ورود به سایت   عضویت
ورود به سایت
» » » برای کودکان زیر 12 ماه چه اسباب بازی بخریم

برای کودکان زیر 12 ماه چه اسباب بازی بخریم


کودک از سن 7 ماهگی شروع به کنجکاوی و سرک کشیدن می کند. او دوست دارد وسایل مختلف را لمس کند و همه چیز را بشناسد ، یکی از بهترین روش ها برای ارضا کردن این خواسته ی او ، دادن اسباب بازی به اوست. نوزاد با استفاده از اسباب بازی سرگرم می شود و اطلاعات جدیدی نسبت به محیطش کسب می کند.
یک کارشناس مامایی گفت: هنر و نقاشی باعث رشد تفکر و مهارت‌های خلاق در كودكان می‌شود.
صدیقه علیشاهی گفت: به فرزندتان محافظت از اسباب بازیهایی که می‌خواهید در اختیارشان بگذارید را آموزش دهید و با این آموزش یک مهارت زندگی به فرزندتان نشان دهید.
وی خاطر نشان كرد: از آنجا كه عموم بچه‌ها مدت زمان زیادی با یک اسباب بازی مشغول هستند پس حتما اسباب بازی بادوام را انتخاب کنید و فراموش نکنید که اسباب بازی‌ها می‌توانند بچه‌ها را درس بدهند که چگونه قدرت تخیل خود را بکار گیرند و چیزهای نو را کشف کنند.
وی ادامه داد: هنر و نقاشی باعث رشد تفکر و مهارتهای خلاق فرزندتان می‌شود هدایایی مانند مواد شمعی، ماژیک، باستیل و کتاب‌های نقاشی از این نوع بازی‌ها به شمار می روند، مواد هنری می‌توانند قدرت و مهارت فرزندان را توسعه بدهند و آنها را در خواندن و نوشتن و دیدن زیبایی‌ها هدایت و تشویق کنند.
وی بهترین اسباب بازی برای کودکان 7 تا 12 ماهه را کتاب و اسباب بازی‌های متحرک دانست و افزود: کتابهایی از جنس مقوای ضخیم و پارچه که حاوی تصاویر بزرگ و ساده باشند برای این سن بهترین اسباب بازی به شمار می‌روند.
وی افزود: کتاب‌ها باید از موادی درست شده باشند که با در دست گرفتن، تکاندن و جویدن کودک خراب نشوند.
وی گفت: توپ و توپ‌های نرم و سفید اسباب بازی‌های متحرک مانند ماشینها یا جانورانی که روی چرخ های لاستیکی حرکت می کنند و یا مکعب‌های بزرگ و نرم که می‌توان برای ساختمان سازی و نیز فشار دادن و پرتاب کردن از آنها استفاده کرد و یا حیوانات عروسکی که بایستی محکم باشند نیز برای این سن مفید می‌باشند.
این کارشناس مامایی در پایان متذكر شد: در كودكان این سنین همچنین می‌توان از سطل، لیوان و اسباب بازی‌های شناور در حمام و سایر شکل‌های آب بازی استفاده کرد.

توسط : مشاورفا  در تاریخ : 5-07-1394, 14:24   بازدیدها : 714   
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .