ورود به سایت   عضویت
ورود به سایت
» » » احساس می کنید، همسرتان دیگر عاشق تان نیست؟

احساس می کنید، همسرتان دیگر عاشق تان نیست؟

 یکی از راه های بیان و ابراز احساسات، استفاده از واژه های دلگرم کننده و تشویق آمیز است. هدف عشق به دست آوردن چیزی که شما می خواهید نیست بلکه انجام دادن کاری برای سعادت کسی است که دوستش دارید. واقعیت این است که وقتی ما کلام تاییدآمیز دریافت می کنیم به احتمال قوی ترغیب می شویم که متقابلاً کاری انجام دهیم.
کسانی که زبان عشق خود و یا همسرشان کلام تایید آمیز است باید در گفتار خود این نکات را مدنظر قرار دهند:

کلمات تشویق آمیز
واژه تشویق در زبان انگلیسی به معنای ایجاد شهامت است. همه ما در بخش هایی از وجودمان احساس ناامنی می کنیم. ما فاقد شهامت هستیم و این شهامت نداشتن اغلب مانع انجام کارهای مثبتی می شود که دوست داریم انجام دهیم. لطفاً توجه کنید که ما نمی گوییم به همسرتان فشار بیاورید تا کاری را که شما می خواهید انجام دهد، بلکه می گوییم او را تشویق کنید تا علایقی را که دارد، بسط و پرورش دهد. تشویق مستلزم توجه و محبت و نگاه کردن به جهان از چشم همسرتان است. ابتدا ما باید بفهمیم که چه چیزی برای همسرمان مهم است و سپس با تشویق به پرورش آن بپردازیم.
کلام مهر آمیز
عشق مهربان است. اگر بخواهیم با زبان، ارتباط عاشقانه برقرار کنیم باید از واژه های مهرآمیز استفاده کنیم. من واقعاً حیرت می کنم که چطور مردم زندگی امروز خود را با بیان خاطرات تلخ دیروز خراب می کنند. بهترین کاری که ما با خطاهای گذشته می توانیم انجام دهیم این است که آن ها را به تاریخ بسپاریم و فراموش کنیم. بله، متاسفانه اتفاقی افتاده و صدمه زیادی هم زده و ممکن است که باز هم به ما صدمه بزند و ما را برنجاند؛ اما ما نمی توانیم گذشته را پاک کنیم یا تغییر دهیم بلکه باید آن را به عنوان گذشته و تجربه بپذیریم. پس اگر می خواهیم روابط صمیمی و دوستانه داشته باشیم، به جای بیان خاطرات تلخ گذشته باید خواسته های یکدیگر را بدانیم، آمال و آرزوهای یکدیگر را بشناسیم و با کلمات محبت آمیز به بیان آن ها بپردازیم.
کلمات فروتنانه
عشق تقاضا می کند، نه تحکم. اگر با تحکم خواسته های خود را بیان کنیم، امکان صمیمیت را محو و نابود کرده ایم و همسرمان نیز از ما دور خواهد شد. پس بیاموزیم که زبان عاشق متواضع و مهربان است نه متکبر و پرخاشگر.
زبان دوم عشق: وقت گذاشتن برای یکدیگر
منظور از وقت گذاشتن برای یکدیگر ، این است که توجه خود را به طور کامل به دیگری معطوف کنیم. طریقه اساسی وقت گذاشتن برای یکدیگر، با هم بودن است. البته منظور ما صرفاً کنار هم بودن نیست، با هم بودن یعنی توجه متمرکز و کامل. یکی از وجوه وقت گذراندن این است که ما با هم کاری انجام دهیم و طی این مدت تمام توجه مان به دیگری باشد. ما با روش های مختلفی می توانیم برای هم وقت بگذاریم. ممکن است همسر ما با یکی از این روش ها عشق خود را نشان دهد، در حالی که ما از آن غافل هستیم. در ادامه نمونه هایی از وقت گذاشتن برای یکدیگر را بیان می کنیم.

گفت و گوی متمرکز
گفت وگوی متمرکز کاملاً با زبان اول عشق متفاوت است.کلمات تایید آمیز روی چیزی تکیه می کند که ما می گوییم، اما گفت وگوی متمرکز روی چیزی که می شنویم تکیه دارد. متاسفانه ما فراموش می کنیم که ازدواج یک رابطه است، نه پروژه ای که باید کاملش کنیم یا مشکلی که باید حلش کنیم. برای برقراری یک رابطه صمیمی به جز خوب گفتن باید از خوب شنیدن یا هنر گوش کردن نیز بهره ببریم.
هنر گوش کردن
1- وقتی همسرتان حرف می زند، به چشم هایش نگاه کنید.2- در حین گوش کردن به حرف های همسرتان، مشغول کار دیگری نشوید.3- در حین گوش کردن در پی کشف احساسات طرف مقابل تان باشید.4- به حرکات بدن یا همان زبان بدن وی توجه کنید.5- حرف او را قطع نکنید.
فعالیت های سازنده
یکی دیگر از وجوه وقت گذراندن برای یکدیگر، فعالیت سازنده است. فعالیت های سازنده مشترک، مخزن خاطره ای ایجاد می کند که تا سال ها بعد می توانید از موجودی آن استفاده کنید .
توسط : مشاورفا  در تاریخ : 20-08-1394, 10:28   بازدیدها : 1553   
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .