ورود به سایت   عضویت
ورود به سایت
» » » بهترین شیوه برای افزایش یادگیری کودک

بهترین شیوه برای افزایش یادگیری کودک

امروزه بسیاری از کودکان برای نوشتن تکالیف خود از کامپیوتر استفاده می کنند و به جای نوشتن با دست ، از کیبرد کامپیوتر استفاده می کنند. پژوهشگران به این نتیجه رسیده اند که نوشتن با دست یک امر حیاتی برای تکامل مغز است. در صورتی که کودک با استفاده از قلم نگارش نکند ، مغز او به طور کامل رشد نخواهد کرد.
پژوهشگران روانشناس بر اين باورند حركات انگشت‌ها، ناحيه وسيعي از مغز را كه با فرايند تفكر، حافظه و زبان درگير است، فعال مي‌كند.
نگارش با دست به كودكان كمك مي‌كند تا حروف و اشكال آنها را بهتر فرا بگيرند. علاوه بر اين قدرت تركيب ايده‌هاي مختلف را به آنها مي‌دهد و مهارت‌هاي حركتي نيز در آنها پيشرفت مي‌كند. مطالعات انجام گرفته روي دانش‌آموزان در پايه‌هاي دوم، چهارم و اول راهنمايي نشان داده است در صورت نگارش تكاليف با دست، دايره لغات، سرعت استفاده از لغات و همچنين ميزان بيان ايده‌هاي جديد در كودكان افزايش پيدا مي‌كند.
علاوه بر اين، پژوهش‌هاي ديگر نيز حاكي از آن است مغز كودكاني كه حروف را مي‌نويسند، فعال‌تر از مغز كودكاني است كه تنها به حروف نگاه مي‌كنند.
البته فقط كودكان نيستند كه از نگارش سود مي‌برند، بلكه گفته مي‌شود هنگام فراگيري يك زبان جديد، نگارش واژه‌ها با دست باعث مي‌شود تا يادگيري آنها بهتر صورت بگيرد. به باور دانشمندان با گسترش استفاده از كامپيوتر، بهره‌گيري از مهارت‌هاي نگارشي يكي از مهم‌ترين روش‌هاي مفيد براي تمرين و تقويت قدرت شناختي مغز است كه بايد مورد توجه قرار گيرد
توسط : مشاورفا  در تاریخ : 5-07-1394, 14:27   بازدیدها : 838   
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .