ورود به سایت   عضویت
ورود به سایت
» » » چطوری با دومین بچه ارتباط ایجاد کنیم؟

چطوری با دومین بچه ارتباط ایجاد کنیم؟

چطوری با دومین بچه ارتباط ایجاد کنیم؟

همه  ارتباط مادر و فرزندی، نرمال و منحصر به فردند، و ارتباط با کودک دوم، بی تردید با کودک اول فرق دارد. به دلایل گوناگون، مادران برای ایجاد لحظه های خاصی که به رابطه شان با فرزند دوم، کمک می کند، تلاش بسیاری انجام می دهند. اگر فرزند دوم دارید، به این 5 نکته  طلایی توجه کنید تا رابطه ی فوق العاده ای با فرزند دومتان داشته باشید.
چگونه
1-یک نامه ی عاشقانه بنویسید: باید با حقیقت رو به رو شوید. فرزند دوم شما در شرایطی به دنیا گام نهاده است که مادری با تجربه و خواهر یا برادری بزرگتر دارد. اما شگفت انگیز بودن این فرزند، غیر قابل اجتناب است. نوشتن نامه ی عاشقانه به فرزند دومتان راه مناسبی برای برقراری ارتباط با فرزندتان است. همچنین سبب می شود برای آینده نقاطی عطف در ذهن فرزندتان ایجاد شود. همچنین با اندکی توجه به فرزندتان، در می یابید که رابطه ی شما قوی ترین چیزیست که فکر می کنید.
2-لباس های کودکتان را بپوشانید: از زمان دنیا آمدن کودک تا بزرگ شدنش، پوشاندن لباس های کودک، یکی از راه های مناسب برای نزدیک شدن به او و برقراری ارتباطی محکم است. هنگامی که رابطه ی من و فرزندم شکر آب می شود، بهترین راه برای ایجاد صمیمیت، خریدن لباس مورد علاقه ی اوست.
3-با همدیگر به کلاس بروید: در صورت امکان وقتی را به خود و فرزندتان اختصاص دهید. کلاس من و مادر، موسیقی، یا داستان در یک کتاب خانه، راه مناسبی برای گذراندن زمان با کودکتان است. تفاوت سنی با فرزند دومتان، ممکن است برقراری ارتباط با او را بریتان دشوار کند، اما هرگز از تلاش کردن پشیمان نمی شوید. وقتی که فرزند بزرگترتان به مدرسه رفت، دومی را در یک باشگاه یا یک کلاس ثبت نام کنید. نه تنها او انرژی خود را به ورزش صرف می کند، شما نیز می توانید ارتباطتان را با او محکمتر کنید.

4-بین خودتان علایق مشترک ایجاد کنید
یک کتاب خاص انتخاب کنید و آن را یک وسیله خاص مشترک بین خودتان قرار دهید یا با او زیاد صحبت کنبد تا او هم از علایقش شما را آگاه کند.
5-روابط فرزندانتان را ارتقا دهید: با وجود اینکه دو فرزند، کارهای مشترک زیادی برای انجام دادن دارند، آن ها همچنین خوشبخت اند که یک خواهر یا برادر دارند. و این هدیه ی ارتباطی است که شما باید به داشتنش افتخار کنید. هر روز به فرزند بزرگترتان بگویید که چقدر از دیدن فرزند کوچکتر کنار او خوش حال می شوید. به او بگویید عاشق دیدن رابطه ی صمیمی آن ها هستید. و می کوشید تا اتحاد آن ها را ارتقا دهید.
ارتباط با فرزند دوم، متفاوت از فرزند اول است. اما این، آن را نقض نمی کند. فرزند تازه به دنیا آمده ی شما، علاوه بر سایر ویژگی ها، از داشتن مادری با تجره بهره می برد. این لحظه های سرشار از محبت، خانواده ی شما را یک پارچه و شاد می کند. با وجود اینکه کیفیت زمانی که با کودک صرف می کنید خیلی مهم است، به میراث خانواده ی خود افتخار کنید.

توسط : مشاورفا  در تاریخ : 5-07-1394, 13:19   بازدیدها : 828   
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .