ورود به سایت   عضویت
ورود به سایت
» » » دروغ و راستگویی والدین در حضور بچه

دروغ و راستگویی والدین در حضور بچه

دروغ و راستگویی والدین در حضور بچه

دروغ و راستگویی برای کودک نامفهوم است البته تا یک محدوده سنی ،و از آنموقع ببعد سعی کنید جلوی کودکتان نه دروغ بگویید و نه تظاهر به راستگوی کنید چون او را دچار نوعی تناقض گویی و تردید در مورد خودتان می کنید!
سوالی که می خواهیم به آن پاسخ دهیم این است که از چه سنی کودکان می‌توانند اعتماد کنند، سخنان نادرست را تشخیص ‌دهند و تفکرات انتقادی، شک و تردید در چند سنی در آنها بیدار می‌شود؟
محققان کانادایی دانشگاه کونکوردیا و دانشگاه بریتیش کلمبیا سوالی مطرح کرده‌اند: «از چه سنی کودکان می‌توانند اعتماد کنند و از چه سنی سخنان نادرست را تشخیص می‌دهند؟ تفکرات انتقادی، شک و تردید در چند سنی در آنها بیدار می‌شود؟».
آنها به همین منظور یک آزمایش در مورد کودکان 4 و 5 سال انجام دادند؛ اول یک فیلم کوتاه پخش کردند که دو زن در مورد حیوانات صحبت می‌کردند؛ اولین زن سخنی راست اما با لحن تردید و شک ابراز کرد؛ برای مثال: «من فکر می‌کنم نهنگ در آب زندگی می‌کند، این طور نیست؟»؛ دومی با اعتماد به نفس و بدون شک گفت: نهنگ زیر زمین زندگی می‌کند.
بازیگر فیلم‌های دیگر نیز همین دو زن بودند، منتها این بار در مورد حیوانات ناشناخته صحبت کردند که یکی مردد و دیگری با اعتماد به نفس جواب می‌داد سپس از کودکان در مورد سخنان آنها سوال شد.
نتیجه:
کودکان 4 ساله جواب‌هایشان برابر بود و تمام آنها احتمال می‌دادند فرد دروغگو اعتماد به نفس بیشتری دارد تا فردی که صادق بود و این نشان داد کودکان زیر 5 سال به میزان قابل توجهی یک فرد بزرگسال صادق اما مردد را بیشتر باور دارند.
نویسندگان گفتند: ما دو سرنخ مهم را مورد بررسی قرار دادیم: درستی و صحت شخص اول و اعتماد به نفس شخص دوم.
به نظر می‌رسد که کودکان در یک سال (سن 4 و 5 سالگی) دگرگون شده‌اند و اطلاعات آنها تکامل پیدا کرده است؛ آنها اضافه کردند: در این مطالعات اطلاعات جدیدی در مورد شک و تفکر کودکان به دست آوردیم و مشخص شد کودکان مهد کودک ساده‌تر و زودباورند.
این مطلب می‌تواند برای مربیان، معلمان و والدین جالب باشد و از آنجایی که ما در مورد کودکان خردسال صحبت می‌کنیم این موضوع بسیار مهم و قابل اهمیت است

توسط : مشاورفا  در تاریخ : 4-07-1394, 21:47   بازدیدها : 819   
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .