ورود به سایت   عضویت
ورود به سایت
» » » فرزند خوانده را چطوری تربیت کنیم

فرزند خوانده را چطوری تربیت کنیم

فرزند خوانده را چطوری تربیت کنیم

رسیدگی به  کودکان به اندازه‌ کافی مشکل هست، ولی وقتی که پای والدین غیر واقعی دربین باشد،  تربیت کودکان سخت تر و گیج کننده‌تر می‌شود. شما بعنوان یک پدر/مادرغیر واقعی شاید متوجه رل خودتان در تربیت فرزندخوانده نباشید. قبلاً تربیت بچه ها  بواسطه والدین  واقعی‌شان را دیده‌اید، ولی  اندازه  اختیارات شما در اینمورد  زیاد مشخص نیستند. بحث در باره تربیت بچه‌ها با همسر فعلی تان  بطوری که قادر باشید با همکاری یکدیگر شادی  بچه‌ها و سلامت خانواده را مستحکم کنید مهم است.
چگونه
۱
با قوانینی که والد حقیقی بچه‌ها (یعنی همسرتان) برایشان تعیین کرده‌است آشنا شوید. شما بعنوان یک پدر/مادرخوانده باید از رعایت این قوانین اطمینان حاصل کنید پس مهم است بدانید چه کارهایی برای بچه‌ها ممنوع است.
۲
بد رفتاری را همان وقتی که اتفاق می‌افتد اصلاح کنید. از رویکردی استفاده کنید که به قانون‌های والد حقیقی اشاره داشته باشید. مثلاً اگر فرزندخوانده را در حال برداشتن بدون اجازه‌ی نوشابه از یخچال دیدید، بگویید: «قانون پدرت این است که قبل از ظهر نباید نوشابه بخوری، و الان ساعت ۹ صبح است. لطفاً نوشابه را سرجایش بگذار وگرنه امروز صبح اجازه نخواهی داشت تلویزیون تماشا کنی.»
۳
از همان تنبیه‌های والد واقعی استفاده کنید. مثلاً اگر او از محروم کردن از اسباب بازی‌ها، تماشای تلویزیون، بازی کردن با بقیه بچه‌ها و یا تنها نگه داشتن کودک برای مدت کوتاه استفاده می‌کند، شما هم همین رویه را هنگام تربیت کردن کودک دنبال کنید. خودتان هم می‌توانید تنبیه‌های متناسب دیگری به کار ببرید، بطوری که با ارزش‌ها و تعاریف همسرتان از تنبیه همخوانی داشته باشند. مثلاً می‌توانید به جای تنها نگه‌داشتن کودک، از او بخواهید در شستن ظرف‌ها به شما کمک کند.
۴
در مورد موارد تربیتی جدیدی که پیش می‌آیند و نیاز به توجه دارند با همسرتان صحبت کنید. اگر قرار است قانون جدیدی وضع بشود، باید مستقیماً از سوی والد حقیقی باشد وگرنه ممکن است بچه‌ها از آن پیروی نکنند.
۵
با در نظر داشتن راحتی خودتان کودک را تربیت کنید. اگر در مورد اصلاح برخی رفتارها احساس راحتی نمی‌کنید، با همسرتان صحبت کنید و از او بخواهید که خودش این کار را انجام دهد.
۶
فرزندخوانده را تنبیه بدنی نکنید. حتی اگر والد حقیقی به تنبیه فیزیکی اعتقاد دارد، اعمال این تنبیه از سوی پدر/مادرخوانده هیچگاه خوشایند نیست.

توسط : مشاورفا  در تاریخ : 5-07-1394, 13:02   بازدیدها : 657   
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .