ورود به سایت   عضویت
ورود به سایت
» » » چطوری به بچه پیش دبستانی در منزل درس بدهیم

چطوری به بچه پیش دبستانی در منزل درس بدهیم

چطوری به بچه پیش دبستانی در منزل درس بدهیم

آموزش درس  به بچه پیش دبستانی خود در منزل، یک فرصت به یاد مادندنی از رشد و فعالیت را برای او به ارمغان میاورد، چه دوست داشته باشید که بچه را از طریق مدرسه تحصیل کنید یا اینکه تنها در مرحله پیش دبستانی او را درخانه  تدریس کنید، بسیار خوب است اگر یک برنامه تحصیلی هفتگی و مرتبی برنامه ریزی کنید. پیش از اینکه آغاز به تدریس در منزل کنید، ایده هایی که در پیش دستانی ها حاکم است را در خانه بررسی کنید، هر دولتی یک سن اجباری برای تحصیل دارد، این سن زمانی است که یک کودک مجبور است به یک مدرسه دولتی یا خصوصی برود. اگر که کودک از قبل این پایه و کلاس را در خانه گذرانده، والدین باید مدرکی داشته باشند که به این کودک در خانه تدریس شده است.
چگونه
چیزهایی که برای درس دادن به کودک پیش دبستانی نیاز دارید:
کتاب ها
حروف الفبای مغناطیسی
ابزار های یادگیری ریاضی (از آنهایی که توسط کودک دستکاری میشوند)
تخته وایت برد
برنامه تحصیلی پیش دبستانی
۱
اولین کار برای درس دادن به کودک تان این است که یک برنامه تحصیلی برای استفاده در طول سال تهیه کنید، تصمیم بگیرید که از همان منابعی که معلم استفاده می کند استفاده می کنید یا اینکه از لوازم مخصوص خود استفاده میکنید، مشخص کنید که چه مهارتهایی را دوست دارید فرزندتان در این سال یاد بگیرد، وقتی که دارید برنامه تحصیلی می چینید، میتوانید اطمینان حاصل کنید که تمام جوانبی را که میخواهید به فرزندتان می آموزید.
۲
مواد لازم را فراهم کنید، مثل حروف الفبای مغناطیسی، پخش کننده هجای کلمات، تخته وایت برد و بلوک های رنگی.
این وسایل در لوازم التحریر فروشی یا لوازم مخصوص معلم فروشی محله و یا در فروشگاه های آنلاین یافت میشوند.
۳
برای درس دادن به کودک باید درس ها را به بخش های ۱۵ دقیقه ای تقسیم کنید، کودکان پیش دبستانی محدوده توجهی ندارند، پس درس ها و موضوعات باید به طور مکرر عوض شوند تا ذهن کودک فعال بماند.
۴
درس ها را طوری طراحی کنید که به کودکتان حروف الفبا، صدای حروف، مهارت های نوشتن، خواندن، شمارش و الگودهی را آموزش دهید.
این ها موضوعات کلیدی هستند که کودکستان ها تقریبا روی آنها تمرکز می کنند.
۵
درس دادن به کودک را با بازی ادغام کنید. زمانی را برای اکتشاف و بازی در نظر بگیرید، زمانی را برنامه ریزی کنید که با فرزندتان آشپزی یا باغبانی کنید، کودکتان را برای کنجکاوی و پژوهش تشویق کنید.
۶
زمانی را برای رفتن به گردش برنامه ریزی کنید، برای مثال برای رفتن به ایستگاه آتش نشانی برنامه ریزی کنید تا کودکتان را با کمک یاران ایمنی و اجتماعی آتش نشانی آشنا کنید.
یا به باغ وحش بروید تا کودکتان را با حیوانات و زیستگاه آنها آشنا کنید.
۷
زمانی را برنامه ریزی کنید که کودک تان را با دیگر کودکان پیش دبستانی آشنا کنید و با آن ها قرار ملاقات بگذارد، فرزندتان را با دیگران آشنا کنید، با این کار مهارت های فردی او را افزایش می دهید.
به این ترتیب او در اشتراک گذاشتن و تعامل برقرار کردن با رفقایشان به چالش کشیده میشود.

توسط : مشاورفا  در تاریخ : 5-07-1394, 12:35   بازدیدها : 844   
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .