرفته و حتی اختلاف و دعوا ایجاد شود

توسط : مشاورفا  در تاریخ : 20-08-1394, 08:15   بازدیدها : 1942   
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .