ورود به سایت   عضویت
ورود به سایت
» » » اسپری مخصوص پیشگیری از زوال عقل در سالمندان

اسپری مخصوص پیشگیری از زوال عقل در سالمندان

این اسپری بینی برای کاهش علایم آلزایمر در افراد سالمند تهیه شده است و از زوال عقل در آنان پیشگیری می کند که با ترشح انسولین به مخاط بینی باعث تقویت حافظه و پیشگیری از ابتلا به آلزایمر در آنان می شود.
محققان در یک رویکرد درمانی جدید برای بیماران مبتلا به دیابت نوع یک، از اسپری بینی انسولین به جای تزریق روزانه استفاده کردند. این روش در سالمندان و کودکان بیشتر مورد توجه قرار گرفت.
تحقیقات جدید نشان می دهد که این روش برای درمان بیماران مبتلا به آلزایمر حدود 65 سال، بسیار موثر است.
البته تحقیقات انجام شده در سال 2011 نشان داده بود که اسپری بینی انسولین به تقویت حافظه و بهبود اختلالات شناختی در سالمندان کمک می کند و تحقیقات جدید این رابطه را کاملا تایید کرده است.
در این روش هورمون انسولین در یک واکنش شیمیایی به صورت اتم هایی در اسپری قرار می گیرد و همراه با بازدم وارد بینی و سیستم تنفسی می شود و مستقیما روی گیرنده های بویایی منطقه ای از مغز که گرفتار آلزایمر است، تاثیر می گذارند. تحقیقات نشان می دهد که این فرآیند باعث بهبود حافظه در این بیماران می شود.
در این گزارش آمده است که اسپری بینی انسولین هیچ عارضه جانبی به دنبال ندارد.
بیماری پیشرونده آلزایمر شایع ترین نوع زوال عقل است که باعث اختلال در حافظه، تفکر و رفتار فرد می شود. این بیماری از دیدگاه علمی بر اثر کاهش ماده شیمیایی سروتونین در مغز بروز می کند و به این ترتیب انتقال پیام های عصبی مختل می شود. دلیل این بیماری همیشه کهولت سن نیست و عوامل ژنتیکی، سکته مغزی و شوک عاطفی نیز می توانند منجر به این بیماری شوند
در آمریکا در هر 67 ثانیه، یک نفر به آلزایمر مبتلا می شود و در حال حاضر بیش از 5 میلیون نفر در آمریکا به این بیماری مبتلا هستند.
,اسپری بینی انسولین آلزایمر  پیشگیری از آلزایمر   اسپری بینی اختلال در حافظه,آلزایمر,اختلال در حافظه,

توسط : مشاورفا  در تاریخ : 20-08-1394, 06:30   بازدیدها : 1607   
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .