ورود به سایت   عضویت
ورود به سایت
» » » 15 عادت احمقانه که بطور جدی به روابطتان آسیب می رساند

15 عادت احمقانه که بطور جدی به روابطتان آسیب می رساند

15 عادت احمقانه که بطور جدی به روابطتان آسیب می رساند


اگر چه ممکن است برخی عادات بد ساده بنظر برسد, اما در بلند مدت می تواند روی هم انباشته شده و به روابط تان آسیب جدی برساند. اغلب, مردم این عادات بظاهر احمقانه را دست کم می گیرند. اگر مرتکب هر یک از این عادات بد می شوید, بجای اینکه به رابطه تان آسیب برسانید برای ایجاد تغییرات مثبت به فکر رشد و پررش این عادات باشید.
1. نق زدن بسیار زیاد
مطالعات بسیاری نشان می دهد که نق زدن به عنوان اولین عاملی است که باعث می شود مردان از روابط خود ناراضی باشند. به جان شریک زندگی تان نق نزنید. به یاد داشته باشید شریک زندگی تان مجبور نیست طبق جدول زمانی تان کارها را انجام بدهد و تنها نق زدن شرایط را وخیم تر می کند.
2. به فکر سلامتی خودتان نبودن
شما شریک خوبی برای زندگی همسرتان نمی شوید مگر اینکه خوب از خودتان مراقبت کنید. بهترین شرکای زندگی کسانی هستند که برای سلامتی عاطفی، جسمی، و معنوی خودشان اهمیت قائل هستند. مراقب سلامتی خودتان باشید تا بتوانید روابطتان را حفظ کنید.
3. سرزنش کردن شریک زندگی تان
هر چه مدت طولانی تری با هم باشید برایتان آسانتر می شود تا شریک زندگی تان را بخاطر اشتباهاتش ببخشید. بدون در نظر گرفتن اینکه چقدر راضی هستید, سعی کنید به شریک زندگی تان بیشتر توجه کنید.
4. درست گوش ندادن به حرف های طرف مقابل
آسان است که فقط با سر اشاره کنید و یا موافقت خودتان را به شریک زندگی تان بگویید بدون اینکه حتی به صحبت هایش گوش کرده باشید. درست گوش ندادن به صحبت های شریک زندگی تان یکی از آن عاداتی است که می تواند به بسیاری از مشکلات منجر شود. بروی نحوه ارتباط برقرار کردنتان کار کنید, بنابراین واقعا می تواند به آنچه شریک زندگی تان برای گفتن دارد گوش بدهید.
5. اجتناب از صحبت کردن در مورد مشکلات
نادیده گرفتن مشکلات باعث از بین رفتنشان نمی شود. در حقیقت, اگر به مشکلات رسیدگی نکنید وخیم تر می شوند. از صحبت کردن در مورد مشکلات شانه خالی نکنید. در عوض, حاضر شوید با این مشکلات به شیوه بزرگسالان برخورد کنید.
6. ادعای بی مورد
تظاهر کردن به اینکه با شریک زندگی تان در مورد مسئله ای موافقید در حالیکه اینگونه نیست. این می تواند با گذشت زمان باعث خشم و رنجش طرف مقابل شود. به شیوه محترمانه صحبت کنید و احساساتتان را به اشتراک بگذارید.
7. تست وفاداری همسر تان
وفاداری همسرتان را هیچ موقع محک نزنید. این کار با گذشت زمان نتیجه معکوس می دهد. در عوض, بروی وفاداری خودتان نسبت به شریک زندگی تان متمرکز بشوید.
8. شکایت در مورد شریک زندگی تان
به مادر و یا بهترین دوست تان در مورد همسرتان شکایتی نکنید. اگر ناراحت هستید و یا رفتار شریک زندگی تان را دوست ندارید, مستقیم به خودش این مطلب را بگویید.
9. عدم تعادل بین دوستان و خانواده
گذراندن وقت مناسب بین دوستان و خانواده نشانه یک فرد متعادل است. بهرحال, اگر وقت زیادی با دیگران سپری کنید, باعث می شود از روابطتان غفلت کنید. تلاش کنید تا این تعادل را بیابید و این تعادل کمک می کند تا روابط تان تازه و پایدار بماند.
10. استفاده از ابزار سکوت
سکوت یک تاکتیک منفعلانه و تهاجمی است که می تواند به رابطه تان آسیب برساند. این بیشتر شبیه به کنترل کردن است تا تلاش برای آرام کردن طرف مقابل. یاد بگیرید چطور به مسائل تان به شیوه سازنده تری رسیدگی کنید.
11. شوخی بیش از اندازه
اگر چه شوخی و دست انداختن کمی می تواند موجب خندیدن بشود, اما اگر از حد خودش تجاوز کند می تواند به روابط تان آسیب برساند. شریک زندگی تان را مقابل دیگران دست نیاندازید یا وقتی که شریک زندگی تان از شما خواست این کار را متوقف کنید دیگر ادامه ندهید.
12. گفتن "دروغ مصلحتی”
یکی از مخربترین عادات در رابطه دروغ است. حتی اگر آن دروغ مصلحتی باشد می تواند آسیب جدی به روابط تان برساند. حتی اگر در مورد مدت خریدتان و یا آخرین مکانی که رفتید صادق نباشید, اینکار براحتی می تواند روابط تان را تخریب کند.
13. فقط تمرکز بروی رضایت خودتان
در بیشتر موارد, مردم بروی چیزی که از یک رابطه می توانند بدست بیاورند بیشتر تمرکز می کنند بجای چیزهایی که می توانند بدهند. خودتان چه شاد باشید و یا نباشید, تمام تلاش تان را بکنید تا شریک زندگی تان را شاد نگه بدارید.
14. نگه داشتن امتیاز
هیچ امتیازی را در مورد کارهایی که همسرتان برایتان کرده و یا در آینده باید بکند نگه ندارید. در عوض, بروی این مسئله تمرکز کنید که بعنوان یک تیم با هم همکاری داشته باشید و تصمیم بگیرید که چه کاری برای روابط تان بهتر است.
15. نشان دادن اختلاف در مکان های عمومی
ترک رستوران, فریاد زدن در مکان های عمومی, یا سکوت کردن در مهمانی دوستانه همه می تواند صدمات جبران ناپذیری به روابطتان بزند. در مکان های عمومی اینکارها را نکنید. در عوض, هر مسئله ای است بین خودتان حل و فصل کنید.

توسط : مشاورفا  در تاریخ : 3-07-1394, 11:40   بازدیدها : 1055   
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .