ورود به سایت   عضویت
ورود به سایت
» » » جملات مناسب برای اطفال

جملات مناسب برای اطفال

جملات مناسب برای اطفال

گفتن برخی جملات به اطفال الزامی است! به گونه ای که روی روح و روان و احساسات وی تاثیرات مثبت و بی نظیری می گذارد!
همه ما می‌دانیم که بیان حرف‌های نادرست به کودک می‌تواند او را آزرده، عصبانی و ناراحت کند. به همین دلیل است که آنچه به فرزندتان می‌گویید اهمیت دارد. درست است که باید حرف‌های زیادی به کودک‌تان بگویید اما  20 جمله طلایی وجود دارد که کمک می‌کند فرزند شما احساس ارزشمند بودن کرده و درست رشد کند. مطمئن باشید فرزندتان ارزش شنیدن این جمله‌ها را دارد.
«چطور انجامش دادی؟»
این سوال کلی و باز کودک شما را به واکنش تشویق می‌کند. اغلب والدین وقت زیادی را صرف می‌کنند تا به فرزندشان بگویند چه کاری را چطور انجام داده‌اند مثلا می‌گویند « تو واقعا دلت نمی‌خواست برادرت رو اذیت کنی، میخواستی؟» در حالی که باید با کودک طوری صحبت کنید که خودش درباره کاری که کرده توضیح دهد.
«من تو را می‌شناسم و معتقدم که می‌توانی انجامش بدهی.»
این جمله به کودک شما اعتماد به نفس فوق العاده‌ای می‌دهد که بتواند به راحتی با چالش‌ها خودش را رو‌به‌رو کند. وقتی این جمله را بیان میکنید باید خودتان هم به آن باور داشته باشید.
«تو تلاشت را کردی»
این دیدگاه بیشتر بر پشتکار فرزند شما تکیه دارد تا هوش و استعداد ذاتی او. اظهارنظرهایی شبیه این تاکید می‌کند که آنچه کودک در تلاش برای رسیدن به آن است اهمیت دارد و در آینده او را سخت‌کوش خواهد کرد.
«چه احساسی داشتی که این کار را خودت انجام دادی؟»
چه اسباب بازیهایش را جمع کرده باشد، چه لباسش را خودش پوشیده باشد یا حتی تکالیف ریاضی‌اش را تمام کرده باشد، این سوال کودک را به این فکر وا می‌دارد که احساسش درباره موفقیتی که به دست آورده را کشف کند. بدون شک دستاوردهای بیشتر او را خوشنودتر می‌کند و این یک راه عالی برای افزایش اعتماد به نفس است.
«تو چه فکر میکنی؟»
این سوال فرزند شما را تشویق می‌کند که الگوی ذهنی‌اش را شکل داده و آن را با شما در میان بگذارد. این کار مهارت تفکر انتقادی را در کودک بهبود داده و این اطمینان را در کودک ایجاد می‌کند که می‌تواند نظری متفاوت از نظر دیگران داشته باشد. اگر والدین به جای بچه‌های‌شان فکر کنند مسئولیت‌پذیری در برابر خودشان احساس نخواهند کرد و سخت‌تر می‌توانند تفکر انتقادی را در خود پرورش دهند.
«تو هم زیبایی درونی داری و هم زیبایی بیرونی.»
این جمله در کودک احساس راحتی ایجاد خواهد کرد و به او یاد خواهد داد زیبایی فراتر از ظاهر است. این بسیار مهم است که دخترها این جمله را از پدرانشان بشنوند.
«من به تو افتخار میکنم چون…»
هر کودکی به دنبال تایید از سوی والدینش است. وقتی حرفی را با این جمله آغاز می‌کنید در اصل در تلاش هستید که به جای اینکه او را به خاطر نمره خوبی که آورده تشویق کنید، تلاش او را ببینید. این جمله که «من به خاطر قلب مهربانت به تو افتخار میکنم» قطعا در او احساس متفاوت‌تری ایجاد خواهد کرد.
«من و پدرت موافقیم که …»
این که فرزندتان والدینش را به عنوان یک واحد ببیند باعث می‌شود دیگر نتواند جلوی یکی از والدین در مقابل دیگری بازی کند. بدون شک فرزند شما اگر بداند که شما هر دو روی یک مسئله توافق دارید از قوانین شما پیروی خواهد کرد.

توسط : مشاورفا  در تاریخ : 3-07-1394, 15:31   بازدیدها : 1029   
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .