ورود به سایت   عضویت
ورود به سایت
» » » عامل کابوس دیدن اطفال

عامل کابوس دیدن اطفال

عامل کابوس دیدن اطفال

 والدین در زمینه دیدن فیلم های ترسناک و خشمگین باید بسیار مراقب باشند چون کودکان با دیدن آنان ممکن است مبتلا به کابوس های شبانه شوند.
فوق تخصص مغز و اعصاب کودکان گفت: برخی کودکان با کابوس‌های شبانه، حملات خشم یا رویای شبانه مواجهه می‌ شوند که علت آن می‌تواند تماشای فیلم‌های خشن، عدم تناسب موضوع برخی فیلم‌ها با گروه سنی کودک یا تماشای پرخاشگری دیگران باشد.
ساسان ساکت درباره کابوس‌های شبانه کودک 4 ساله خود، اظهار داشت: یکی از مشکلاتی که کودکان قبل از سنین مدرسه یا در سال‌های اول مدرسه با آن روبرو هستند، کابوس شبانه است. در کابوس شبانه کودک از خواب برمی‌خیزد، حرکات یا گفتاری را به طور ناهوشیار انجام می‌دهد، دوباره می‌خوابد و صبح چیزی به یاد نمی‌آورد.
وی افزود: معمولاً ساعتی که کودک از خواب برمی‌خیزد، قبل از 3 صبح است، حرکاتی که کودک انجام می‌دهد ممکن است ناشی از اضطراب یا وحشت‌زدگی باشد و بگوید گودزیلا، یا موجودی وحشتناک دیده است.
فوق تخصص مغز و اعصاب کودکان گفت: در برخی کابوس‌ها، شرح حال مشابه است، اما کودک ممکن است پس از برخاستن از خواب والدین خود را کتک بزند، دعوا کند، دوباره بخوابد و صبح چیزی به یاد نیاورد که به آن حملات خشم می‌گویند.
وی افزود: اگر حملات در همین حد باشد، ممکن است ناشی از اعمال روزانه مانند تماشای فیلم‌های خشن، عدم تناسب موضوع برخی فیلم‌ها با گروه سنی کودک یا تماشای پرخاشگری دیگران باشد.
استادیار دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: اگر والدین نتوانند شرح حال نمونه را به پزشک بدهند، یا متخصص نتواند شرح حال کامل کودک را از والدین او اخذ کند، ممکن است به اشتباه انواع تشنج تشخیص داده و حتی از کودک نوار مغز گرفته شود. ضمن اینکه اکثر تشنج‌ها در کودکان موقع به خواب یا بیدارشدن از خواب رخ می‌دهد.
ساکت ادامه داد: انتظار می‌‌رود، نوار مغز و تصویربرداری مغزی کودکانی که کابوس شبانه یا حملات خشم را تجربه می‌کنند طبیعی باشد.
وی افزود: در واقع این کودکان نیاز به اقدام تشخیصی ندارند و شرح حال و معاینه بالینی برای تشخیص کابوس شبانه و یا حملات خشم آنها کافی است.
فوق تخصص مغز و اعصاب کودکان اظهار داشت: در برخی موارد ممکن است پزشک از داروهایی برای درمان کودک استفاده کند که مصرف آنها کوتاه مدت است.
ساکت خاطر نشان کرد: گاهی کودک با رویای شبانه مواجه شود که بر اساس آن ممکن است بیدار شود و خواب خود را تعریف کند بنابراین تفاوت رویای شبانه با کابوس و حملات خشم این است که کودک بیدار می‌شود هرچند شاید بیدار نشود اما صبح می‌تواند خواب خود را تعریف کند.
فارس

توسط : مشاورفا  در تاریخ : 4-07-1394, 00:05   بازدیدها : 821   
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .