ورود به سایت   عضویت
ورود به سایت
» » » علت اینکه کودکم جیغ می کشد چیست

علت اینکه کودکم جیغ می کشد چیست

علت اینکه کودکم جیغ می کشد چیست

ممکن است که فرزند شما در خانه و جاهای مختلف جیغ بزند و برای شما این سوال پیش بیاید علت اینکه کودکم جیغ می کشد چه می تواند باشد و راه حل چیست؟ جیغ کشیدن یکی از ابزارهای ارتباطی و البته برآورده شدن خواسته در کودکان محسوب می شود. چرا کودک جیغ می زند:
 
1- در سنین اولیه کودک راه ارتباطی چندانی را نیاموخته است به علاوه اینکه نمی تواند خواسته هایش را به زبان بیاورد. بنابراین مجبور است برای براورده شدن نیازهایش از روشی مانند جیغ زدن استفاده کند. زمانی که کودک سخن گفتن را نیاموخته است تنها راه ابراز خواسته ایش جیغ زدن و گریه کردن می کند.
 
2- به او بی اهمیت هستید. اگر مدام به خواسته ها و نیازهای کودکتان بی اهمیت باشید. و خواسته های منطقی و نیازهایش را برطرف نسازید کودک به ناچار به ابزار ابتدایی و خدا دادی خود یعنی جیغ زدن رجوع می کند و سعی می کند با جیغ کشیدن به خواسته اش دست یابد.اگر همیشه در مقابل خواسته های کودکتان بی اهمیت هستید. راه را برای جیغ زدن او هموار می کنید.
 
3- بیش از حد با او مدارا می کنید. اگر زمانی که کودک برای براورده شدن یکی از نیازهای غیر ضروری و غیر منطقی خودش پافشاری می کند و جیغ و گریه سر می دهد بدون توجه به گریه ایش با توجه به منطق و شرایط تصمیم بگیرید. کودک خواد اموخت که نمی تواند با پافشاری بر خواسته هایش و با جیغ و فریاد کردن خواسته اش را از شما طلب نماید. مثلا اگر زمانی صلاح نمی دانید تا اسباب بازی خاصی را برایش بخرید یا خوراکی که می خواهد به او بدهید را تسلیم خواسته هایش نشوید. و با جیغ و فریاد او از تصمیم خود منصرف نشوید.
 
4- گاهی اوقات جیغ کشیدن و فریاد زدن و قشقرق به راه انداختن کودک گاه و بیگاه است و جزء عادات همیشگی او نیست در این حالت ممکن است جیغ و فریاد کودک ناشی از عصبانیت. خستگی، گرسنگی و یا بیماری باشد. در حالتی گذرا به شما آمده ونمی توان انرا جزء رفتارهای همیشگی کودک بر شمرد بنابراین در این گونه مواقع این گونه جیغ و فریاد و قشقرق ها را علت یابی نموده و سعی کنید تا انها را بر طرف نمایید. مثللا با رفع گرسنگی یا کمی استراحت کودک به حالت اولیه خود باز می گردد و دیگر جیغ نمی کشد
توسط : مشاورفا  در تاریخ : 3-07-1394, 17:26   بازدیدها : 701   
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .