ورود به سایت   عضویت
ورود به سایت
» » » بگذارید كودكان كودكي كنند

بگذارید كودكان كودكي كنند

بگذارید كودكان كودكي كنند

اگر به درستی به نیازهای کودک درون‌مان پی نبریم، چه بسا نیازش به محبت و توجه، مورد سوءتفاهم قرار بگیرد. به این معنی که به جای گوش سپردن به احساس‌هایش، بگذاریم پرخوری کند یا به جای ایجاد فرصتی برای بازی و تفریح به او اجازه‌ استفاده از مواد‌مخدر را بدهیم، یا به جای خویشتن دوستی بگذاریم با فردی نامناسب رابطه داشته باشد. در حالی که داشتن کودک درون سالم و فعال، بهترین راه برای پیش‌گیری از انواع فرسایش، بیماری و مشکل است.

به گزارش مشاورفا به نقل از روزنامه قانون، این روزها پای صحبت هر پدر و مادری که می‌نشینی صحبت از کلاس های متنوعی می کند که برای فرزندش در نظر گرفته است. کلاس موسیقی، کلاس شنا، کلاس تقویتي، کلاس زبان و ... آن قدر کلاس و کلاس که این کودک دیگر فرصت بچگی کردن برایش باقی نمی ماند. فرصت یگانه ای که حق او است. فرصت یگانه ای که هرگز برای او تکرار نمی شود. جالب است بدانید که دنیای آنها بدون بچگی چیز اعظمی کم دارد.درست مثل یک شکل هندسی تعریف شده که قسمت بزرگی از آن را مثل سیبی گاز زده باشند. درست است که ما باید به فکر آینده آنها باشیم. درست است که فردایشان را باید همین امروز بسازند. اما باور داشته باشید که باید در میان این کلاس ها و آموزش ها زمانی هم برای مهم‌ترین حق دوران بچگی آنها در نظر بگیریم. وقتی که ما تمام فرصت بچه‌ها را با این کلاس های گوناگون پر می کنیم آنها به محض رسیدن به خانه تنها باید استراحت کنند. این باعث تلنبار شدن خستگی هایشان می شود تا جایی که به صورت یک ناهنجاری بروز کند. 
باور کنید لازم نیست او حتما بهترین باشد. باور کنید لازم نیست زندگی او، در کشاکش اعداد و ارقام، در کشاکش رقابت های دنیای ما آدم بزرگ ها بگذرد. بگذارید تنفس کند، بگذارید شادی را تجربه کند و اطمینان داشته باشید که موفقیت در کنار شادی و سلامت روح اتفاق می افتد. 
این «کودکی کردن» یا همان «شادی و بازی‌کردن»همان است که فردا قرار است شخصیت کودک درونش رقم بزند. خیلی از ما با بی توجهی والدین یا حتی خودمان، اجازه بالندگی به این کودک همراه را نداده ایم. والدین محترم ! پرداختن به این نیاز در بچه ها شاید در ابتدا باعث عقب افتادن آنان شود اما بعد از مدتی آنها را به چنان آرامش ژرف و پایداری می‌رساند که موجب شکوفا شدن همه‌ استعدادهای خفته و پنهان در وجودشان می‌شود. به این ترتیب بازدهی امورشان افزایش می‌یابد و با صرف وقت و انرژی کمتر به نتایج عالی و دلخواه‌ خود دست پیدا می‌کنند.
این کودکی کردن یا کودک درون فردا، بخش عاطفی وجود ماست. هر زمان احساس شادی، اندوه، خشم، ترس و یا علاقه داریم، این کودک درون ماست که خود را نمایان ساخته است. وقتی احساس‌هایمان را به طور عمیق و آزادانه حس می‌کنیم و به عبارتی بازیگوش و خلاق هستیم، در واقع به کودک درون‌مان اجازه می‌دهیم سالم و فعال حضور داشته باشد.
توجه داشته باشید که این کودک به خواب و استراحت بیشتر، فشار کمتر، فرصت بیشتر برای بازی و فراغت و زمانی برای خلوت و تنهایی نیاز دارد. اگر به درستی به نیازهای کودک درون‌مان پی نبریم، چه بسا نیازش به محبت و توجه، مورد سوءتفاهم قرار بگیرد. به این معنی که به جای گوش سپردن به احساس‌هایش، بگذاریم پرخوری کند یا به جای ایجاد فرصتی برای بازی و تفریح به او اجازه‌ استفاده از مواد‌مخدر را بدهیم، یا به جای خویشتن دوستی بگذاریم با فردی نامناسب رابطه داشته باشد. در حالی که داشتن کودک درون سالم و فعال، بهترین راه برای پیش‌گیری از انواع فرسایش، بیماری و مشکل است.
اگر به کودک درون اجازه داده شود که خودش باشد و به معنای ساده بچگی کند، می‌تواند زندگی ما را دگرگون و به ما کمک کند تا شاداب و بانشاط به سوی کمال حقیقی و هدف الهی آفریده‌ شدن‌مان، حرکت کنیم.

توسط : مشاورفا  در تاریخ : 13-08-1394, 23:30   بازدیدها : 1212   
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .