ورود به سایت   عضویت
ورود به سایت
» » » امان از دردسرهای نامزد سابق!

امان از دردسرهای نامزد سابق!

کسانی که یک بار تجربه بهم خوردن یک نامزدی را داشته اند، می دانند که گاهی پایان رسمی یک نامزدی به معنی جدایی قطعی نیست و هر از گاهی ممکن است سر و کله نامزد سابق با خانواده او پیدا شوند و بخواهند یادآور حوادث گذشته باشند یا حتی رابطه بهم خورده را دوباره تا پای ازدواج پیش ببرند. در این مواقع، رو در رو شدن با نامزد سابق تان می تواند همه مقاومتی را که در خود به وجود آورده بودید تا از یک ماجرای تمام شده دل بکنید، از بین ببرد.
 

شما شاید این ار در جریان جدی یک ازدواج با فردی دیگر باشید اما پیدا شدن سر و کله نامزد سابقتان همه چیز را بهم می ریزد و مهم تر از همه، فکر و ذهن و احساس شماست که از حالت تعادل خارج خواهد شد. اگر در چنین موقعیتی گرفتار شده اید، خواندن این راهکارها می تواند کمک کننده باشد.
اگر نامزد سابقتان از دست شما خشمگین است و به همین دلیل رفتارهای نامناسبی را نسبت به شما بروز می دهد و مزاحم شان می شود، توجه به چند نکته ضروری است.
 
  ریشه خشم را بیابید
چرا نامزد سابقتان نسبت به شما این قدر عصبانیت و تنفر دارد؟ خشم، هیجانی است که اغلب با فقدان، رابطه دارد. موقعی که فرد محبوبی می میرد، خشم یکی از گام هایی است که ما در فرآیند سوگ طی می کنیم. بنابراین تعجب آور نیست که بعد از به هم خوردن نامزدی این هیجان نقشی را ایفا کند.
به هم خوردن برنامه هایی که برای ازدواج با یک نفر چیده اید، فضایی قدرتمند و تأثیرگذار را به وجود می آورد تا افراد دچار خشم و حس انتقام شوند. مردان اغلب هیجاناتشان را پنهان می کنند و بعدها این هیجانات به صورت خشم و پرخاشگری منفجر می شود. ممکن است علت خشم نامزد سابقتان، عصبانیت نسبت به خود باشد که فرافکنی کرده و آن را متوجه شما می کند. ممکن است او به این دلیل خشمگین باشد که نمی خواسته ماجرای ازدواجش با شما به هم بخورد. یا این که خشم او به دلیل ترس از تنهایی باشد. وقتی شما متوجه ریشه این خشم شوید، بهتر می توانید با او در این زمینه صحبت کنید و دوستان و خانواده او را راهنمایی کنید که او را برای مهار احساساتش کمک کنند.
 
سعی نکنید او را تغییر دهید
شما احتمالا به این دلیل از ازدواج با نامزد سابقتان منصرف شده اید که یکی از شما یا هر دویتان قادر نبوده اید تغییر کنید. بنابراین هر رفتار با نگرشی که برای شما یا نامزد سابقتان قبل از این جدایی ناراحت کننده بوده است، احتمالا الان تغییر نمی کند. این رفتارها و نگرش ها را بپذیرید و خودتان را برای مواجهه با آنها آماده کنید تا گرفتار نشوید. ضمن این که شما الان باید به آینده فکر کنید. عقب گرد کردن به چیزی که از سر گذرانده اید و امتحانش را پس داده وقت تلف کردن است.
 
صریح بگویید
اگز نامزد سابقتان تماس گرفت یا سر راهتان سبز شد، قاطع باشید، اما بی ادبی نکنید. او را برای گذشته سرزنش نکنید. به جای بحث کردن، فقط او را متوجه کنید همه چیز بین تان تمام شده و اگر قرار باشد مزاحمت ها ادامه پیدا کند، مجبور می شوید اقدام قانونی انجام دهید
توسط : مشاورفا  در تاریخ : 20-08-1394, 08:01   بازدیدها : 1593   
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .